Sv: amning

Jag har också problem med att amma liggandes. Fungerar ibland, men oftast så får jag inte Frida rätt till bröstet (hennes näsa kommer för nära och hon får dåligt med luft så hon släpper).

Då brukar jag dra bebisens huvud bakåt-uppåt, så näsan får luft ovanför bröstet.

När jag ammar liggandes försöker jag lägga bebisen på sidan, sen lägga mig själv tätt intill. När jag lägger mig ner lägger jag mig nästan på bebisens arm (alltså den som är närmast madrassen) för jag vill att den ska vara under bröstet. Sen knölar jag in mitt täcke under ryggen och svanken, så att jag ligger kvar på sidan. Sen fångar jag bebisens andra arm som brukar vifta runt för att hitta något att hålla i. När jag håller i handen ligger han kvar bättre på sidan. Eventuellt stoppar jag om täcke bakom hans rygg oxå.
 
Sv: amning

Om ett tag är ni amningsexperter och kan amma upp och ner om det krävs. Ja tyckte det var superbökigt i början men efter ett tag så blir både bebisen och en själv så duktiga att man inte behöver bry sig så mycket om bebisen ligger rätt mm.

skönt att du är så avsappnad när det gäller amningen dock. Jag matade också alltid före vi skulle någonstans men det var mest för att slippa amma bland folk. Är lite pryd så... Nu ammar jag bara morgon och kväll och det tycker jag är superskönt. Faktiskt så önskar jag att jag kunde sluta helt men lillsnuttan vill ha så då är det bara att fortsätta.
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 653
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: valy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp