Bukefalos 28 år!

Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

”Tidigare i dag lämnade herr Anders Borg in sin avskedsansökan sin en ordförande i Kinnevik med omedelbar verkan. Styrelsen har godkänt hans avgång”, skriver bolaget på sin hemsida.

... och drar en lättnadens suck att vara av med belastningen.
 
Det har att göra med att lite för många män som avskyr kvinnor, av obegripliga skäl hänger just på buke. Män som inte avskyr kvinnor, har inget behov av sådana förklaringar.
Av nån konstig anledning dök det upp ett gäng för mig helt främmande människor på facebook, som ivrigt hejade på AB och vräkte ur sig misogyna vidrigheter som svar på en blogg jag delade. Blogginlägget handlade om hur vidrigt det är att folk försvarar AB.

Helt uppenbart sitter det ett gäng genier och söker upp vilka som delat liknande inlägg och skriver standardinlägg för att sprida sina vidrigheter.
 
Det är nästan så att jag är tacksam för Borgs fyllebravader. Det blir så uppenbart vilken äcklig dubbelmoral som råder när förövaren är en priviligierad vit medelålders man jämfört med om det är en kvinna som blir för full på en tillställning eller någon med tonåring med invandrarbakgrund som säger hora..
Jag säger som många andra: Gudrun Schyman. Var det NÅGON som sa offentligt "alla kan göra fel. Ta hand om dig"
 
Av nån konstig anledning dök det upp ett gäng för mig helt främmande människor på facebook, som ivrigt hejade på AB och vräkte ur sig misogyna vidrigheter som svar på en blogg jag delade. Blogginlägget handlade om hur vidrigt det är att folk försvarar AB.

Helt uppenbart sitter det ett gäng genier och söker upp vilka som delat liknande inlägg och skriver standardinlägg för att sprida sina vidrigheter.
Fy fan.
 
Om vi bara ska tala om fel (grova, i offentlig ställning): Toblerone-gate, någon? Det om något var väl lätt att ursäkta (i relation till att kränka andras fysiska integritet). Men icke.
Problemet med den och även Schyman analogin är att det inte var vid ett enstaka tillfälle. Schyman var på röken vid ett flertal tillfällen, både privat och på Stockholms krogar.
Sahlin hade satt det i system att använda Regeringens kontokort när hennes egna (små????) slantar var slut.
Det är en jävla skillnad. Rätt ska vara rätt.
 
Och hur analyserar du då det? Du betonar åter och åter att han tafsade på män. Vad menar du att det står för? På vilket sätt ändrar det tolkningen av det hela jämfört med om han inte hade gjort just det, allt annat lika?

Instruktionsboken för sexistiska svin som kallat sig feminister och vill få en ny chans.

1. Om du låtit din underliggande sexism härja i ett oförväntat utbrott - så tafsa lite på några män också och voila så har du räddat situationen.

?
 
Sen är det ju det också att alkohol inte ändrar människors värderingar. Alkohol gör inte en människa till sexist, det fixar människan själv. Det alkoholen gör är att sudda bort impulskontrollen. Borg har det här i sig, också, hela tiden.
Verkligen håller med! Visst att man kan göra tokiga saker som full. Men detta var inte ok på nått sätt.
Att de tycker det är kul förstår jag, de skrattar ju så det missade jag inte. Inte heller att hon påstår att män gör så som hon gör men bara för att hon påstår en sak så behöver den inte vara sann. Hon själv verkar närmast besatt att manliga könsorgan och jag har heller aldrig sett en man göra och bete sig som hon gör. Men har du liknande videos som visar det omvända så får du gärna visa dem och då är det mycket möjligt att jag ändrar min uppfattning.

Satt med i publiken just till denna ballar av stål och så himla roligt var det väl inte hela tiden. Men vi, publiken alltså skrattar och klappar när vi ska. Alltså det står en framme och typ överdriver så man skrattar. Den syns såklart inte på bild.
 
Problemet med den och även Schyman analogin är att det inte var vid ett enstaka tillfälle. Schyman var på röken vid ett flertal tillfällen, både privat och på Stockholms krogar.
Sahlin hade satt det i system att använda Regeringens kontokort när hennes egna (små????) slantar var slut.
Det är en jävla skillnad. Rätt ska vara rätt.

Underbart. Ja, detta var första gången AB var på röken. Det blir ju ofta fel när man inte vet sina gränser, för att man inte är van att handskas med alkohol. Stackars liten.

Sahlin missbrukade folkets förtroende, och det finns ingen anledning att förminska det.

Men rätt ska vara rätt? Det är en mindre sak att kränka folk som AB gjort än att missbruka pengar? Nä, inte i min bok. Men vi har nog rätt olika värderingar överlag, du och jag.
 
Underbart. Ja, detta var första gången AB var på röken. Det blir ju ofta fel när man inte vet sina gränser, för att man inte är van att handskas med alkohol. Stackars liten.

Sahlin missbrukade folkets förtroende, och det finns ingen anledning att förminska det.

Men rätt ska vara rätt? Det är en mindre sak att kränka folk som AB gjort än att missbruka pengar? Nä, inte i min bok. Men vi har nog rätt olika värderingar överlag, du och jag.

Hur vet du det? Det du har är ju hörsägen, inget annat. Nåt du läst i tidningar.
Sahlin och Schyman är fakta.
 
Så väldigt stukad och vek är han dock tydligen inte. Ånger och skam är lätt utbytt mot att slå tillbaka. Hur var det nu, ångrade han sig - eller inte?

https://www.facebook.com/anders.bor...LBoPColjkKEAPixfMZGMAlBV0&fref=nf&pnref=story

Om man inte uttrycker stöd, då är man en besvikelse. Nära vänner får inte tycka illa om ett dåligt beteende?

Nä, nu sjönk Borg, om möjligt, ännu mer.

Vad har hänt med karl'n?! :confused:
 
Detta är sjukt.

En privatperson, tidigare offentlig politiker , blir full på någon fest. 18 sidor diskussion och artiklar på SVT.se.

Svenska journalister stinker. Fakenews journalister ska lära sig hantera det.
 
Detta är sjukt.

En privatperson, tidigare offentlig politiker , blir full på någon fest. 18 sidor diskussion och artiklar på SVT.se.

Svenska journalister stinker. Fakenews journalister ska lära sig hantera det.

Njae... så privat är man inte som offentlig person. Oavsett tidigare politisk karriär, så har han toppositioner inom svenskt näringsliv. Det hade varit skriverier om Gyllenhammar eller någon annan framstående företagare betett sig illa också.

Han dementerar inte de uppgifter som källor gjort gällande, och han väljer att avsluta uppdrag inom flera styrelser.

Visst har det ett allmänt intresse. I synnerhet när han är en makthavare.
 
Detta är sjukt.

En privatperson, tidigare offentlig politiker , blir full på någon fest. 18 sidor diskussion och artiklar på SVT.se.

Svenska journalister stinker. Fakenews journalister ska lära sig hantera det.

Frågan är hur mycket som är sant och vad?
"Inte en enda person som var på festen har sagt att Anders gjorde något mot dem, utan bara att de hört (inte sett) att han gjort det mot någon annan festdeltagare, och de vet inte exakt vilken."
-Dominika Peczynski

Är det fake news så lär det kosta Aftonbladet, Expressen en helvetes massa pengar.
 
@prinsessfeminist @Oldie

Oavsett vad som hände har ingen dött.

Åk till Malmö och undersök skiten som händer där när det har dött en i månaden under ett års tid ungefär.

Detta är fakenews och sjukt .
Det är knappt en månad sedan som han omnämndes som trolig efterträdare till AKB i M toppen inför nästa val, med ganska stora chanser att då bli statsminister o du tycker det är fake news?
Typ goddag yxskaft.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 175
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 706
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 002
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp