Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

..och jag tycker att det är smaklöst att diskutera en namngiven person här när han sannolikt inte kommer att vara medveten om att det sker och inte kan försvara sig ifall han skulle vilja.

Jag tycker han betett sig som en skit. Men därifrån till att diskutera honom utan hans vetskap är det ett långt steg. Även kändisar har rätt till att få försvara sig eller förklara sig. Direkt till dem som diskuterar henom.

Jag tror han är väldigt medveten om att hans handlingar med största sannolikhet kommer generera en massa diskussioner.
 
Varför då?

Tycker det är oerhört glädjande att folk inte är så dömande.

Problemet är att Borg gått in i en roll där han inte fått utlopp för sin manlighet.

Jag ger inte ett korvöre för dina åsikter när det kommer till "manligt" och "kvinnligt". Men att folk inte är dömande har med hans kön, position och vita hy att göra. Den som tror något annat lurar sig själv.
 
Och om en man då inte får utlopp för sin manlighet så beter mannen i fråga sig som en idiot?

Anders Borgs beteende är inte manligt utan passar på sin höjd en småpojke.

Vad får en vuxen man att bete sig som en pojke? Han har uppenbarligen inte gjort resan till att bli man. En man är stolt för den han är, för sig själv och sin manlighet.

Med den osunda roll Borg haft har han undergrävt sin manlighet och när den då kommer fram tar den sig sjuka uttryck. Samma sak som med feministen Kapten Klänning.
 
..och jag tycker att det är smaklöst att diskutera en namngiven person här när han sannolikt inte kommer att vara medveten om att det sker och inte kan försvara sig ifall han skulle vilja.

Jag tycker han betett sig som en skit. Men därifrån till att diskutera honom utan hans vetskap är det ett långt steg. Även kändisar har rätt till att få försvara sig eller förklara sig. Direkt till dem som diskuterar henom.
Men är du på riktigt? För det första kommer han, just för att han är "kändis", säkerligen få många chanser att förklara sig på betydligt större och viktigare plattformar än Bukefalos, oroa dig inte för det.
För det andra är det smaklöst att du tydligen tycker att det är beteende som kan och bör försvaras, och att man tydligen inte får kritisera och fördöma en manlig f d ministers sexistiska brott.
 
..och jag tycker att det är smaklöst att diskutera en namngiven person här när han sannolikt inte kommer att vara medveten om att det sker och inte kan försvara sig ifall han skulle vilja.

Jag tycker han betett sig som en skit. Men därifrån till att diskutera honom utan hans vetskap är det ett långt steg. Även kändisar har rätt till att få försvara sig eller förklara sig. Direkt till dem som diskuterar henom.
Vad anser du kan vara ett försvar eller förklaring till att man antastar andra människor både fysiskt och verbalt?
 
Anders Borgs beteende är inte manligt utan passar på sin höjd en småpojke.

Vad får en vuxen man att bete sig som en pojke? Han har uppenbarligen inte gjort resan till att bli man. En man är stolt för den han är, för sig själv och sin manlighet.

Med den osunda roll Borg haft har han undergrävt sin manlighet och när sen då kommer fram tar den sig sjuka uttryck. Samma sak som med feministen Kapten Klänning.

:laugh::laugh::laugh:
"Osunda roll"? "Undergrävt sin manlighet"?

Jag bävar nästan för att be om källor men jag gör det ändå.
 
Att ni orkar diskutera med denna provokativa användare. Det enda han gör är att provocera och sedan inte svara på frågor som han inte kan svara på. Jag har försökt diskutera med honom i några trådar men ignoreras när jag ställt raka frågor som han sitter utan svar på, utan väljer i stället att inte svara på mina inlägg och fortsätta svara på andra inlägg där han ser en chans att fortsätta provocera.

Slösa inte er tid.
 
På Bukefalos har vi diskuterat kvinnosyn. Anders Borg har prisats av feminister för att han deklarerat att han är feminist och för sin "goda kvinnosyn". Han har nu gått lös.

På en fest har han bland annat visat sitt kön och kallat kvinnor för "hora" och "slampa".

Hur står det till med den s.k. "goda kvinnosynen" bland feministiska män?
Finns det en länk till källan på det där påståendet? *från en källkritisk person*
 
Alltså...

Jag är stolt över många saker. Saker jag lyckats med, saker jag åstakommit osv.

Men inte fan är min genuppsättning nåt att vara stolt över.

Något säger mig att du som kvinna inte är maskulist och kämpar för mäns rättigheter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 240
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 861
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp