Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Anders Borgs beteende är inte manligt utan passar på sin höjd en småpojke.
Anders Borg är 49 år han är en MAN inte en pojke :) och hans beteende är manligt

Typisk sexistisk man, förstår det är jobbigt för dig och din manliga självbild att acceptera den här faktan och du hellre inbillar dig att han är ett barn och har barnsligt beteende så du inte behöver smutsa ner din mansbild :) Men tyvärr är han en typisk sexistisk man med typiskt manligt sexistiskt beteende
 
Allas försvar av hans vidriga beteende får magen att instinktivt vilja vända sig ut och in.
Så otroligt vidrigt.
Allas? Nu får du ge dig.
Men -på allvar - Försvarar man beteendet så borde man nog tänka ett varv till? Eller två.

Däremot kan man acceptera hans ånger och låta det gå vidare. De flesta av oss har nog fått sin bild av honom förändrad. Han har antagligen lärt sin läxa. Många lär påminna honom i många år framöver. Till och med kanske delar av hans yrkesliv och karriär är förstörda. Det är väl kanske straff nog?
 
Något säger mig att du som kvinna inte är maskulist och kämpar för mäns rättigheter.
Du gör ju inte heller det!!! En man antastar andra män och tar dom i skrevet och du tycker det är "oerhört glädjande" att folk inte är dömande :rofl:

Fattar varför den där maskulinist grejen aldrig fått fart --> med den logiken går det så trögt att det rullar bakåt :up:

Verkar som du skiter i andra mäns rättigheter och bara vill putsa din manliga gloria och få utlopp för din rädsla för feminister och kvinnor i grupp

Men allvarligt har du pratat med någon professionell?? Man kan få hjälp med sånt och ibland träffas män och pratar om maskulinitet tillsammans och om hur jobbigt det kan vara :) Du skulle kanske må bättre av nåt sånt? Lycka till!!
 
Senast ändrad:
Allas? Nu får du ge dig.
Men -på allvar - Försvarar man beteendet så borde man nog tänka ett varv till? Eller två.

Däremot kan man acceptera hans ånger och låta det gå vidare. De flesta av oss har nog fått sin bild av honom förändrad. Han har antagligen lärt sin läxa. Många lär påminna honom i många år framöver. Till och med kanske delar av hans yrkesliv och karriär är förstörda. Det är väl kanske straff nog?
En snabb Googling visar att det är mängder med människor som "stödjer" (:banghead:) honom i detta och att han har fått kommentarer som till exempel att detta inte är hans rätta sida, istället för att fördömma det han gjort.
 
Jag är faktiskt REJÄLT förvånad. Jag trodde att Anders Borg var mer normalt civiliserad än så. Det rimliga från mitt perspektiv vore att hålla honom utanför möblerade rum i fortsättningen, socialt sett. Eller något åt det hållet.
 
En snabb Googling visar att det är mängder med människor som "stödjer" (:banghead:) honom i detta och att han har fått kommentarer som till exempel att detta inte är hans rätta sida, istället för att fördömma det han gjort.
Vilket väl bara var att vänta. Han är en offentlig person och det lär finns lika många åsikter som det finns människor.

Men "Alla" var väl en rätt ordentlig överdrift. Han får - fullt berättigat - en massa skit nu.
 
Hur många av oss har ett helt fläckfritt förflutet från samtliga privata fester med mycket alkohol inblandat?
Oj. Har du själv alltså, och många du känner, kallat kvinnor för horor och slampor, blottat er samt tagit andra människor på könsorganen?

Det är verkligen helt främmande för mig och jag ärligt säga att jag aldrig i vuxen ålder varit på en fest där någon gjort nåt liknande.
 
Vilket väl bara var att vänta. Han är en offentlig person och det lär finns lika många åsikter som det finns människor.

Men "Alla" var väl en rätt ordentlig överdrift. Han får - fullt berättigat - en massa skit nu.
Som @niphredil tog upp så är till exempel Gudrun Schyman också en offentlig person och de stödjande kommentarerna verkar ju inte direkt hagla in när hon är i blåsväder.
 
På en privat fest.

Hur många av oss har ett helt fläckfritt förflutet från samtliga privata fester med mycket alkohol inblandat?

Men nu måste du väl ändå skoja? Hur vanligt är det att vuxna beter sig så? Nu är jag bara 45 så jag har några år kvar till 49 men det skulle förvåna mig något enormt om jag skulle bete mig som han gjorde på en fest. Har man sådana problem med alkohol att det hör till det normala att bete sig så så finns det en enkel lösning. Drick inte alkohol.
 
Oj. Har du själv alltså, och många du känner, kallat kvinnor för horor och slampor, blottat er samt tagit andra människor på könsorganen?

Det är verkligen helt främmande för mig och jag ärligt säga att jag aldrig i vuxen ålder varit på en fest där någon gjort nåt liknande.
Jodå. Jag har sett en del olämpliga saker i mitt långa liv. Har dock själv inte - så vitt jag vet.... - gjort något ens i närheten.

Det jag mest tänker på är att detta är något privat som kommit ut i offentligheten rätt rejält. Det var privat men någon har tyckt att det borde offentliggöras...

Jag kan känna att en hel del av sånt jag upplevt på fester inte lämpat sig för offentligheten. Det händer skit hela tiden. Just nu var det nån som tyckte att just han borde hängas ut. För att han är en offentlig person och för att han är fd minister.

Allt måste inte hängas ut. Man kan låta det vara. Men effektivt se till att personens rykte fläckas och hen inte får förtroendeuppdrag eller poster på samma sätt.
Det finns en hel drös vittnesberättelser från fester med Palme t.ex. Vilket inte ledde till någon inskränkning i hans karriär. Olika personer har olika vänner...
 
Till skillnad från dig och dina vänner tycker nog många att det här är rätt exceptionellt. I negativ bemärkelse då.

Hur mycket du och många med dig än vill få det att låta som nåt normalt man gör på fyllan.
Var har jag påstått att det inte är exceptionellt?
Var har jag påstått att det är vanligt?

Som en papegeoja... Ja för i helvete - han har betett sig som en skit. Det finns inte att skylla på. Men jag vänder mig mot att det ska vara så roligt att starta ett drev av det.

Kan man inte bara acceptera att han är en låg mänsklig varelse och låta sig nöjas med att hans karriär kommer att få svårt att repa sig?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 240
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 861
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp