Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar få för mycket grejer igen, blir nog en del nya påsar som ska fyllas och skickas iväg snart.
Igen? Betyder det att du varit på en nivå där det varit lagom? Imponerad :up: :)

Jag har rensat lite papper i bokhyllan... Jag är absolut bäst på att skapa högar med papper :o Ska flytta i slutet av februari och då ska inga onödiga papper med :devil: Behöver skapa ett system som funkar för att inte bygga nya högar... Hur gör man??
 
Igen? Betyder det att du varit på en nivå där det varit lagom? Imponerad :up: :)

Jag har rensat lite papper i bokhyllan... Jag är absolut bäst på att skapa högar med papper :o Ska flytta i slutet av februari och då ska inga onödiga papper med :devil: Behöver skapa ett system som funkar för att inte bygga nya högar... Hur gör man??
Det kändes rätt lagom i somras sen vet jag inte vad som hände...
 
Igen? Betyder det att du varit på en nivå där det varit lagom? Imponerad :up: :)

Jag har rensat lite papper i bokhyllan... Jag är absolut bäst på att skapa högar med papper :o Ska flytta i slutet av februari och då ska inga onödiga papper med :devil: Behöver skapa ett system som funkar för att inte bygga nya högar... Hur gör man??
Jag har ett facksystem med märkta hyllor så det i alla fall hamnat på rätt ställe innan vidare sortering :)
 
Jag har ett facksystem med märkta hyllor så det i alla fall hamnat på rätt ställe innan vidare sortering :)
Har du lust att berätta mer? Märkta som i den ordning de sedan ska sorteras in? Hmm.. Jag tycker ju att jag borde kunna sortera in direkt. Men uppenbarligen inte...
 
Har du lust att berätta mer? Märkta som i den ordning de sedan ska sorteras in? Hmm.. Jag tycker ju att jag borde kunna sortera in direkt. Men uppenbarligen inte...
Just nu är det företagspapper, men jag ska göra det till privat ; typ räkningar som hör till huset, spara-papper(typ Skatteverket, försäkringsbrev) och övrigt spara eller vad man känner att man har för kategori. En "övrigt jag vet inte vad fan jag ska göra av dom" också. :p det är mest den kategorin som man kan sortera och slänga efter någon månad, då slipper man ta beslut direkt.
 
Jag har ju nyss flyttat igen så det har smugit sin in massa nya prylar hemma hos mig :o :love: Så för att kompensera tänkte jag gå ett varv snart och se vad jag kan göra mig av med istället. Har lite lakan bland annat som inte kommer till användning.
 
Har lagt ut en del stora linnedukar till salu. Ärvda av god kvalitet men som inte passar i storlek med det bord jag har .
Få se om någon behöver inför julfirandet....?
 
Var förbi loppisen idag med mina målarböcker jag hittade här om dagen som jag inte känner att jag "behöver". Fick 250 kr som jag sålt för sen jag plockade ut pengar senast. Går segt, bara en vecka kvar nu, sista december (eller jag på lördagen den 30e) är det dags att plocka ihop bordet. Borde sätta typ 50 % på hela bordet så mna blir av med skiten :cautious: Men, ska ta bord på loppisen jag hade på förut en vända, där sålde jag ju för 300-400 kr veckan, så då borde jag kunna bli av med lite mer. Står i kö, men i januari borde jag komma in där.
 
Här i Luleå har det nu öppnats något som heter Loppismagasinet där man hyr en hylla (eller flera) som man fyller med prylar, utan att själv behöva stå och sälja. Det kostar 349 kr/vecka. Jag har hoppats att något sådant skulle öppna här, men tycker priset låter lite högt... Det vill ju till att man får sälja så att man i alla fall går jämnt upp! Hur stora hyllorna är framgår inte heller av deras hemsida så jag får väl börja med att åka dit och titta kanske, så det är lättare att avgöra om jag tror det är möjligt att testa detta utan att gå back! Gott Nytt rensa bort onödiga grejor-år!!!
 
Här i Luleå har det nu öppnats något som heter Loppismagasinet där man hyr en hylla (eller flera) som man fyller med prylar, utan att själv behöva stå och sälja. Det kostar 349 kr/vecka. Jag har hoppats att något sådant skulle öppna här, men tycker priset låter lite högt... Det vill ju till att man får sälja så att man i alla fall går jämnt upp! Hur stora hyllorna är framgår inte heller av deras hemsida så jag får väl börja med att åka dit och titta kanske, så det är lättare att avgöra om jag tror det är möjligt att testa detta utan att gå back! Gott Nytt rensa bort onödiga grejor-år!!!
Lät helt klart dyrt. Jag betalar 125-150 kr veckan för bord eller hylla. Har stått på två olika, den första kostade 150 kr v men jag sålde bra, mellan 300-400 kr v, på andra stället dör det kostade 125 kr veckan om man tog 4 veckor på en gång har jag sålt för ca 120-300 kr veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
96 97 98
Svar
1 953
· Visningar
85 994
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 926
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 327
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp