Bukefalos 28 år!

Anfall hos katt

Johanniee

Trådstartare
Hejsan!
Igår kväll fick min hankatt på lite mer än ett år vad som liknade ett anfall. Förut när han kräkts har han låtit på ett visst sätt så satte honom i diskkonen så han fick kräkas. Efter satte jag ner honom på golvet men han kunde inte stå, hans muskler var alldeles stela och som ihop knölade nästan. Försökte sätta upp han på benen men han hade 0 motorik i kroppen. Blev så rädd så skrek på min sambo att ringa vet fort som möjligt. Jag visste inte vad jag skulle göra så la ner honom på sidan på golvet och då började han kissa. Efter ett tag blev hans muskler avslappnade men han kunde inte röra sig bara hans ögon som var stora som klot. Efter det bajsade han också men var fortfarande helt orörlig. Tog säkert 3 min innan han kom upp på benen igen och han var sig olik hela natten och är fortfarande inte helt sig själv. När vet. äntligen svarade sa hon att han kunde haft lågt blodsocker men jag har aldrig sett det här tidigare och har vuxit upp med katter.. Vet någon vad detta kan bero på? Har bokat tid hos vet. för att ta blodprover mm.
Är så himla orolig för han är verkligen min lilla ängel! Väldigt tacksam för svar.
 
Spontant tycker jag det låter som epilepsi, men vet inte riktigt hur det brukar yttra sig på katt.
Sen kan det ju finnas olika orsaker till ep-anfall (OM det nu är det). Lycka till hos veterinären!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: Pengy
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 475
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 271
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp