Anledningar att vara lyckliga över :)

Jo så är det, alla har sina svackor, ingen undantagen men älta leder inte till nåt konstruktivt.

Vad jag har att vara glad över, tja, taket läcker men har inte ramlat in än.
Halva kåken är gravt mögelangripen men ny kåk är på G bara värmen kommer.
Jag saknar medel att bygga nytt för men fick en sponsor som förser mig med virke och byggmaterial så jag kräks. :D :love:
Vintern har varit lång men veden räcker.
Duschen är omodern och ganska kall men mitt "nya" utomhus-spa är varmt och skönt (sponsrat renoveringsobjekt) så jag kan ligga i värmen och bada och titta på stjärnhimlen ovanför. :heart
Små inkomster men pengarna räcker.
Låga matkostnader, dumpstringen ser till att förråden är välfyllda.
Verkstan är kall och dragig men elektroniklabbet varmt och ombonat och så fick jag 2 stora multinationella företag som sponsorer till min hobby pga. "bananskalseffekten" och att bara råka halka in. (Fråga inte.) :angel: :p
Jag är hel och frisk, bilen likaså, snart är det vår så det finns 1000 saker att glädja sig åt. :)
Du måste göra en bygga hus-tråd då!
 
Jag måste haft tur för jag känner inte alls den belastningen av att ha en partner som många verkar göra och då har vi varit tillsammans i 9 år och har två små barn ihop, plus att jag har två ridhästar som hålls igång fullt :) Han har aldrig gnällt på all tid jag lägger på ridningen eller att jag lägger pengar på kurser, tävlingar, hästsaker. Gnällt på varann angående hushållssysslor tror jag aldrig vi gjort, sånt bara gör vi tillsammans automatiskt eller om den ena får ett infall medan den andra är iväg på något eller så :)

Jag har sagt det innan, ni verkar ha ett sånt liv som jag verkligen önskar att jag kunde haft. :D
 
Mycket i livet är dassigt f.n men kidsen är ju ett plus. Kanske maken också :p och att bollen är i rullning för att göra mitt liv bättre är positivt.

Jag har förmågan att se framåt, anpassa mig efter mina förutsättningar, försöka skratta åt det som är kaos. Det är ju också en bra sak. Det gör ju att det inte känns lika mäktigt.
 
Jag är lycklig över att jag inte lever i mån-fre-HELG-hjulet. Gillar mina oregelbundna arbetstider.

Är också lycklig över att ha ett liv ganska avskalat från ansvar. Dvs inga barn, inga lån, inga stora åtaganden. Känner mig väldigt fri.
 
Är lycklig över att jag är enormt envis så att jag tar motgångar som en utmaning utan istället för att bli knäckt.
Att jag kunnat börja plugga igen.
Att jag har ett jobb med så bra arbetstider att jag både kan gå ner i tid och välja vilka pass jag vill ta.
Att mina hästar är så trevliga.
Att jag har bra vänner och familj.
Att jag inte har några barn och inte heller känner minsta stress över att jag borde skaffa barn fast jag är 30+.
Att jag inte förvandlats till en sån där übertråkig människa som enbart har ett intresse som hela mitt liv kretsar runt utan jag kan hitta en bra balans mellan många olika saker.
Att jag är hyfsat frisk och kan träna nästan så mycket som jag vill.
Att jag får möjlighet att bo med skogen precis i närheten.
 
Att jag har ett jobb som jag åker spårvagn till så att det inte är kris när bilen är på verkstad för fjärde gången i år.

För att jag har råd att laga bilen.

Att jag äntligen har ett jobb som både är roligt och som går att ha utan att bli utbränd.(tidigare har det varit en omöjlig ekvation)

Att jag fick en bra löneförhöjning och fick höra att jag är bra.

Att det var sol i helgen och 18 grader varmt på den inglasade balkongen.

Att vi lyckades anlita någon som satte upp motsvarande en tapetrulle i köket med vinterbjörksmotiv.

Att jag har en grymt häftig utsikt från lägenheten. Och till högst tredjedel av vad den hade kostat 5km bort.

Att jag har tre resor inplanerat.

Att jag fyller 40 i år och därför får en till semestervecka.
 
Återgår till trådens ämne.

Jag är lycklig över att ha kunnat välja mitt liv och får ha det som jag vill ha det.

Jag är faktiskt glad över att inte leva i ett förhållande, med de krav på anpassning som det innebär. Nu styr jag mig helt själv vilket jag inser är en förmån. Jag äter det jag vill (nåja) när jag vill, jag använder min lediga tid som jag själv väljer.

Jag är också glad att inte ha barn, av samma orsak som ovan.

Det är en förmån att ha fått möjligheten att välja det.


Nej, jag är inte ironisk eller sarkastisk.
:bow: Precis :up:
 
Den här tråden var nog inte så bra för mig. Jag blir avundsjuk på alla som har familj och vänner.
Äh, jag blev ett tag avundsjuk på de på fb som la upp fina bilder på sina pojkvänner/sambos/man osv där de hittade på det ena och det andra, som jag också hade velat göra. Men samtidigt har jag insett att det blir inte bättre bara för att jag är avundsjuk. Ändrade mitt tankemönster att se på det och tänkte på saker som jag har som gör mig lycklig, vilken kanske till och med någon rent av är avundsjuk på mig för. ;)
Håll humöret i topp och kör på, låt inte avundsjukan segra. :up:
 
Det är ju som sociala medier. Om man inte mår bra blir man bara avudsjuk på andra som mår bra. Det lite cementerar negativa tankar om att "alla andra" har det bättre. Och sen blir man arg på sig själv för att man är självisk och missunsam...
Nej- ibland ska man isolera sig lite ifrån andras perfekta liv...
Jag har märkt en trend på sociala medier att där brukar bara det där "perfekta" komma fram, väldigt få som skriver något där det inte varit den där perfekta utekvällen t ex. Man får inte glömma bort att bakom den där perfekta fasaden de visar upp på sociala medier gömmer sig en människa som är precis som vem som helst, perfekt eller ej.
 
Att även om jag för det mesta gör någon slags nytta för folk genom mitt jobb så har det i fredags och idag varit lite extra påtagligt att det jag gör kan vara en bidragande faktor till att två personer sannolikt får ett lite bättre liv framöver.
Fatta vilket kul jobb jag har. Det är bra att komma ihåg nästa gång någon är arg eller ledsen över saker jag måste göra.

Och nu när jag la in tvätten i maskinen så inser jag att jag kan vara tacksam över att jag var lyckligt ovetandes om att jag gick till det där viktiga jobbmötet i fredags med jeans med en reva i baken. Jag vet inte vad jag hade tagit mig till om jag upptäckt det när jag var på jobbet?!
 
Äh, jag blev ett tag avundsjuk på de på fb som la upp fina bilder på sina pojkvänner/sambos/man osv där de hittade på det ena och det andra, som jag också hade velat göra. Men samtidigt har jag insett att det blir inte bättre bara för att jag är avundsjuk. Ändrade mitt tankemönster att se på det och tänkte på saker som jag har som gör mig lycklig, vilken kanske till och med någon rent av är avundsjuk på mig för. ;)
Håll humöret i topp och kör på, låt inte avundsjukan segra. :up:
Förvisso är det sant men som människa har man ju ändå behov av mänskliga kontakter. Ensamhet är en hälsorisk. Jag tror t.o.m. att det anses farligare än rökning.
 
Hur många år klarar man sig med det?

Att snacka med folk på nätet är lite som konstgjord andning.
Jag har nog missat något här. Men vad är det som gör att du stannar hemma?

Om du har möjlighet att ta dig till olika ställen så finns det alltid alltid möjlighet att träffa människor. Ta första bästa ideella förening. Hjälp till lite och du kommer få nya otroligt tacksamma bekanta, med lite tur också närmare vänner.
 
Jag blir väldigt lycklig när hunden hälsar på mig när jag kommer hem...varje dag lika lycklig bara för att jag kliver in genom dörren :love: . Han uppträder alltid som om jag är världens bästa människa, även de dagar när jag kanske inte har varit mitt allra bästa jag. Och katten som kommer springande när han hör bilen komma hem. Och varför inte hästarna som hälsar mig välkommen så fort jag kliver ur bilen (tja, de vill väl bara ha mat - men man kan ju inte låta bli att bli lite smickrad ändå :D). Ja, vad hade man gjort utan djuren???
 
Jag har nog missat något här. Men vad är det som gör att du stannar hemma?

Om du har möjlighet att ta dig till olika ställen så finns det alltid alltid möjlighet att träffa människor. Ta första bästa ideella förening. Hjälp till lite och du kommer få nya otroligt tacksamma bekanta, med lite tur också närmare vänner.
Jag orkar inte dra allt men jag har aldrig fått vänner på någon ridkurs, utbildning, förening eller liknande. Det funkar inte för mig.

Förut var det tidsbrist som höll mig hemma. Nu är det sjukdom. Och jo, det var sjukdom förut också med undantag av några år.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 850
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 008
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp