Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Brunt sto ca 153-155 i mkh. Gillar att resa sig och sparka bakut när man kräver något av henne. Kan skygga, tvärvända och snurra när det passar henne. Jag rider ut henne själv och hon går fram över allt. Trafiksäker. Snäll o kolugn i all hantering och snäll att rida om man ej vill något annat än att åka med.
Kan sura lite när man spänner sadelgjorden men gör inget.

Har gått på ridskola och är välutbildad men då måste man komma över tröskeln. Riden på dressyr lektioner. Säljes med el utan utrustning. Bilder finns men ej video. Säljes endast till rut ryttare. Med utrustning, 15.000 kr utan utrustning 10.000kr"

Hmm :cautious:

Det låter lite roligt att hästen gått på ridskola också :D
Ser inget större fel i annonsen? Den beskriver ärligt, förhoppningsvis, vilka problem som finns med hästen och vilken ryttare som kan passa? :confused:
 
hittade en annons som avslutades med "Besiktad 15/2-14" felskrivning, eller hur relevant är det att ens nämna en nästan 1 år gammal besiktning?
 
Icke godkänd hingst till avel, foto taget i en mycket konstig vinkel snett uppifrån, man ser ingenting av hur hingsten ser ut förutom att han har ovanlig färg. Men det som verkligen sticker ut på bilden är tränset med groteska mängder bling på.

Givetvis är det enda som är viktigt hur han kommer att nedärva sin ovanliga färg.

Jag är 99,9% säker på att jag vet vilken annons/hingst du syftar på... På vissa ställen har jag sett att han har "toppstam", men utan att tala om stammen. Många liknande annonser från samma ställe. Även när det gäller hundavel. :cautious: Typ: hund utan stamtavla. Lämnar snälla avkommor då hunden själv är snäll. Ras spelar ingen roll. Bara det blir valpar.
 
under rubriken bortglömd julklapp:
"jättesöt och snäll liten skit som längtar efter en mindre unge på ryggen, eftersom den nuvarande e så stor att hon istället bär hästen."

Jaha...?
 
Han är ett mörkbrunt halvblod f.2007 ca 163 cm som jag har haft till hobbyridning med inriktning på dressyr. Han är supersnäll och kan stå själv både ute och inne. För tillfället är han avställd och lånas endast ut till vuxen ryttare med erfarenhet av unghäst.

Inte vet jag väl om en 8årig häst skulle räknas som unghäst :confused:
 
Han är ett mörkbrunt halvblod f.2007 ca 163 cm som jag har haft till hobbyridning med inriktning på dressyr. Han är supersnäll och kan stå själv både ute och inne. För tillfället är han avställd och lånas endast ut till vuxen ryttare med erfarenhet av unghäst.

Inte vet jag väl om en 8årig häst skulle räknas som unghäst :confused:

Nä, inte ens om det var en arab :meh:
 
Nån som säljer ett PS träns i en fb-grupp, annonsen har 10 rader och innehåller totalt 10 utropstecken (!)!
Jag tycker det känns väldigt aggressivt i en annons :crazy::confused:
 
Han är ett mörkbrunt halvblod f.2007 ca 163 cm som jag har haft till hobbyridning med inriktning på dressyr. Han är supersnäll och kan stå själv både ute och inne. För tillfället är han avställd och lånas endast ut till vuxen ryttare med erfarenhet av unghäst.

Inte vet jag väl om en 8årig häst skulle räknas som unghäst :confused:
Kan ju vara att hästen ridit in sent och inte är så långt i utbildningen = bör ridas som en unghäst och utbildas.
 
Ibland brukar jag fundera om man skulle starta en verksamhet som inriktar sig på att komma ut, styla häst, fota, filma och skriva annons, kanske skulle man hitta färre annonser man störde sig på då ;)

Jag har för mig att jag läst i nån hästtidning för några år sen, om att "häststylist" redan finns. Inte med tjänsten annonsskrivande, dock, för fotografering osv. :D
 
Det får stå för sig själv...

"Har just nu ingen stans att provrida henne. Hon lämnas ej ut på foder eller provtid."

Sto på 6 år som ägaren uppenbarligen inte klarar av. Bild på hästen i hagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
696
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp