annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi fina avelsmål:
Hej. Vi har en liten tik som söker en hane till att paras med i närheten av gävleborg. Raserna som tiken är cavalier, dvärg schnauzer, lhasa apso, shih tzu och papillon.
Helst vill vi ha en med någon av samma raser i sig, gör inget att det är två eeller tre lika
Hon har precis börjat löpa så den 22 januari hade vi tänkt senast att parningen skulle äga rum.


När personen fick kritik så skulle hon såklart till veterinären för en besiktning. Ehum.. nästa vecka då? De skulle ta en kull "för tikens skull". Det sorgliga är att personen jobbat som hundskötare :(
 
Medryttarannons: "obs, rökare eller snusare vill vi ej ha"

Icke rökare kan jag förstå, det kan ju finnas allergiker och en del fattar inte det här med brandfaran (men det skulle kanske räcka med att säga att man inte får röka i närheten av stall eller häst, den regeln kör jag själv med)

Men icke snusare? Vad spelar det för roll? :confused:
 
Inte ok. Jag röker själv men jag lägger fimp i cigarettpaketet och slänger sen. Och som sagt, först och främst röker alls inte i närhet av stall eller häst.
Och så stoppar du paketet i fickan och så trillar det ut ur den i stallgången. Eftersom du vet att du bara har fimpar kvar i paketet så bryr du dig inte om att plocka upp det och så får stallägaren gå och plocka.:p;)
Jag kan säga att stallägaren hemma är rätt så trött på allt vad rökare heter och säger att hon aldrig mer skall hyra ut till rökare. Det verkar vara väldigt svårt att fatta att det är en rökfri anläggning och att försäkringen inte tillåter rökning, det sitter ju bara skyltar uppe om det lite överallt på anläggningen.
 
Alltså den här kan ju inte vara på riktigt. Eller?

"Jette sött halvblots valack,let i all handtering,som lastning i släb/transport,Nästan trafiksäkker, bra for hovslagera lett på at löfte ben,kan handteras af alla,och kan gå tilsammans med uliga hästar/ponyes.
Elsker at bli börstet och pyslat . har pass, Pappi Pinto-mammi oldenburger. 153 cm Ej inriden.

Ring/sms mail for mer info.


alraund"

Visst ja man kan ha problem att stava men
:confused:
Halvblot lät lite farligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp