annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi fina avelsmål:
Hej. Vi har en liten tik som söker en hane till att paras med i närheten av gävleborg. Raserna som tiken är cavalier, dvärg schnauzer, lhasa apso, shih tzu och papillon.
Helst vill vi ha en med någon av samma raser i sig, gör inget att det är två eeller tre lika
Hon har precis börjat löpa så den 22 januari hade vi tänkt senast att parningen skulle äga rum.


När personen fick kritik så skulle hon såklart till veterinären för en besiktning. Ehum.. nästa vecka då? De skulle ta en kull "för tikens skull". Det sorgliga är att personen jobbat som hundskötare :(

Varför ha en hund av en ras när hunden kan ha ALLA raser som finns?:D
Ju fler raser desto bättre eller?
 
Smart. Får betalt men har hästen kvar?
Antingen det eller så tänkte hon inte alls efter.. Jag menar hade hästen varit så intressant att jag velat ha den så hade jag ju iaf åkt it och lasttränat den ett tag för att sen köra den därifrån.. Inte fasen betalar jag för en häst som står kvar! Läste ju i en annan tråd att om den här säljare skulle gå i konkurs så skulle dem ju även utmäta den här hästen även om den är registrerad på mig, då den aldrig genomgått..sak.. ehhh.. tappade ordet nu... iaf att den har flyttats till mig och först då är köpet giltigt!
 
@BobberiBoo Ja, som köpare måste man ta hästen i besittning. Om hästen ska stå kvar i samma stall så räcker det, vad jag vet, med att lasta och åka en sväng.
 
@BobberiBoo Ja, som köpare måste man ta hästen i besittning. Om hästen ska stå kvar i samma stall så räcker det, vad jag vet, med att lasta och åka en sväng.
Ehh sak inte säga emot läste inte tillräckligt i den andra tråden, men jag tyckte nån skrev att det gällde en viss period?? nån dag eller en vecka.. men ska inte svära på det.. Kan ju bara tycka att vill man bli av med en häst så lasttränar väl jag som säljare den, eller??:confused:
 
Ehh sak inte säga emot läste inte tillräckligt i den andra tråden, men jag tyckte nån skrev att det gällde en viss period?? nån dag eller en vecka.. men ska inte svära på det.. Kan ju bara tycka att vill man bli av med en häst så lasttränar väl jag som säljare den, eller??:confused:
Det stämmer, det räcker inte med att bara åka en sväng utan hästen måste flyttas fysiskt från gården för att vara säker om den flyttas tillbaka senare.
 
Häst för 130 000 (visserligen med utrustning med), ska vara tävlad 120 hoppning och på den suddiga bilden kravlar sig hästen knappt över 50 cm. Tänk på bilderna folk!
 
Blir så matt på annonser med texter som: Superfin stam! Bästa härstamningen! Topstammad! Kanonfin stamtavla!

Och så står inte stammen i annonsen... Vad som är "kanonfin stam" kan ju skilja sig åt en hel del.
 
Blir så matt på annonser med texter som: Superfin stam! Bästa härstamningen! Topstammad! Kanonfin stamtavla!

Och så står inte stammen i annonsen... Vad som är "kanonfin stam" kan ju skilja sig åt en hel del.

Och skulle man få reda på den är den sällan särskilt fin, typ välstammade hingstar som inte lyckades i aveln.

Tänker på en för några år sedan där det stod typ sex elitston i stammen, vilket ju fick en att tänka på ett toppenmöderne. Det visade sig vara i typ pappas och morfars stam, inte hästens eget möderne.
 
ny superannons:
Arabkorsning
väldigt lättlärd väl hanterad Horse man arbetad. Ca 153cm blir vit. ej riden på 2 år pg av mig!

På salubilden står hästen och kissar.....
Vore det inte mer värt att veta tex vilken ras den är korsad med än att den är vit och kan kissa, det syns ju båda på bilden....
 
Den här tråden är jättekul, men nu är den alldeles strax uppe i 2000 inlägg så därför stänger jag den.

Starta gärna en ny, men glöm inte att häst eller annonsör inte ska kunna identifieras, då bryter det mot forumreglerna.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp