Bukefalos 28 år!

Andrahandsuthyring till mer än en person

MJLee

Trådstartare
Behöver hjälp med en fråga. Jag ska hyra ut min lägenhet i andra hand till två vänner. Skriver jag kontrakt med bara en av dem eller med båda? Jag tänkte köpa ett standardkontrakt i en bokhandel, men ska det vara två kontrakt eller ett? Om de varit ett par så naturligtvis bara ett men eftersom de är vänner? :idea:
 
Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).
 
Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).

Tillstånd från BR är redan fixat så det är inga problem. Utan frågan är mer, ska jag skriva två separata kontrakt med båda hyresgästerna/vännerna eller räcker det med att jag skriver samma kontrakt med en av dem?
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: mysboll
·
Hemmet Eftersom hyresmarknaden är helt hopplös funderar vi på att köpa en lägenhet och hyra ut åt vår dotter, då vi är väldigt trångbodda. Där...
2
Svar
30
· Visningar
2 802
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 814
Senast: Badger
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp