Bukefalos 28 år!

Allmänna fodertråden

Ok :) Nej det förstår jag ^^
Hoppas hon gillar detta nu, hon är så oerhört skeptisk till färskfoder. Ibörjan gick det bra men de sista veckorna har hon mest glott äcklat när jag ställer fram maten till henne. Är det normalt att de är skeptiska till mat när de är kring 5månader?
Ja, hormonerna gör det.
 
Det låter ju bra! Var kan man köpa det? Torkad vom har jag sett men inte pulver


Det ska jag prova, vi har tre katter så det är ju inget problem :) Är det bara att röra ner?
Hm - bra fråga. Länge sedan jag såg eller letade efter det, så enklast är kanske att göra pulver själv av torkad vom :)
 
Vilket foder från Acana bör jag testa?

Vad är det populäraste? Har en ganska lättfödd Eurasier som just nu behöver gå upp lite i vikt. Tänkte byta foder för att det hon haft innan inte går att få tag på i Sverige och det är inte heller något foder jag är sugen på att behålla.

Vill därför testa Acana, men även varit lite inne på Brit Care och Taste.
 
Vilket foder från Acana bör jag testa?

Vad är det populäraste? Har en ganska lättfödd Eurasier som just nu behöver gå upp lite i vikt. Tänkte byta foder för att det hon haft innan inte går att få tag på i Sverige och det är inte heller något foder jag är sugen på att behålla.

Vill därför testa Acana, men även varit lite inne på Brit Care och Taste.
Vet ej vilket som är populärast. Acana Wild Praire Dog är väldigt gott, tycker min eurasier. Acana Ranchlands och Acana Lamb & Okanagan Apple är också goda. Hon gillar inte Acana Grasslands Dog - kanske för mycket lamm i. Har testat några olika lammfoder, men hon verkar inte gilla några andra med lamm förutom Acana Lamb & Apple. Kyckling är godast. Dock så kanske hon får klåda av kyckling, så jag ger det inte gärna längre. Om din tål kyckling så skulle jag ge Wild Praire och växla med några av de andra. Min behöver omväxling för hon tröttnar på en sort efter ett tag. Innehållet är liknande så det går bra att byta. Jag gör så med katterna också. Har inte gett fiskfodret.
 
Vilket foder från Acana bör jag testa?

Vad är det populäraste? Har en ganska lättfödd Eurasier som just nu behöver gå upp lite i vikt. Tänkte byta foder för att det hon haft innan inte går att få tag på i Sverige och det är inte heller något foder jag är sugen på att behålla.

Vill därför testa Acana, men även varit lite inne på Brit Care och Taste.
Fick tips av annan eurasierägare om chicken and burbank potato, den hunden hade blivit jättefin. Kräsen Zeppe åt inte men din var väl inte kräsen :)
 
Fick tips av annan eurasierägare om chicken and burbank potato, den hunden hade blivit jättefin. Kräsen Zeppe åt inte men din var väl inte kräsen :)
Jo, min är kräsen. Chicken och burbank potato åt cockern tidigare och funkade fint på. Det är några år sen och vet ej om inneållet ändrats sen dess. Cockrar äter allt. Eurasiern gillade inte den sorten.

Vi har haft Magnussons Meat & Biscuit Adult som godisfoder under flera år. Eurasiern gillar det fortfarande och ibland vill hon hellre äta av det än av Acanan. Testade den spannmålsfria sorten Magnussons Meat & Biscuit Grain-Free på henne, men hon spottade ut. Cockern äter en säck av den just nu.
 
Jo, min är kräsen. Chicken och burbank potato åt cockern tidigare och funkade fint på. Det är några år sen och vet ej om inneållet ändrats sen dess. Cockrar äter allt. Eurasiern gillade inte den sorten.

Vi har haft Magnussons Meat & Biscuit Adult som godisfoder under flera år. Eurasiern gillar det fortfarande och ibland vill hon hellre äta av det än av Acanan. Testade den spannmålsfria sorten Magnussons Meat & Biscuit Grain-Free på henne, men hon spottade ut. Cockern äter en säck av den just nu.
Jo men jag svarade på @machafuko inlägg :)
 
Chicken och burbank finns inte kvar utan har blivit ersatt av ett annat foder. Vet inte om det är samma innehåll i dem.

Har tittat på Acana Wild Coast och Taste of the Wild Pacific Stream. Lite olika innehåll då taste är spannmålsfritt och Acanas innehåller 23% krossad havre. Samtidigt så talar alla så gott om Acana, men det kanske främst gäller deras spannmålsfria?

Lutar mot att det blir Taste of the wild av någon sort, mest troligen Pacific Stream.
 
Chicken och burbank finns inte kvar utan har blivit ersatt av ett annat foder. Vet inte om det är samma innehåll i dem.

Har tittat på Acana Wild Coast och Taste of the Wild Pacific Stream. Lite olika innehåll då taste är spannmålsfritt och Acanas innehåller 23% krossad havre. Samtidigt så talar alla så gott om Acana, men det kanske främst gäller deras spannmålsfria?

Lutar mot att det blir Taste of the wild av någon sort, mest troligen Pacific Stream.
Jag har gett ToW och varit nöjd. Kommer inte ihåg sort, den är typ gul? Wild prairie? Nått.. Sånt.. Ger inte fiskfoder till mina, Zeppe gillar inte de jag testat. :)
 
Chicken och burbank finns inte kvar utan har blivit ersatt av ett annat foder. Vet inte om det är samma innehåll i dem.

Har tittat på Acana Wild Coast och Taste of the Wild Pacific Stream. Lite olika innehåll då taste är spannmålsfritt och Acanas innehåller 23% krossad havre. Samtidigt så talar alla så gott om Acana, men det kanske främst gäller deras spannmålsfria?

Lutar mot att det blir Taste of the wild av någon sort, mest troligen Pacific Stream.
Deras med delvis havre har alltid fungerat bra på våra hundar. Tidigare fanns havre i några av fodren som nu är spannmålsfria och det fungerade hur bra som helst. Taste of the wild testade jag som godisfoder en gång, men min kräsna hund spottade ut det. Efter att TOTW hade en massa återkallningar under 8 - 10 månader (minns inte exakt) för några år sen och många skrev om hundar som blivit dåliga i magen, så ville jag inte testa något mer av det.

Acanas tillverkare har aldrig haft några återkallningar och just det nämns ofta på amerikanska hundforum och som ett tecken på att fodret är säkert för hundar att äta.

TOTW är ok idag och har inga återkallningar, så du behöver inte oroa dig för det. Det är bara jag som fått en anti-känsla mot fodret.
 
Jag brukar ge färskfoder av olika märken, men min lilla tik blir hård i magen ibland när hon får mush.
Någon som har tips? Kan man blanda med något?

Undrar också om laxolja, hur länge håller öppnad förpackning och hur märker man när den är för gammal? Luktar det mycket illa då?
Har en som luktar lite men det luktar ju mest lax och inte äckligt.

Standardt har en fiskolja som man kan köpa i kapselform! Tycker den är himla smidig.
 
Behöver ett alternativ till Nordic Bas. Gärna något som är lättillgängligt, när jag kollade leveranstider för ett par dagar sen var nästa beställning i slutet av maj. :crazy: Har inte plats i frysen för två månaders foder. Nog för jag jag kommer ihåg att det var drygt med leveranserna för 7-8 år sen också men inte att det var så sällan man kunde beställa. Jag har förvisso inte ringt runt till alla ÅF runt min stad.

Klass minns jag såldes på djuraffären förut men den sörjan har jag inte lust att köpa igen så det går bort.

VOH? Mush? Vad ger ni?
 
Behöver ett alternativ till Nordic Bas. Gärna något som är lättillgängligt, när jag kollade leveranstider för ett par dagar sen var nästa beställning i slutet av maj. :crazy: Har inte plats i frysen för två månaders foder. Nog för jag jag kommer ihåg att det var drygt med leveranserna för 7-8 år sen också men inte att det var så sällan man kunde beställa. Jag har förvisso inte ringt runt till alla ÅF runt min stad.

Klass minns jag såldes på djuraffären förut men den sörjan har jag inte lust att köpa igen så det går bort.

VOH? Mush? Vad ger ni?
Mush alla gånger. Jag slutade med VoH för något år sedan då kvalitén var så skiftande.
 
Behöver ett alternativ till Nordic Bas. Gärna något som är lättillgängligt, när jag kollade leveranstider för ett par dagar sen var nästa beställning i slutet av maj. :crazy: Har inte plats i frysen för två månaders foder. Nog för jag jag kommer ihåg att det var drygt med leveranserna för 7-8 år sen också men inte att det var så sällan man kunde beställa. Jag har förvisso inte ringt runt till alla ÅF runt min stad.

Klass minns jag såldes på djuraffären förut men den sörjan har jag inte lust att köpa igen så det går bort.

VOH? Mush? Vad ger ni?
Jag ger voh och är nöjd. :)
 
Efter många långa funderingar har jag bestämt mig för att vi ska testa Taste of the Wild på hunden. Nu ska jag bara bestämma vilken av smakerna vi ska ha. :rofl:

Antingen den med fisk (Pacific Stream) eller den med vilt/bison (High Prairie). Gud, hela huvudet snurrar på mig. :confused:
 
Behöver ett alternativ till Nordic Bas. Gärna något som är lättillgängligt, när jag kollade leveranstider för ett par dagar sen var nästa beställning i slutet av maj. :crazy: Har inte plats i frysen för två månaders foder. Nog för jag jag kommer ihåg att det var drygt med leveranserna för 7-8 år sen också men inte att det var så sällan man kunde beställa. Jag har förvisso inte ringt runt till alla ÅF runt min stad.

Klass minns jag såldes på djuraffären förut men den sörjan har jag inte lust att köpa igen så det går bort.

VOH? Mush? Vad ger ni?
Jag ger Priima special, sen köper jag andra märken ibland och växlar med.
 
Behöver ett alternativ till Nordic Bas. Gärna något som är lättillgängligt, när jag kollade leveranstider för ett par dagar sen var nästa beställning i slutet av maj. :crazy: Har inte plats i frysen för två månaders foder. Nog för jag jag kommer ihåg att det var drygt med leveranserna för 7-8 år sen också men inte att det var så sällan man kunde beställa. Jag har förvisso inte ringt runt till alla ÅF runt min stad.

Klass minns jag såldes på djuraffären förut men den sörjan har jag inte lust att köpa igen så det går bort.

VOH? Mush? Vad ger ni?

Jag ger Pondus och är jättenöjd med det men vet inte hur lättillgängligt det är hos dig?

Hit kommer dom med lastbil en gång i månaden vilket har fungerat bra för mig men senast kom dom mitt på dagen utan att ha meddelat det i förväg så jag kommer nog att köpa på butik framöver.
 
Efter många långa funderingar har jag bestämt mig för att vi ska testa Taste of the Wild på hunden. Nu ska jag bara bestämma vilken av smakerna vi ska ha. :rofl:

Antingen den med fisk (Pacific Stream) eller den med vilt/bison (High Prairie). Gud, hela huvudet snurrar på mig. :confused:

Kan du inte köpa en mindre säck av någon av sorterna och se om hon gillar det? Sen kan du byta mellan dom om du tycker båda fungerar bra och om hon får en favorit fortsätter du med den. Tror nog att innehåller i vilket av sorterna du än väljer duger och det är nog mer en fråga om vilken smak hon föredrar. Så om du inte köper största säcken direkt behöver du ju inte besluta dig för all framtid nu.

Min hund har en stabil mage och på henne byter jag direkt och köper olika sorter utefter vad som finns på erbjudande så att hon får lite ombyte. Nu äter hon iofs färskfoder till största del men även där blir det nån annan sort ibland bara för att ge ombyte eller pga erbjudanden. Så jag tänker att du inte behöver görs så stor grej av det (vilket är enklare sagt än gjort när det är ens första hund ;) ) utan köp en sort och testa och får du inte det resultat du vill ha så köper du en annan nästa gång.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 285
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 067
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 510
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp