Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lite udda annons... minst sagt.
Följer nedan:

##### är en oupfostrad häst som gärna gör som hon själv vill, visar man bara vem som bestämmer så lyssnar hon bra på den personen.
Gäller att ha unghästvana.
### har gått på travet, och har fått 3 avkommor.
Blir verkade 2 ggr om året, går oskodda.
Är väldigt stessig o nervig!


Det intressanta att hästen är född 1995 . Undrar om man får ett föl eller unghäst på köpet?
Hovarna såg inte direkt superfina ut, så verka oftare än så kan nog behövas. Även om den verkas två gånger om året i nuvarande hem så är det ju ingen garanti för att det är så i nya hemmet.
 
Den här annonsen känns lite fejk.

"maloxe en stor häst
Det är en pålitlig häst, snabb och smidig, smart, modig, lätt att montera och regelbundet i dessa gångarter

Det är redan vaccinerade, utbildade och konsekvent alla dessa papper"

:cautious:
 
Sett en annons om ett "löpband" för häst.
Inget konstigt egentligen i annonsen, bara jag som funderar på vad man vinner på detta?
Jag har svårt att föreställa mig att det är lämpligt att lämpa på hästen, slå på valfritt program och sedan lämna platsen?
Så rimligen är man lika "uppbunden" oavsett om hästen får gå på löpbandet eller om man rider eller kör den???
 
Sett en annons om ett "löpband" för häst.
Inget konstigt egentligen i annonsen, bara jag som funderar på vad man vinner på detta?
Jag har svårt att föreställa mig att det är lämpligt att lämpa på hästen, slå på valfritt program och sedan lämna platsen?
Så rimligen är man lika "uppbunden" oavsett om hästen får gå på löpbandet eller om man rider eller kör den???
Jag har använt skrittband till häst en hel del och det är klart fördelaktigt. Då kan man ställa på hästen i 30 minuter (bra om man har hästen inom hörhåll, annars så är ju hästen säkrad med ett brytprogram ifall att hästen skulle få panik. Bra ifall man vill ha hästen lite mer kontrollerad än i skrittmaskin. Det är dessutom på rakt spår till skillnad från longering.
 
Jag har använt skrittband till häst en hel del och det är klart fördelaktigt. Då kan man ställa på hästen i 30 minuter (bra om man har hästen inom hörhåll, annars så är ju hästen säkrad med ett brytprogram ifall att hästen skulle få panik. Bra ifall man vill ha hästen lite mer kontrollerad än i skrittmaskin. Det är dessutom på rakt spår till skillnad från longering.
Tack för vettig synpunkt/info!!!
 
Sett en annons om ett "löpband" för häst.
Inget konstigt egentligen i annonsen, bara jag som funderar på vad man vinner på detta?
Jag har svårt att föreställa mig att det är lämpligt att lämpa på hästen, slå på valfritt program och sedan lämna platsen?
Så rimligen är man lika "uppbunden" oavsett om hästen får gå på löpbandet eller om man rider eller kör den???

Jag har använt löpband flitigt en period när jag skötte tävlingshästar (hoppning). De två stora fördelarna var att hästen kunde gå på rakt spår och i uppförsbacke. Vi körde ett förinställt program på 25 minuter med sakta ökande tempo och lutning som uppvärmning innan ett pass i ridhuset.
Min erfarenhet är att hästarna gillar löpbandet mer än en skrittmaskin där de går runt, runt. De allra flesta hästar förstår direkt vad de ska göra första gången på bandet och jag har aldrig varit med om stressade hästar alls. Vi hade bandet så att hästarna hade trevlig utsikt, och de verkade tycka att det var avkopplande att stå och trampa.
Börjar hästen trampa runt stannar bandet. Det är en rejäl bom bakom hästen och allt som sitter framför hästen sitter fast med balsnören som lätt går sönder om hästen skulle få panik så det värsta som kan hända är att hästen kommer lös.
Det går utmärkt att ställa dit en häst och gå och göra annat, bara man är inom hörhåll.

Jag hade en enda unghäst som inte gick att ha på bandet, han var för smart och kom på det att om han åkte med bandet bakåt och lyfte på bakbenen så kunde han få upp rumpan på bommen. Där satt han med bakhovarna en bit över bandet och behövde bara promenera med framhovarna :banghead::up:
 

Ja, google translate, evig källa till underhållning!:D

Nathan är mycket snäll och passar perfekt för en kvinna (som ägs och riden av en amatör kvinnliga). Skolgång PSG rörelser. En Gentlemen av en hingst med några dåliga vanor och en talang för att stjäla hjärtan!
 
Ja, google translate, evig källa till underhållning!:D

Nathan är mycket snäll och passar perfekt för en kvinna (som ägs och riden av en amatör kvinnliga). Skolgång PSG rörelser. En Gentlemen av en hingst med några dåliga vanor och en talang för att stjäla hjärtan!
Ibland undrar jag hur folk tänker när dom direktöversätter med google translate. Är det på ren chansning? Dessutom är hästtermer sällan lyckat översatta. Då är det bättre att annonsera på engelska direkt så man förstår.
 
Ibland undrar jag hur folk tänker när dom direktöversätter med google translate. Är det på ren chansning? Dessutom är hästtermer sällan lyckat översatta. Då är det bättre att annonsera på engelska direkt så man förstår.

Min engelska kille flyttade nyligen hit och ska leta jobb. Så han tyckte det var en jättebra ide att använda translate till sitt CV, han höll på att lägga in det på arbetsförmedlingens hemsida innan jag skrek STOPP :nailbiting:
 
optimist

Hej hopp! Jag har en vän till mig som söker en häst! Gärna en Tinker eller Nordsvensk! Max 8500 kr!

Gärna en Tinker eller Nordsvensk! Max 8500 kr!
Trygg, lugn, stabil läromästare! Den ska inte vara tävlingshäst. Bara en skogsmulle i prinncip med gott lynne och energi. Lugn men samtidigt ivrig att jobba, den ska alltså inte ha något emot att fatta galopp om man ber den. Gärna från 10-15 år vid köpet. Sadel och träns ska helst medfölja vid köpet. Stallet den kommer stå på ligger ca 200 meter bort hemifrån min vän. Kommer antagligen gå på lösdrift. Inte hingst. Helst en valack eller ett sto som inte får "brunsthumör". Min vän har ridit regelbundet under ett års tid, och är mycket häst och ridvan.
 
optimist

Hej hopp! Jag har en vän till mig som söker en häst! Gärna en Tinker eller Nordsvensk! Max 8500 kr!

Gärna en Tinker eller Nordsvensk! Max 8500 kr!
Trygg, lugn, stabil läromästare! Den ska inte vara tävlingshäst. Bara en skogsmulle i prinncip med gott lynne och energi. Lugn men samtidigt ivrig att jobba, den ska alltså inte ha något emot att fatta galopp om man ber den. Gärna från 10-15 år vid köpet. Sadel och träns ska helst medfölja vid köpet. Stallet den kommer stå på ligger ca 200 meter bort hemifrån min vän. Kommer antagligen gå på lösdrift. Inte hingst. Helst en valack eller ett sto som inte får "brunsthumör". Min vän har ridit regelbundet under ett års tid, och är mycket häst och ridvan.

Och får de tag på någon häst så kommer den snart vara ute på annons igen för att hästen har "tagit över" :crazy:
 
##### är en oupfostrad häst som gärna gör som hon själv vill, visar man bara vem som bestämmer så lyssnar hon bra på den personen.
Gäller att ha unghästvana.
### har gått på travet, och har fått 3 avkommor.
Blir verkade 2 ggr om året, går oskodda.
Är väldigt stessig o nervig!

Är det avkommorna som blir verkade 2 ggr om året och går oskodda? How is this relevant?! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 776
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 984
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 914
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp