Bukefalos 28 år!

Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Vi har ju dagsaktuella exempel på det (Kroon), men det är ju inte precis den enda eller den sista. STC är bra mycket snabbare att reagera och agera än Ridsportsförbundet.

I fallet Kroon måste du väl endå ekänna att Ridsportstsförbundet reagerade bra mkt snabbare än STC gjore i aktuellt fall. (Trots sin tidiga vetskap om missförhållandena)

Kan det bero på att man inom ridsporten inte "håller varandra bakom ryggen"??

Har du ngt att tillföra fallet "Kroon" eller fallet "Madicken" eller fallet http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,587846-2,00.html

så är det väl bara att öppna en tråd i rätt underforum för att skapa en diskuttion med debatt, Inte att bedriva försvarstal.
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

I fallet Kroon måste du väl endå ekänna att Ridsportstsförbundet reagerade bra mkt snabbare än STC gjore i aktuellt fall. (Trots sin tidiga vetskap om missförhållandena)

Kan det bero på att man inom ridsporten inte "håller varandra bakom ryggen"??

Har du ngt att tillföra fallet "Kroon" eller fallet "Madicken" eller fallet http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,587846-2,00.html

så är det väl bara att öppna en tråd i rätt underforum för att skapa en diskuttion med debatt, Inte att bedriva försvarstal.

Vart kan jag läsa om när STC fick vetskap om det o hur de reagerade då??

Jag kan bara läsa att licensen är indragen o inget mer??

Menar du att travsporten skulle stå bakom denna amatör o försvara honom??
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Nämen? Ser jag ett försvarstal för ridsporten här nu!? Där "håller man inte varandra om ryggen" minsann. En gång för alla - vi som håller på med travsport håller inte DJURPLÅGARE om ryggen, framför allt inte inom travsporten. Har inte du fattat det än?

Tycker jag nog knappast att Ridsportförbundet gjorde faktiskt. De tog ju inte ens dopingprover på hästarna under Helsingborgstävlingarna.

STC drog ju in licensen rätt omgående. Det tycker jag är rätt snabbt agerat. Hur är det med Kroons licens?

DU kan väl starta trådar om djurplågeriet inom de fallen som du skrev. Du verkar ju bra på det. Eller är det kanske bara under trav du tycker att det är tillräckligt intressant att skapa sådana trådar i.
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

I fallet Kroon måste du väl endå ekänna att Ridsportstsförbundet reagerade bra mkt snabbare än STC gjore i aktuellt fall. (Trots sin tidiga vetskap om missförhållandena)

Kan det bero på att man inom ridsporten inte "håller varandra bakom ryggen"??

Har du ngt att tillföra fallet "Kroon" eller fallet "Madicken" eller fallet http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,587846-2,00.html

så är det väl bara att öppna en tråd i rätt underforum för att skapa en diskuttion med debatt, Inte att bedriva försvarstal.


Här finns ytterligare ett ex http://www.youtube.com/watch?v=69g6jMUMwcw&feature=channel_page

som man kunde ta upp en debatt om i underforumet Western ridning.

T.o.m anklagelserna mot Svanström och hur det "eventuellt" i framtiden har skadat travsporten verkar ju helt befängt att ens ta upp i media när man ser hur det går till i "andra sporter"
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Jag bedriver inte försvarstal. Jag konstaterade bara att STC var snabba att reagera i nämnda fall.

Snabba??? Vet du hur fort en hovs tillväxt är??? Ca 10-12 cm per år kan jag upplysa dig om (på en frisk individ).

Tre år med dessa vanskötta hovars status,, kallar du det för att dom reagerade snabbt i nämda fall???

Är du advokat??
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Snabba??? Vet du hur fort en hovs tillväxt är??? Ca 10-12 cm per år kan jag upplysa dig om (på en frisk individ).

Tre år med dessa vanskötta hovars status,, kallar du det för att dom reagerade snabbt i nämda fall???

Är du advokat??

Jag vill fortfarade veta när STC fick reda på det o vad de gjorde då!!
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Vari ligger den "missriktade" kretiken??? Vari läser du att den är riktat till en särskild målgrupp???

Handlar det om trav så ska det väl skrivas under trav. Handlar det om barrering eller doping inom ridsport så ska det väl ligga under Hoppning/Dressyr eller hästvård. Där finns massor av trådar som handlar om både vanvård,djurplåger,doping ex...

Här på trav så slår ni i från Er med alla medel så fort ngt känns obekvämt och som ni själva anser skadar sporten..Trots att det är verklighet,,,

Tål ni inte att verkligheten även på trav disskuteras??? Varför diskutterar ni inte för sporten i stället för som ni gör nu emot sporten.

Begriper du inte att det är STC som jag kritiserar??

Gud va ni här tar allt personligt.

"Och sedan påstår STC att Travsporten är till hästarnas välmående.."

Det handlar om djurplågeri mot HÄSTAR begått av MÄNNISKAN.

Inriktining spelar ingen roll, du skulle lika gärna kunna låta bli att nämna TRAVsport och AMTÖRtränare då. Du lägger en tråd på travforumet och riktar dig således mot målgruppen som läser här; dvs travmänniskor.
Och det är ju liksom inte första gången....

STC gör inte alla rätt de inte. Och det gör inte du heller. Inte jag heller. Och inte alla andra heller, som är tillsatta på tjänster där det ska granskas hästvård.
det är väl inte bara STC som ska reagera? Det är väl också hälsovårdsnämnden i länet? Eller länsstyrelsen? Vi som bedriver hästverksamhet ska ju även få besök av länsstyrelsen som ska hålla koll på att alla regler efterlevs så varför vända sig mot enbart STC.
(Eller jag vet inte om det är just länsstyrelsen som ska åka runt?)
 
Senast ändrad:
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Snabba??? Vet du hur fort en hovs tillväxt är??? Ca 10-12 cm per år kan jag upplysa dig om (på en frisk individ).

Tre år med dessa vanskötta hovars status,, kallar du det för att dom reagerade snabbt i nämda fall???

Är du advokat??

Det är inte STC:s yttersta ansvar faktiskt. Det är först och främst en djurskyddsinspektörs ansvar/uppgift att ta reda på sådana missförhållanden. När sådant sedan uppdagas drar STC licensen direkt. Jag ser inget fel på deras agerande faktiskt. Det är djurskyddsinspektionen som har brustit.
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

I fallet Kroon måste du väl endå ekänna att Ridsportstsförbundet reagerade bra mkt snabbare än STC gjore i aktuellt fall. (Trots sin tidiga vetskap om missförhållandena)

Kan det bero på att man inom ridsporten inte "håller varandra bakom ryggen"??

Har du ngt att tillföra fallet "Kroon" eller fallet "Madicken" eller fallet http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,587846-2,00.html

så är det väl bara att öppna en tråd i rätt underforum för att skapa en diskuttion med debatt, Inte att bedriva försvarstal.

Men,det är väll självklart att ridsportsförbundet reagerar snabbare än STC.:crazy:Och vi inom travet håller varandra om ryggen,så att folk kan plåga sina djur!:cool:Hur dum får man vara egentligen,det borde väll du oxå fatta att så fort STC får nys om sån fall så åker dom ut och kollar upp!
Och så kan jag upplysa dig om att STC gör koller i amatörstallen en gång om året,då kollas hästarna,hur mycket foder som finns hemma,utrustningen och stallet skick.Så jag säger som Humlan,hur kunde det gå så långt?:eek:
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Det va la gött att det hände något på Trav 365 sidan på AB så du fick något att skriva om.:cool:

Började nästan sakna dej här i travtrådarna inspringandes med sopborsten i ena änden och skygglapparna i andra ovillig att lyssna på det vi skriver.
Nä du fesken är så innerligt trött på dej och ditt "not think outside the box"
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

KL
Man undrar ju varför inte ägarna till hästarna som hade dessa hos tränaren märkt att en sådan vanvård förekommit, brukar inte ägarna kolla till sina hästar då och då?
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Det va la gött att det hände något på Trav 365 sidan på AB så du fick något att skriva om.:cool:

Började nästan sakna dej här i travtrådarna inspringandes med sopborsten i ena änden och skygglapparna i andra ovillig att lyssna på det vi skriver.
Nä du fesken är så innerligt trött på dej och ditt "not think outside the box"

:rofl::rofl:
Du har just skrivit DAGENS BÄSTA inlägg!!!!!

:bow::bow:


AM
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Tack Naffa! :D

Är bara så innerligt trött på denne fesken
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

COARI!

Så "seriös" som du verkar borde jag väl inte bli förvånad över att du konsekvent avstår från att kommentera alla inlägg där du inte omedelbart hittar något att hugga på men jag vill ännu en gång - för tredje gången i denna tråd fråga

*Vad du menar att STC/hemmabanan borde ha gjort som hade inneburit att dessa djur sluppit lida?

* Och hur du belägger ditt påstående att STC valt att blunda för de missförhållanden som rådde på gården? Varifrån har du uppgiften att de kände till detta?

STC ställer upp något hårdare krav på licensinnehavarna än vad djurskyddsreglerna generellt gör och STC/hemmabanan söker kontrollera att reglerna efterlevs. Men att ha en fullständig kontroll över alla i alla lägen är ju omöjligt.

Det som har hänt är fruktansvärt och jag blir oerhört ledsen varje gång jag läser om vanvårdade djur. Men jag vill ändå framhålla att det framstår som direkt fånigt att påstå att STC eller "travfolket" håller varandra om ryggen på ett sådant sätt att man skulle acceptera missförhållanden. Allt jag sett talar ju som sagt var för att STC faktiskt strävar efter att genom regler som är kopplade till licensinnehavet kräva att djurskyddet är bra på de gårdar där travhästarna bor.

Jag vet inte varför jag ens ids svara i trådar där du förekommer Coari, men jag antar att vi är flera som faktiskt har genomskådat dig som en person vars enda intresse tycks vara att försöka, genom dålig retorik och genom att strö obekräftade påståenden omkring dig, skapa dålig stämning och mer eller mindre upploppstämning. Det jag aldrig kommer att förstå är vad du får ut av det?
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

..hade han ens löst licensen ?? Jag skulle då inte ha gjort det om jag inte ens hade verkat hästarna på flera år... om han inte hade licensen aktiv...hur ska då STC veta om det ? That's my question
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

I fallet Kroon måste du väl endå ekänna att Ridsportstsförbundet reagerade bra mkt snabbare än STC gjore i aktuellt fall.


Vilken dag skedde "avslöjandet"? Vilken dag blev hon avstängd? Eller hur reagerade förbundet?
 
Sv: Amatörtränare vanvårdade sina hästar

Den tävling hon deltog i var helgen 6-8/2 nu i år, när avslöjandet skedde vet jag inte men det var väl tämligen omgående vad jag förstått. Huruvida hon fått någon dom än vet jag inte - luskar...

(ändrade till korrekt angivet datum)

Lägger till mer info:
Disciplinnämnden skulle tagit upp ärendet 17/3 men har skjutit fram det en vecka (se artikel i ridsport här)
Det verkar även som att ärendet är anmält för brott mot djurskyddslagen, såvitt jag kan utläsa av artiklarna i Ridsport.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Härvan med de beskjutna travhästarna hos amatörtränaren Micael Broberg växer. Fyra av fem hästar i hagen har blivit utsatta för...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: purity_666
·
  • Artikel
Hästnyheter Getbonden Marléne Ljungdahl från programmet ”Bonde söker fru” är amatörtränare och föder upp egna hästar. Det är inte bara getter som...
Svar
0
· Visningar
1 380
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) i nytt dopningsfall Svensk travsport har drabbats av ett nytt dopningsfall. En amatörtränad häst lämnade ett positivt test...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hösten 2009 blev Spirit of Life påkörd av en bil och skadades svårt. Knappt två år senare startar Marlene Näslunds häst på...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp