Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Du kan inte ana vad som hittats på om mig och mina vänner.
Så vad som helst går nog att hitta på.
Det är sedan svårt att komma på hur man skall bemöta det.
Att som Borg sanningsenligt säga att man inte kan minnas händelsen och be om ursäkt om det skulle ha råkat hända är kanske det bästa som går att göra?
Framtiden lär utvisa om det dyker upp något offer eller ej.
Ingen målsägare - inget fall.
Personligen tycker jag inte att en ursäkt räcker, faktiskt. Blir man en sån rövhatt av att dricka så är det dags att låta bli alkohol helt tills man kan dricka med måtta.
 
Det kan vara så att han fått någon riktig fiende. Men det lär vara svårt att hitta på något som detta, om det inte också var så att han var redlöst berusad.

Om det är som du spekulerar, så har i så fall den personen uppnått sitt syfte. Skadan är total för Borg.

Om det inte handlar om att "bara" byta fokus från IT-skandalen, förstås. Regeringens kris är en kris för vårt land, och det kan vara så att man pustar ut om Borg får lite trist publicitet, kanske?
Det fanns inte ett vittne på festen. Flera berättade samma sak, enligt Aftonbladet.

https://resume.se/nyheter/artiklar/2017/08/04/sa-fick-aftonbladet-loss-anders-borg-storyn/

Till Dagens opinion redan i torsdags sa Peczynski att Borg fått en blackout.

http://www.dagensopinion.se/ex-ministern-blottade-sitt-kön-barnfamiljsfesten
 
Det fanns inte ett vittne på festen. Flera berättade samma sak, enligt Aftonbladet.

https://resume.se/nyheter/artiklar/2017/08/04/sa-fick-aftonbladet-loss-anders-borg-storyn/

Till Dagens opinion redan i torsdags sa Peczynski att Borg fått en blackout.

http://www.dagensopinion.se/ex-ministern-blottade-sitt-kön-barnfamiljsfesten

Hoppsan, glömde att det var Buke. Jag skulle givetvis skrivit det jag tänkte skriva först; "en eller flera fiender". Du har rätt, av media att döma, så var det flera som berättade samma sak.
 
Personligen tycker jag inte att en ursäkt räcker, faktiskt.
Nej absolut inte.
Om det faktiskt stämmer så är fullständig nykterhet, rehab samt stor avbön nödvändig.
Även om inte ens det hjälper för att hindra skadorna.

Frågan är fortfarande ändå hur man hanterar falska rykten.
 
Nej absolut inte.
Om det faktiskt stämmer så är fullständig nykterhet, rehab samt stor avbön nödvändig.
Även om inte ens det hjälper för att hindra skadorna.

Frågan är fortfarande ändå hur man hanterar falska rykten.

Många kändisar får säkert leva med falska rykten. Jag kan också tänka mig, som i den artikel som @mandalaki refererar till, så får kvällstidningarna alla möjliga fantastiska historier levererade till sig. Men då handlar det ju om att granska källan och förhålla sig till både journalistisk integritet och etik.

I vanliga livet så är ryktesspridning svårare att hantera, tänker jag. Det kan vara allt från ren mobbning till lynchsstämning - och ingen vet var informationen en gång i tiden startade.

Jag kan inte tänka mig annat än att det florerar rykten och lögner, samt halvsanningar om alla kändisar. När de inte publiceras i media så för de väl ett eget liv på sociala medier och kompisgäng/samhällskretsar.

En framgångsrik man, ännu hyfsat ung och mitt i karriären, väcker givetvis både avund och beundran. En del kan inte hantera det.
 
Frågan är fortfarande ändå hur man hanterar falska rykten.
Det är väl inte alls frågan? Det verkar ju finnas flera vittnen och han har själv gått ut och bett om ursäkt för sitt beteende. Vad menar du att man behöver mer för bevis?

Och att det inte har polisanmälts ser jag inte alls som konstigt med tanke på alla "stödjande" kommentarer han har fått. Hade han inte varit en kändis hade det ju aldrig varit tal om att polisanmäla för man vet att det inte kommer leda till något.
 
Fast du har väl svårt att se patriarkala strukturer i fler fall, har jag för mig, eller?
Jag var oxå där när jag var yngre, sen när jag såg strukturerna var de så övertydliga att jag faktiskt skämdes lite inombords att jag hade missat dem under så pass lång tid.
Jag har svårt att se den uppenbara kopplingen ja, vill man så kan man man uppenbarligen få det till att allt inkl lokala fotbollslaget dåliga resultat kan härledas till det.
 
Många kändisar får säkert leva med falska rykten. Jag kan också tänka mig, som i den artikel som @mandalaki refererar till, så får kvällstidningarna alla möjliga fantastiska historier levererade till sig. Men då handlar det ju om att granska källan och förhålla sig till både journalistisk integritet och etik.

I vanliga livet så är ryktesspridning svårare att hantera, tänker jag. Det kan vara allt från ren mobbning till lynchsstämning - och ingen vet var informationen en gång i tiden startade.

Jag kan inte tänka mig annat än att det florerar rykten och lögner, samt halvsanningar om alla kändisar. När de inte publiceras i media så för de väl ett eget liv på sociala medier och kompisgäng/samhällskretsar.

En framgångsrik man, ännu hyfsat ung och mitt i karriären, väcker givetvis både avund och beundran. En del kan inte hantera det.
Dominika skrev offentligt på sin facebooksida och i kombination till mandalaki's länkar känns det skrämmande att det fått så stora proportioner:

"Några dygn i sann Kafka-anda som började med att Anders och jag besökte en fest i Stockholms skärgård förra helgen.
Vad hände på festen? Det är ingen som riktigt vet. Det sägs att Anders gjorde både det ena och det andra. Jag såg ingenting av det och Anders hade en blackout. Jag befann mig ca 30 meter från huset, vid bryggan, i runt 20 minuter, under vilka det som påstås ha hänt skulle ha inträffat.

När jag kom tillbaka gick Anders och jag bort till vår stuga för att gå och lägga oss.
Jag hörde, på vägen till stugan, när värden gick med oss för att visa var den låg, att Anders var otrevlig och sur mot värden och värdens väninna, som också hon följde oss dit.
Dagen efter, vid frukost, rådde mycket spänd stämning . Jag bad Anders be värden och värdens väninna om ursäkt, vilket han gjorde.

Sedan åkte vi hem.

Efter det vet ingen riktigt vad som hänt utom att en enorm ryktesspridning tagit fart. Vi har på vår kant försökt lägga ett pussel och reda ut vad som skedde under kvällen. Men eftersom allt vi hört bygger på tredjehandsuppgifter (någon har sagt till någon som sa till någon tredje att Anders gjort ditten eller datten) så får vi ingen bild av förloppet, eller ifall det som påstås är sant.

Inte en enda person som var på festen har sagt att Anders gjorde något mot dem, utan bara att de hört (inte sett) att han gjort det mot någon annan festdeltagare, och de vet inte exakt vilken.

Notera gärna att den grövsta ”anklagelsen” som tidningarna, efter många dagars grävande, lyckats få fram kommer från en anonym festdeltagare som säger följande: ”Han var väldigt full och väldigt förbannad. Han betedde sig oerhört illa. Det var mycket obehagligt att se”

Okej, arg och full. Otrevligt? Ja. Olagligt? Nej.

Anders skrev en Facebook-uppdatering igår i vilken han bad om ursäkt för sitt beteende. Alltså för att han varit otrevlig. Den ursäkten har sedan av vissa misstolkats som ett erkännande av begångna brott. Det är den inte.

Snälla alla ni som spekulerar, insinuerar, skriver krönikor baserade på rykten – sluta med det. Det är inte värt ett par minuters uppmärksamhet eller några tusenlappar att förstöra en människas liv.

Angående Anders så kallade kvinnosyn som avhandlats av ett gäng krönikörer och bloggare, som naturligtvis inte känner Anders och inte har en susning om vad som hände (eller inte hände) förra fredagen, så kan jag härmed lugna alla. Jag är kvinna och till skillnad från dem så lever jag med Anders. Anders kvinnosyn är till hundra procent sund. Han är en snäll, omtänksam och mycket jämställd sambo. Han lyssnar, peppar och engagerar sig i allt jag tar mig för. Anders har ett stort, varmt hjärta och han är min bästa vän.

Det gör ont i mig att se denna ärliga, vänliga, varma, lojala och plikttrogna person som jag älskar så oerhört släpas i smutsen, baserat på lösa rykten och skvaller från en fest där alla var fulla.
"
 
Det behövs en målsägare eller bevis av något slag för att det skall kunna bli en rättsprocess av det hela.
Och folk kan gå ihop om en lögn.
Jag pratar inte om rättsprocess, jag vet att det krävs en målsägande. Och det kommer det troligen inte att finnas. Det är det festdeltagarna antagligen kommer att gå ihop om.
 
Dominika skrev offentligt på sin facebooksida och i kombination till mandalaki's länkar känns det skrämmande att det fått så stora proportioner:

"Några dygn i sann Kafka-anda som började med att Anders och jag besökte en fest i Stockholms skärgård förra helgen.
Vad hände på festen? Det är ingen som riktigt vet. Det sägs att Anders gjorde både det ena och det andra. Jag såg ingenting av det och Anders hade en blackout. Jag befann mig ca 30 meter från huset, vid bryggan, i runt 20 minuter, under vilka det som påstås ha hänt skulle ha inträffat.

När jag kom tillbaka gick Anders och jag bort till vår stuga för att gå och lägga oss.
Jag hörde, på vägen till stugan, när värden gick med oss för att visa var den låg, att Anders var otrevlig och sur mot värden och värdens väninna, som också hon följde oss dit.
Dagen efter, vid frukost, rådde mycket spänd stämning . Jag bad Anders be värden och värdens väninna om ursäkt, vilket han gjorde.

Sedan åkte vi hem.

Efter det vet ingen riktigt vad som hänt utom att en enorm ryktesspridning tagit fart. Vi har på vår kant försökt lägga ett pussel och reda ut vad som skedde under kvällen. Men eftersom allt vi hört bygger på tredjehandsuppgifter (någon har sagt till någon som sa till någon tredje att Anders gjort ditten eller datten) så får vi ingen bild av förloppet, eller ifall det som påstås är sant.

Inte en enda person som var på festen har sagt att Anders gjorde något mot dem, utan bara att de hört (inte sett) att han gjort det mot någon annan festdeltagare, och de vet inte exakt vilken.

Notera gärna att den grövsta ”anklagelsen” som tidningarna, efter många dagars grävande, lyckats få fram kommer från en anonym festdeltagare som säger följande: ”Han var väldigt full och väldigt förbannad. Han betedde sig oerhört illa. Det var mycket obehagligt att se”

Okej, arg och full. Otrevligt? Ja. Olagligt? Nej.

Anders skrev en Facebook-uppdatering igår i vilken han bad om ursäkt för sitt beteende. Alltså för att han varit otrevlig. Den ursäkten har sedan av vissa misstolkats som ett erkännande av begångna brott. Det är den inte.

Snälla alla ni som spekulerar, insinuerar, skriver krönikor baserade på rykten – sluta med det. Det är inte värt ett par minuters uppmärksamhet eller några tusenlappar att förstöra en människas liv.

Angående Anders så kallade kvinnosyn som avhandlats av ett gäng krönikörer och bloggare, som naturligtvis inte känner Anders och inte har en susning om vad som hände (eller inte hände) förra fredagen, så kan jag härmed lugna alla. Jag är kvinna och till skillnad från dem så lever jag med Anders. Anders kvinnosyn är till hundra procent sund. Han är en snäll, omtänksam och mycket jämställd sambo. Han lyssnar, peppar och engagerar sig i allt jag tar mig för. Anders har ett stort, varmt hjärta och han är min bästa vän.

Det gör ont i mig att se denna ärliga, vänliga, varma, lojala och plikttrogna person som jag älskar så oerhört släpas i smutsen, baserat på lösa rykten och skvaller från en fest där alla var fulla.
"

Tänkvärt. Om man är konspiratorisk, så handlar detta därför om något helt annat.
 
Angående Anders så kallade kvinnosyn som avhandlats av ett gäng krönikörer och bloggare, som naturligtvis inte känner Anders och inte har en susning om vad som hände (eller inte hände) förra fredagen, så kan jag härmed lugna alla. Jag är kvinna och till skillnad från dem så lever jag med Anders. Anders kvinnosyn är till hundra procent sund. Han är en snäll, omtänksam och mycket jämställd sambo. Han lyssnar, peppar och engagerar sig i allt jag tar mig för. Anders har ett stort, varmt hjärta och han är min bästa vän.
Precis allt det här har man hört förr hur många gånger som helst när det kommer ut att någon spårat ut och också när det handlat om mycket allvarligare brott än det här

Familj och vänner försvarar och vägrar tro på det och är chockade över anklagelserna för inte skulle väl han nånsin göra såå
 
Jag pratar inte om rättsprocess, jag vet att det krävs en målsägande. Och det kommer det troligen inte att finnas. Det är det festdeltagarna antagligen kommer att gå ihop om.
Det är där någonstans som det kommer att synas om det är "hittepå" eller inte.
Jag är (tyvärr) väl förtrogen med hur just sådant fungerar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 252
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 865
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp