Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons med det här och tyckte det var lite roligt beskrivet. :)

"En mycket rolig häst. 156 i mkh. Han älskar att leka i hagen. Är aktiv i hagen med sina kompisar. Roar sig gärna med pinnar och annat han kan hitta"

Jag tror min hästs förra ägare glömde lägga in det i annonsen när jag köpte honom. :p
 
En sak som jag stör mig på annons är när folk ligger ut massor med bilder på pappan till hästen, men ibland inga/extremt dåliga bilder på afkommet. Känns sådär, är jo inte pappan som är till salu, så han kan vara hur snygg/fin som helst, men hjälper jo inget om hästen till salu inte alls är fin. Dessutom skriver vissa inte heller det är pappan som är på bilden, så man känner så lite lurad när man klickar in på annonsen :crazy::angel::wtf:
 
Söker foderhäst/låna mage.
Hingst redan bestämt.

-------
Oftast brukar man väl utgå från stoet man tänkt betäcka men jaja :p

Fast varför då? Båda ger ju 50% gener, det är ju varken bättre eller sämre att börja med stoet. Man kan väl lika väl utgå från hingsten man tänkt betäcka med.

Sedan kan man ju välja sto efter hur det är som mamma lika mycket som hur den rör sig, hur den är som typ eller vad som helst, som med hingst i vanliga fall.
 
Fast varför då? Båda ger ju 50% gener, det är ju varken bättre eller sämre att börja med stoet. Man kan väl lika väl utgå från hingsten man tänkt betäcka med.

Sedan kan man ju välja sto efter hur det är som mamma lika mycket som hur den rör sig, hur den är som typ eller vad som helst, som med hingst i vanliga fall.

Självklart, men det verkade inte i annonsen som om det spelade någon roll vad det var för sto. Bara att det var ett sto någon skulle vilja låna ut.
 
Såg några intressanta annonser på fb, där hästar såldes. Stod lite relevant information om hästen, pris osv. Var mest bilderna till annonserna jag reagerade på. Jo, jag vet att många vill se många bilder, men att lägga upp 5 snarlika bilder tagna i nästan samma vinkel och vid samma tillfälle känns lite väl.... tja.... vad ska man säga.... onödigt? Blev lite som 5 dubbletter. Undra hur de tänkte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp