Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eileen

hur många här ammar inte och vad har folk i allmänhet för åsikt om man inte vill amma utan istället ha nappflaska?
 
Sv: amning

För mig beror det väldigt mycket på varför folk har valt nappflaska istället för ammning, även om jag inte är särskilt rabiat... Men när det börjar komma argument om att det förstör brösten och att man vill dricka alkohol ja då tycker jag att man får fundera igenom varför man överhuvudtaget skaffar barn...

Men är det för att ammningen av andra orsaker känns extremt jobbig eller helt enkelt inte fungerar, javisst nappflaska och ersättning är ett suveränt sätt! Själv delammade jag elin då jag inte hade tillräckligt med mjölk åt henne, det fungerade väldigt bra förutom att ammningsperioden ev blev kortare än vad den kanske hade varit om jag hade helammat, det är enklare att dricka ur flaska...
Denna gång plannerar jag att försöka få ammningen att fungera men gör den inte det så är inte heller det någon katastrof...
 
Sv: amning

Min uppfattning är att det generellt råder en lite fientlig inställning till flaskmatande mammor de första sex månaderna. Eller ja, kanske inte fientlig, men många mammor som inte ammar, i allafall den allra första tiden, känner sig påhoppade och ifrågasatta. Många upplever att de hela tiden får försvara sig för att de flaskmatar. Jag tror att detta är vanligast före 4-5 månader, sen svänger pendeln över och folk börjar ifrågasätta dem som ammar om de inte ska sluta med dom där dumheterna nu och ge "riktig" mat. Hur man än vänder sig är arslet bak *suckar* Det går aldrig att gardera sig mot knepiga människor som känner sig tvungna att ifrågasättas andras förehavanden.

Min åsikt är att bröstmjölk är det bästa ur näringssynpunkt och att amningen är ett bra, billigt och praktiskt sätt att både mata, trösta och söva sitt barn med
om amningen fungerar. Om amningen inte fungerar eller om mamman på något sätt mår dåligt av att ens försöka amma så är flaskmatning det bästa alternativet.
 
Sv: amning

Håller med båda ovanstående.

Idag om jag ser någon med mindre bäbis som ger flaska så tänker jag att det säkert finns ett bra skäl till att den får i flaska. Däremot blir jag oerhört störd om jag VET anledningen och den är "icke godkänd" (av mig då), som t.ex kompisens tjej som bestämde sig för att INTE amma bara för att sköterskorna på BB var på henne om att bebisen behövde mat...
 
Sv: amning

Jag tycker inte det spelar ngn större roll om man ammar eller om man väljer att pumpa mjölk å mata från flaska.I vilket fall så får barnet i sig det den behöver.
Varför mammor inte ammar sina barn tycker jag inte är ngn annans problem, varje förälder väljer det man anser passar bäst(nu menar jag inte att de bara tänker på sig själva utan även på barnen)
 
Sv: amning

jag tycker att man ska göra precis som man känner och strunta i allmänhetens åsikter. Visst är det bevisat bra för barnet att få i sig den första mjölken med antikroppar mm, men sen gör det nog detsamma. Dagens tillägg är bra, naturligtvis inte lika bra som bröstmjölken men ändå ett bra alternativ.

Med barn nr 1 ville jag inte amma, hatade det, ändå funkade det bra, men trivdes inte med det, så jag slutade då han var 3 månader. Många rynkade på näsan och tyckte jag var en dååålig mammma, men jag var iaf nöjdare med flaskan, så fick ju pappan mata oxå!

Med barn nr2 var det tvärtom, jag ville amma, men det bara strulade, kämpade på, bröt benet åkte in på sjukhus och var tvungen att sluta, det var jobbigt, då man verkligen ville, han avr oxå 3 månader då jag slutade.

Båda två är jättefriska idag och har inga men från flaskmatningen, inga allergier som bvc hotar med. Så gör som du känner känns rätt för dej och din familj... då blir det bäst
 
Sv: amning

jag har en liten kille, på strax 3 månader, och han får ersättning, och det har han fått sedan han var 2 veckor. Inte för att jag inte ville amma utanför att det helt enkelt inte fungerade.
Jag har inte upplevt att någon har varit negativ till det alls, och det känns skönt för det var jobbigt nog ändå i början när det inte fungerade och man så gärna ville.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 858
Senast: Badger
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 747
Senast: hastflicka
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 295
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 678
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp