Bukefalos 28 år!

Angående BFs inställningar.

Rie

Trådstartare
Har för mig att man kunnat ta bort att en FBvän ska kunna läsa ens inlägg, men nu hittar jag bara att man kan ta bort att personen kan läsa det man skriver framöver. Inte att den inte kan läsa det jag skrivit innan vi blir/blev FBvänner.
Har det ändrats eller minns jag fel?
Har en som skickat vänförfrågan och som jag av vissa orsaker tycker jag borde säga ja till, men vill inte att den ska kunna läsa något jag skrivit.
Går det? Var hittar jag de i så fall?
Har snurrat runt i inställningarna ett tag nu *less*.
 
Du får redigera varje inlägg då
Men det kan du nog bara göra när personen redan är vän
Alternativt skapa en grupp.med alla som får läsa och ställa in så bara gruppen kan läsa varje inlägg, men det är samma där att du måste ställa in för varje inlägg
 
Du kan sätta personen som "begränsad". Då är ni tekniskt sett "vänner". Du kan läsa de inlägg som den andre inte begränsar gentemot dig, men du visar bara din profil- och omslagsbild och eventuella offentliga inlägg (alltså där sekretessinställningen på inlägget är "offentlig"), inga andra egna inlägg, foton eller statusuppdateringar.

Det syns inte att du har satt någon som begränsad mer än på det möjligen uppenbara sättet att du aldrig gör några egna inlägg/uppdateringar. Men är det någon som du inte varit vän med tidigare, så vet den ju inte om du brukar göra några inlägg heller.

Väljer du i stället att sätta personen som "bekant" så får du redigera inställningarna i alla dina egna inlägg och välja vilka vänner du visar dem för.
 
Inställningen hittar du på personens profil, när ni blivit vänner klickar du längst till vänster på "vänner" och sedan "redigera vänlistor" så hittar du både varianten "bekanta" och "begränsad" och för den delen även "nära vänner".
 
Du kan sätta personen som "begränsad". Då är ni tekniskt sett "vänner". Du kan läsa de inlägg som den andre inte begränsar gentemot dig, men du visar bara din profil- och omslagsbild och eventuella offentliga inlägg (alltså där sekretessinställningen på inlägget är "offentlig"), inga andra egna inlägg, foton eller statusuppdateringar.

Det syns inte att du har satt någon som begränsad mer än på det möjligen uppenbara sättet att du aldrig gör några egna inlägg/uppdateringar. Men är det någon som du inte varit vän med tidigare, så vet den ju inte om du brukar göra några inlägg heller.

Väljer du i stället att sätta personen som "bekant" så får du redigera inställningarna i alla dina egna inlägg och välja vilka vänner du visar dem för.
Tack men var hittar jag Begränsad då?
 
1) Gå in på en väns profil,
2) kolla längst ner på omslagsbilden där det från början står "vänner" (=bredvid "följer" och "meddelanden"),
3) klicka på rutan "vänner",
4) klicka på "lägg till på ännu en lista" och
5) då får du fram valalternativet "begränsad" under rubriken lägg till i listor. Klicka på "begränsad" så att det alternativet får en liten bock. Slut.

Vill du av någon anledning senare "o-begränsa" dvs ta bort begränsningen så går du in och klickar på samma ställe så att bocken för begränsad försvinner. Då tror/förutsätter jag att inläggen också bakåt i tiden blir synliga.
 
  • Gilla
Reactions: Rie

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 013
Senast: Migo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 624
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen bestämde jag mig för att helst inte logga in här på ett tag, och särskilt inte skriva något här på några månader. Detta då...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 034
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp