Sv: amning

Jag tror de har amningshjälp på KS också, som man kan åka in till ... ring och fråga dem! Annars finns det privata alternativ, jag hade en akupunktös (?) som gjorde hembesök till mig, och hon var också 'amningsexpert' och höll föreläsningar och så. Hon kan komma hem till en och hjälpa till!
 
Sv: amning

Jag har också problem att sitta.
Åt höger funkar det ganska bra, medans
vänster blir Alice så arg att hon väser som en ödla.

Men jag känner ingen panik över detta
utan det får ta sin tid, det verkar ju vara ett
vanligt problem...

Vi får peppa varandra!! :D
 
Sv: amning

Vet inte vad jag vill med det här egentligen mer än att skriva av mig lite. Finns det någon som kan ge tips eller haft liknande problem? Lilleplutt är tolv dagar idag, så det kanske ger med sig med tiden.. eller något.
:crazy:

Jag tror det kommer ge sig. Han är så liten ännu! Jag fick pallra upp med måååånga kuddar i början för att få till det hela. Sen köpte jag en amningskudde som lägger framför mig; i början hade jag även en kudde uppepå den. Nu kan jag i nödfall amma utan kudde alls, men jag tycker inte det är helt enkelt/bekvämt. Inte sonen heller tror jag; då äter han inte lika länge som om han ligger bekvämt på en (eller flera) kuddar.

Hur sitter du? Ett knep kan vara att sitta väldigt upprätt; nästan lite framåtlutad för att få till det.
 
Sv: amning

Jag har också problem att sitta.
Åt höger funkar det ganska bra, medans
vänster blir Alice så arg att hon väser som en ödla.

Men jag känner ingen panik över detta
utan det får ta sin tid, det verkar ju vara ett
vanligt problem...

Vi får peppa varandra!! :D

Min blir också arg åt vänster... hmm undras vad det beror på...
 
Sv: amning

Det funkar säkert i BB om du kan sänka den så lågt att han hamnar med huvet i tutthöjd. Värt att testa i alla fall. Annars kan du sy/köpa en sjal, de är toppenbra!
 
Sv: amning

Erhm.. är inte så bra på sömnad direkt.. :crazy::D Men jag har länge tänkt skaffa en sjal, så jag får väl jaga rätt på en. Nån speciell modell som är bättre i amningssyfte?
 
Sv: amning

Jag vet faksiskt inte om man kan amma i en ringsjal, kanske nevin vet? Annars är Erik för stor för en trikåsjal skulle jag tro så det enklaste och mest användbara är en vävd långsjal. Det finns att köpa begagnat på sjalbarn.se .
 
Sv: amning

Ska kika på det! Tack för tipset. Och ja.. Erik är nog för stor för det mesta haha.. Han väger 7600g nu.. :D Knappa 3 månader gammal.
 
Sv: amning

*KL*

Jag har faktist fått till amningen sittandes nu! Jag är överlycklig!
Med hjälp av era tips och mammas hjälp funkade det faktist. Tack! :bow:

Visst föredrar vi att ligga ned, men vi övar ett par gånger per dag nu.
Så nu känns det bra att kunna lämna lägenheten utan att jag matat lillplutt sekunden innan.. :bump:
 
Sv: amning

Jag fick lära mig ett sätt att hålla bebisen på som fungerat bra för mig.

Istället för att ha bebisens huvud i armvecket när du försöker lägga den till bröstet så vänd bebisen åt andra hållet, alltså stöd nacken och huvudet med handen istället. Då kan du lätt styra bebisen + huvud dit du vill ha det. Ammar du på höger bröst så håll bebisen med vänster arm. Sedan när bebisen tagit bröstet och börjat suga ordentligt så smyger du försiktigt in höger arm, så under ammningen vilar bebisens huvud i ditt armveck.

Så här håller jag också, det var så de visade på BB och jag har inte ens tänkt på att det är "fel" arm.
Det funkar superbra för oss men vi har istället motsatt problem, det funkar inte att amma liggande utan jag måste gå upp på nätterna. Hon tar visserligen bra grepp och börjar äta men slutar ganska fort (ca 5-10 min) och vägrar äta vidare, sätter jag mig då upp äter hon minst lika mycket till så det beror inte på att hon är mätt när hon vägrar äta vidare liggande.
Några tips?
 
Sv: amning

Så här håller jag också, det var så de visade på BB och jag har inte ens tänkt på att det är "fel" arm.
Det funkar superbra för oss men vi har istället motsatt problem, det funkar inte att amma liggande utan jag måste gå upp på nätterna. Hon tar visserligen bra grepp och börjar äta men slutar ganska fort (ca 5-10 min) och vägrar äta vidare, sätter jag mig då upp äter hon minst lika mycket till så det beror inte på att hon är mätt när hon vägrar äta vidare liggande.
Några tips?

Det fungerar inte att sätta dig upp isängen med kudden bakom ryggen och amma där då? ( så slipper du kliva upp ur sängen ).

Jag har också problem med att amma liggandes. Fungerar ibland, men oftast så får jag inte Frida rätt till bröstet (hennes näsa kommer för nära och hon får dåligt med luft så hon släpper).

Hur gör ni som får det fungera liggandes för att få dit bebisen rätt, och sedan få den att ligga kvar rätt?
 
Sv: amning

mei tai eller sele (typ ergo, beco tex) tyckte jag var lättast att lära mig amma i, sen kunde/kan jag amma i "alla" bärdon jag provat (ringsjal, långsjal-både trikå och vävd, mei tai, sele..)
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 653
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp