Bukefalos 28 år!

Anledningar att vara lyckliga över :)

Ett antal små anledningar till lycka, bara idag:

En jourledig dag efter helgens nattpass.
Katternas glädje åt att människan är hemma hela dagen.
Hönsen som ger sig ut på längre och längre utomhuspromenader i vårsolen, efter att ha hängt mest i stallet under vintern.
Jäkligt god och hemlagad mat.
Att bädda rent sängen med nytvättade lakan som torkat ute.
Hästarna som står och solar sig i hagen utan täcken.
En liten skrittrunda på hårda vägar.
Aimee Mann på Spotify.
Några kvistar blommande forsythia intagna i värmen, i väntan på att de ska sätta fart utomhus.
Lite pyssel med sådderna och att se hur fröerna tar sig.

Räcker långt för mig!
 
Men herregud, varför var du ihop med @Tranan ? Du gav uttryck för att vara väldigt förälskad, men nu uttrycker du närmast förakt.
Du frågade om dem jag bodde med. Svaret gällde dem.

Och med @Tranan så sket det sig. Och det kändes så förjävligt att jag aldrig vill vara med om något liknande igen. Det var bra så länge det varade men det negativa överväger allt.
 
  1. Mina hästar och min hund
  2. Min snälla pappa
  3. Flanarna jag delar stall med
  4. Att jag är singel. Är ändå öppen för att hitta nån men trivs lika bra själv. Det är faktiskt skönt att vara själv
  5. Musik. Att lyssna på min älskade hårdrock och metal
 
Du frågade om dem jag bodde med. Svaret gällde dem.

Och med @Tranan så sket det sig. Och det kändes så förjävligt att jag aldrig vill vara med om något liknande igen. Det var bra så länge det varade men det negativa överväger allt.
Jag kan hålla med om att det var bra så länge det varade.
 
Jag är lycklig över att jag inte lever i mån-fre-HELG-hjulet. Gillar mina oregelbundna arbetstider.

Är också lycklig över att ha ett liv ganska avskalat från ansvar. Dvs inga barn, inga lån, inga stora åtaganden. Känner mig väldigt fri.
Vad intressant, de sakerna som du nämnder att du inte har är vad jag har och som ger mig en outsäglig lycka. Jag är en runtinmänniska som är så lycklig över att gå till jobbet må-fre. Samma sak men olika innehåll varje dag. Sedan har jag min familj som ger en oädnlig lycka också.
 
  • Min fina sambo som står stadigt vid min sida genom allt. I mina mörkaste stunder har han tvingat i mig mat, skjutsat iväg mig till stallet, hållit om mig när jag rättat rapporter, eller bäddat ner mig i soffan med saltlakrits och chips, beroende på vad jag behövt just då. Han har städat, tvättat och lagat mat varenda dag när jag stod på utbrändhetens kant och drar fortfarande det största lasset hemma för att jag ska få syssla med det som får mig att må bra. Jag är så oerhört tacksam för att han stannat hos mig genom allt.
  • Mina hundar. Obegränsad ovillkorlig kärlek. De är så fina att jag knappt förstår att jag förtjänar dem.
  • Att min sjukdom verkar vila just nu och att jag kan röra mig utan större smärtor.
  • Att jag har ett jobb.
  • Kanske min häst, egentligen. Jag är lite sur på honom just nu för att han stack med mig igår. Men kanske hästar generellt: att jag har hittat en sådan passion i livet och dessutom får utöva den i princip obegränsat.
  • Att jag har föräldrar som stöttat mig oavsett vad jag velat göra i livet.
 
Vad mer gör mig lycklig? Jo, att laga mat :) ! Inte varje dag, men när jag har lite mer tid. Älskar att planera något gott, leta recept, se andra människor bli glada över maten jag lagar..... :)

Samma med bakning. Jättekul, avkopplande (bakterapi :D !), och alla människor blir glada när man har med sig fika som man bakat själv. Man kan bli rätt lycklig bara av att göra andra människor glada.... :)
 
En sak som gör mig glad är att prata med främlingar. Förr brukade jag vara som man är för det mesta här i sverige och aldrig säga nått till folk ute, men nu gör jag det väldigt ofta. Kan vara vad som helst, små skämt i ica-kön eller två ord vid busskuren.. Det är roligt att bara interagera med folk, och mycket lättare än man kan tro på förhand!
 
Jag är ganska lättroad ;)

Att jag har min familj (dotter och sambo), mina kära föräldrar, mitt härliga jobb, mitt hem och att jag har möjligheten att åka till grekland varje sommar.... det räcker långt för mig!

Men kan känna total lycka på en fotbollsmatch också, eller se min dotter uppträda med sin dansgrupp... Eller sitta i publiken på mello :D
Och jag blir fortfarande tårögd när jag tittar på min fina "nya" bil som jag köpte på helt egen hand, och verkar ha prickat helt rätt!
 
Några små glädjeämnen är att äntligen börjar snöhelvetet försvinna, temperaturen vara på rätt sida nollstrecket (Vi har skämtat om att lampan i ridhuset tänds när man öppnar dörren...) samt att det nästa vecka är påsk. Då ska jag besöka mina kompisar som har världens sötaste spaniel. Har t.o.m köpt ett Barbour hundtäcke till henne (...och det är när man köper presenter till sina kompisars hundar som man inser att man kanske inte är helt normal... :D ),
 
Jag tycker såna här trådar är bra för även om man har en skitdag så får det en att tänka efter. Bara att ha tak över huvudet kan vara bra en sån dag.
Tror det är viktigt att hitta de positiva sakerna, hur små de än må vara.
Ja, det är jätteviktigt att känna glädje och lycka i det lilla i vardagen :) ! En god kaka, en liten komplimang eller ett tack för något man gjort, ett vackert löv på promenaden, ett humoristiskt TV-program, en bra låt på radion, ett varmt skumbad - det finns så MYCKET i det lilla :) !!

Jag läser ofta Olof Röhlander och han är bra på att inspirera till att uppskatta sig själv och det man kan och har.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 905
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 276
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Avliva aggressiv hund
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp