Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, och inte slutmätt? Därför kan säljaren inte säga att den håller ponnymått?

Vad är konstigt med det?

Man har tidigare mätt sin ponny till 148 cm.
Nu misstänker man att den antagligen har växt över, och har inte tagit den till slutmätning eftersom man bestämt sig för att sälja.

Man är ärlig med att den troligen har växt över. Det är väl bra?
 
Vad är konstigt med det?

Man har tidigare mätt sin ponny till 148 cm.
Nu misstänker man att den antagligen har växt över, och har inte tagit den till slutmätning eftersom man bestämt sig för att sälja.

Man är ärlig med att den troligen har växt över. Det är väl bra?

och hur många såna annonser ser du? de flesta säljare känns som de tycker att man kan mäta ner både 5 och 10 cm .. Så helt enkelt en väldigt ovanlig annons :)
 
Orkade inte ens kopiera hela inleder med:
"Är du beredd att bli förtrollad ??
Är du beredd att bli knäsvag ??
Är du beredd att bli så kär så hjärtat värker ??

Det är bara hornet i pannan som saknas .. hon är en sagornas häst "


å sen typ en hel novell om hur fantastisk hästen är med massa utropstecken och hjärtan, vem orkar läsa världens längsta annons som man får leta efter relevant info :meh: just ja så inget pris oxå, tack men nej tack :o

Enda som var tydligt var stam och ålder iallafall, så det ska väl vara plus i kanten på? :angel:
 
Orkade inte ens kopiera hela inleder med:
"Är du beredd att bli förtrollad ??
Är du beredd att bli knäsvag ??
Är du beredd att bli så kär så hjärtat värker ??

Det är bara hornet i pannan som saknas .. hon är en sagornas häst "


å sen typ en hel novell om hur fantastisk hästen är med massa utropstecken och hjärtan, vem orkar läsa världens längsta annons som man får leta efter relevant info :meh: just ja så inget pris oxå, tack men nej tack :o

Enda som var tydligt var stam och ålder iallafall, så det ska väl vara plus i kanten på? :angel:

Jag reagerar oxå på dessa annonser - för jag tror det är samma annonsör som skriver "noveller" om alla sina underbara hästar av en specifik ras ... Det En sån annons som i mina ögon avskräcker mer än den lockar. känns mer som de inriktar sig till någon som egentligen borde köpa barbiehästar.
 
Det dök upp en bilannons i Facebook-flödet och där bilden först såg lite suddig ut. När jag tittade närmare såg jag att bilden var fotograferad genom ett smutsigt fönster :D

Säljaren var ärlig till varför den säljes i varje fall: "Säljer bilen pga förlorat körkortet" :p
 
Orkade inte ens kopiera hela inleder med:
"Är du beredd att bli förtrollad ??
Är du beredd att bli knäsvag ??
Är du beredd att bli så kär så hjärtat värker ??

Det är bara hornet i pannan som saknas .. hon är en sagornas häst "


å sen typ en hel novell om hur fantastisk hästen är med massa utropstecken och hjärtan, vem orkar läsa världens längsta annons som man får leta efter relevant info :meh: just ja så inget pris oxå, tack men nej tack :o

Enda som var tydligt var stam och ålder iallafall, så det ska väl vara plus i kanten på? :angel:
Är det en dom fantastiska araberna ?
 
Någon säljer en 13-årig ridtravare "för de högre klasserna" - utbildad till LC i dressyren och "grön i hoppningen" - för 55 000. :crazy: :o

Med tanke på att två märkessadlar ingår i priset tror jag inte det är en felskrivning.
 
Någon säljer en 13-årig ridtravare "för de högre klasserna" - utbildad till LC i dressyren och "grön i hoppningen" - för 55 000. :crazy: :o

Med tanke på att två märkessadlar ingår i priset tror jag inte det är en felskrivning.

Oj då!

Men jag läste härom dagen en annons om någon som utbildar vbl-travare "för att klättra i dressyrklasserna" och jag funderade lite på hur högt klättrande som avsågs. Men jag har inte frågat.
 
Gahhh. Håller på att sälja min ena dressyrsadel. Är ett bra tyskt märke, har äntligen en köpare efter att ha halverat (!) priset. Väntar bara på att hen ska skicka över pengarna (Paypal) så jag kan gå till posten. Två dagar går, jag skriver och frågar hur det går. Hen skickar en skärmdump på "pending payment" och att jag måste acceptera pengarna på Paypals sida. Bara det att hen inte kopierat över min mailadress utan uppenbarligen skrivit över den ur minnet, för den slutar med .de istället för .com. Hoppas det går snabbt att fixa, vill bara bli av med sadeln och äntligen ha mer plats i mitt skåp...
 
Man blir ju ganska fundersam på hur säljare tänker och framförallt hur de formulerar sig.

Rubrik Underbar läromästare.
19årig travare - "har börjat tröttna på att gå på banan så jag känner att han skulle passa bäst som skogsmulle, sällskapshäst och lite träning på banan. " (utbildad LC hoppning LA dressyr)

Motsägelsefullt - för mig är en läromästare en häst som man kan rida "ett normalpass" men som kanske inte ska tävlas på högre nivå. Detta låter mer som en skogsmulle/promenadhäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
700
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
65 66 67
Svar
1 328
· Visningar
51 967
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
36 37 38
Svar
751
· Visningar
56 068
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Agria Hundpromenad
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp