annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmblod säljes:
"Ett varmblodssto född-00. Härlig personlighet och utbildad inom travet, galoppen, dressyr, hoppning och western. Hon har tävlat 1,10 i hoppning. Hon är snäll i all hantering. Det är ett sto som gillar att arbeta och ridas, kan även köras. Hon är pigg och snabb. Därför inte någon nybörjarhäst. Hon är känslig för skänklar och smackningar, då går det undan. Hon gillar när man pratar med henne och lyssnar till det.
Hon har fin stam (efter Demilo Hanover) och lämpar sig även för avel, hon har haft ett föl.
Regelbundet verkad och skodd av hovslagare. Vaccinerad och har pass samt försäkrad. Säljs då jag inte kan rida henne längre pga att jag slog upp min ryggskada i höstas och mina döttrar är för små för att rida henne."

Inga konstigheter... men på bilden har den stackars hästen ett upp-ochnervänt pelham i munnen. Sidostyckena sitter i nedersta ringen på pelhamet. Deltat sitter i den ringen (på samma plats som sidostycket) och ringen alldeles vid bettet. Ringen där sidostycket egentligen ska sitta är tomt och pekar då neråt marken. Men kedjan sitter där och hamnar således nedanför bettet to.m. Hur tänkte dom där?
 
Alltså den här kan ju inte vara på riktigt. Eller?

"Jette sött halvblots valack,let i all handtering,som lastning i släb/transport,Nästan trafiksäkker, bra for hovslagera lett på at löfte ben,kan handteras af alla,och kan gå tilsammans med uliga hästar/ponyes.
Elsker at bli börstet och pyslat . har pass, Pappi Pinto-mammi oldenburger. 153 cm Ej inriden.

Ring/sms mail for mer info.


alraund"

Visst ja man kan ha problem att stava men
:confused:
Verkar ju som en dansk eller norsk som försökt skriva på svenska.
 
"Nyttig travhäst" :confused:

Såg också en travare till salu för 1000 kr med mycket bristfällig info, och på bilden en rejält mager och eländig stackare :(
 
"Mycket fint Connemara sto född 2013 behöver ett nytt aktivt hem.
Trickträning/frihetsdressyr är påbörjad där hon snabbt o enkelt lärt sig ex att stegra"


På bilden står hästen på bakbenen, högt upp, med en ung tjej som håller i en longerlina. Är det bara jag som tycker det verkar lite halv-lämpligt att lära en ett/tvååring att stegra? :banghead:

Det blir ju ännu bättre när man kan lite om beteendeinlärning. Det första man lär sig är det man sen fortsätter testa när man inte förstår vad man ska göra. Dvs är stegring det första den lärt sig kommer den falla tillbaka på det när den inte förstår vad man vill. Min pålla pussas när hon inte förstår- jag visste inte om defaultbeteenden när jag lärde henne det...

/Lavinia
 
Det blir ju ännu bättre när man kan lite om beteendeinlärning. Det första man lär sig är det man sen fortsätter testa när man inte förstår vad man ska göra. Dvs är stegring det första den lärt sig kommer den falla tillbaka på det när den inte förstår vad man vill. Min pålla pussas när hon inte förstår- jag visste inte om defaultbeteenden när jag lärde henne det...

/Lavinia

Hellre en häst som vill pussas än en häst som stegrar sig helt klart :up:
 
Det är inte alla som uppskattar slemmiga, snoriga lusernpussar av nån konstig anledning :-)

/Lavinia

Jag som har en gammetant som lärde sig stegra som föl skulle tusen gånger hellre få snoriga, blöta lusernpussar än en häst som ställer sig på bakbenen i protest. Hon är mycket bättre nu är när jag träffade henne men det finns fortfarande kvar i henne.
 
Jag som har en gammetant som lärde sig stegra som föl skulle tusen gånger hellre få snoriga, blöta lusernpussar än en häst som ställer sig på bakbenen i protest. Hon är mycket bättre nu är när jag träffade henne men det finns fortfarande kvar i henne.

Ja jo jag håller med, jag har bara insett att alla inte uppskattar pussarna. Hellre dom är stegringar, dock, det skulle jag aldrig lära min häst.
 
En annons med helt normal info. Det som sticker ut är att hästen ifråga beskrivs som "Sportmodell". På bilden visas en fjordkorsning, modell kraftig (alltså inte den där lite nättare fjordingmodellen utan den "gamla" sorten), med häng-/gräsmage som står och betar. Inte så sportig kanske. Dock en väldigt söt häst ;)
 
Såg en annons där personen önskade bli medryttare gärna till en pre, på bilden syns en mops i hjälm på en en rufsig ponny av något slag.

Annonsen är reviderad men från början stod en hel roman om hur personen ridit in en pre som var klapphingst med båda testiklarna uppe och att hästen såldes efter ett tag och var grundriden.
 
Såg en annons där personen önskade bli medryttare gärna till en pre, på bilden syns en mops i hjälm på en en rufsig ponny av något slag.

Annonsen är reviderad men från början stod en hel roman om hur personen ridit in en pre som var klapphingst med båda testiklarna uppe och att hästen såldes efter ett tag och var grundriden.
fråga: vad har klapphingst med bägge testiklarna uppe att göra med att man vill bli medryttare??:confused:
eller jag som missuppfattat det hela?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp