Bukefalos 28 år!

Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mest angående detta med att gilla en annons så läste jag just detta :D

"Alla ni där ute som gillar att gilla och ställa 1000 frågor NI är välkomna omni är SERIÖST INTRESSERADE annars vore jag tacksam om ni BARA GILLADE."
 
Sadel säljes. Inte jättemycket information och på bilden sitter en människa i sadeln på en häst i en hage, fotat i skymning. Hästen och en till står och äter. Ingen hjälm, inget träns och det man ser av sadeln är alltså den lilla biten som är synlig under ryttaren O_o
 
Ur en annons om medryttare sökes:

"Du ska kunna hantera hästen etiskt och korrekt."

:confused::confused:

Och hör sen! För vidare instruktioner om etiskt handlande, vänligen läs sthu:s inlägg. Ja vad säger man.

Satt själv och kollade på annonser, då jag vill ha ett Micklemträns. Finns på fina hästkiosken i stan för 1249:-, men tänkte att jag kunde fynda begagnat. Pris för begangnat mellan 900-1200.-, då ingår inte frakt och jag antar att den som säljer vill ha stålarna först för att skicka nåt. Inte så svårt val.
 
  • Gilla
Reactions: Bri
KL

"Obs! Pruta är ej tillåtet" i en annons om ridstövlar. Jag är inte ett dugg intresserad av stövlarna, men det där tar jag som en utmaning :devil:

Haha ja jag har inte ens nån häst nu och har inte ridit på flera år men nog blev jag sugen på att störa personen lite ;)
 
Hittade en intressant hästannons idag - fritt översatt från en finsk annons på facebook:

"Bytes mot en lugn ponny eller häst! Eller säljes!

Vill du ha spänning i livet? Inte som leksak till barnen eller trädgårdsprydnad, endast till mycket kunnig vuxen som tror att de klarar av den här hästen.
"

.. sen kommer lite info om hur högt hästen är utbildad i dressyr och hoppning, nästan 7 år gammal halvblodsvalack ..

"Han vet vad han är värd och kan också visa det utåt. Gör garanterat din dag intressant.

Lista över problem:
- svårlastad
- svår att sko och raspa
- går inte att longera ifall du vill överleva
- kan inte vara ifrån andra hästar
- förstör stängsel och box
- skyggar, bockar och skuttar, också med människor
- har inte respekt för människor

Något positivt med hästen:
- hoppar bra, vägrar inte
- fina rörelser, har potential ifall huvudet hade varit med
- trafiksäker
- fungerar bra på nya platser"


Läste sedan i kommentarer att hästen förut varit jättetrevlig men totalt ändrat beteende det senaste halvåret.. Börjat anfalla om man longerar osv. Jag hade aldrig sålt en sån häst utan tagit bort den direkt. Den verkar vara riktigt farlig. Till råga på allt vill människan ha 3500 euro för den.. :confused:

Å andra sidan bra med en säljare som verkligen är ärlig och berättar vilka problem som finns.
 
Hittade en intressant hästannons idag - fritt översatt från en finsk annons på facebook:

"Bytes mot en lugn ponny eller häst! Eller säljes!

Vill du ha spänning i livet? Inte som leksak till barnen eller trädgårdsprydnad, endast till mycket kunnig vuxen som tror att de klarar av den här hästen.
"

.. sen kommer lite info om hur högt hästen är utbildad i dressyr och hoppning, nästan 7 år gammal halvblodsvalack ..

"Han vet vad han är värd och kan också visa det utåt. Gör garanterat din dag intressant.

Lista över problem:
- svårlastad
- svår att sko och raspa
- går inte att longera ifall du vill överleva
- kan inte vara ifrån andra hästar
- förstör stängsel och box
- skyggar, bockar och skuttar, också med människor
- har inte respekt för människor

Något positivt med hästen:
- hoppar bra, vägrar inte
- fina rörelser, har potential ifall huvudet hade varit med
- trafiksäker
- fungerar bra på nya platser"


Läste sedan i kommentarer att hästen förut varit jättetrevlig men totalt ändrat beteende det senaste halvåret.. Börjat anfalla om man longerar osv. Jag hade aldrig sålt en sån häst utan tagit bort den direkt. Den verkar vara riktigt farlig. Till råga på allt vill människan ha 3500 euro för den.. :confused:

Å andra sidan bra med en säljare som verkligen är ärlig och berättar vilka problem som finns.
Om hästen totalt ändrat beteende på ett halvår så måste den ju vara sjuk, tumör i hjärnan? :confused:
 
Såg en annons på en ponny, hingst. Annonseras först ut som "barnponny". Enligt annonsen är den inte alls hingstig men vet tydligen att han är en väldigt snygg hingst... Senare står det att den beter sig som en gammal valack men när den inte har ryttare på sig blir han en riktig hingst :idea:. Annonsen avslutas med att det är en riktig bebis/barnponny :confused:.

Hur tänkte man här??
 
Hittade en intressant hästannons idag - fritt översatt från en finsk annons på facebook:

"Bytes mot en lugn ponny eller häst! Eller säljes!

Vill du ha spänning i livet? Inte som leksak till barnen eller trädgårdsprydnad, endast till mycket kunnig vuxen som tror att de klarar av den här hästen.
"

.. sen kommer lite info om hur högt hästen är utbildad i dressyr och hoppning, nästan 7 år gammal halvblodsvalack ..

"Han vet vad han är värd och kan också visa det utåt. Gör garanterat din dag intressant.

Lista över problem:
- svårlastad
- svår att sko och raspa
- går inte att longera ifall du vill överleva
- kan inte vara ifrån andra hästar
- förstör stängsel och box
- skyggar, bockar och skuttar, också med människor
- har inte respekt för människor

Något positivt med hästen:
- hoppar bra, vägrar inte
- fina rörelser, har potential ifall huvudet hade varit med
- trafiksäker
- fungerar bra på nya platser"


Läste sedan i kommentarer att hästen förut varit jättetrevlig men totalt ändrat beteende det senaste halvåret.. Börjat anfalla om man longerar osv. Jag hade aldrig sålt en sån häst utan tagit bort den direkt. Den verkar vara riktigt farlig. Till råga på allt vill människan ha 3500 euro för den.. :confused:

Å andra sidan bra med en säljare som verkligen är ärlig och berättar vilka problem som finns.

Totalt ändrat beteende- det första man tänker på är ju om den blivit sjuk eller ngt hänt då.
Men det kanske den som säljer inte vill rota i. :banghead::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 399
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp