Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt fel har du inte men det är inte heller jättesällsynt om man säger som så, jag har sett en del russ som växt över på annonser.
Okej. Jag har bara träffat på russ som hållt sig inom rätt mått och nån enstaka som växt över. Men det är få och då har det varit fråga om nån enstaka centimeter
 
nån vill bli av med hästarna snabbt men vet inte riktigt om det är rätt taktik - med tanke på att i annonsen är en bild med på en betande häst på lite avstånd i hagen - bakifrån med täcke på
"Påbörjad inridning, snäll, känslig
Vill sälja snabbt därav pris
Har 3 till c/d-ponny till salu"
 
nån vill bli av med hästarna snabbt men vet inte riktigt om det är rätt taktik - med tanke på att i annonsen är en bild med på en betande häst på lite avstånd i hagen - bakifrån med täcke på
"Påbörjad inridning, snäll, känslig
Vill sälja snabbt därav pris
Har 3 till c/d-ponny till salu"
såg den, jag också.
Åtminsonte ärlig...
nyss påbörjad inridning på femåring som beskrivs som snäll (helt OK) känslig (inte lika lockande med en ponny på 138cm)
 
.....eller....."söker sin egna människa".......varför skulle en häst söka en egen människa?
Jag tror att de allra flesta hästar är nöjda med mat och motion och bryr sig inte om att man delar en människas uppmärksamhet med andra hästar eller att bara få det nödvändigaste och vara nöjda sedan.

Det betyder inte att en häst inte kan tycka om vissa personer och andra mindre (eller för den delen undantaget ett par enstaka individer som bara kan ha en människa) men en alldeles "egen människa" känns som om många lägger väldigt mycket mänskliga känslor hos en häst.

Skitlarvigt, tycker jag.
Jag tänker att det betyder att den måste ridas/tränas så mycket varje dag för att inte go bananas, att du som ägare definitivt inte kommer orka med andra hästar...
 
Beror ju på vilket medel man menar? Om man bara har hästar som hasar fram på gården så kan ju även en medelmåtta se glansig ut ;)

Ha ha...jo men det är ganska vanligt t.o.m bland folk som haft sina hästar utställda, uppfödare eller/och faktiskt de som säljer tävlingshästar (om än i ganska liten skala).
 
Schysst att betala bensinen!

Letar efter en lugn o trafiksäker travare. Kommer rida western o långritter där möten med olika fordon förekommer. Så det få inte va en häst med nerverna utanpå. Snäll på all vis o lätt lastad. Måste va trygg att rida på själv. Ska kunna va själv i hage/stall. Ska kunna galoppera lugnt. Original pass ska finnas. Max 1500 kr kan inte ta hem innan bete i Maj/Juni. Transporthjälp kan komma att behövas om hästen står långt från Västerås. Men betalar naturligtvis bensinen.

Originalpass och max 1500 kr hemtransporterad, låter som någon som tänker sälja vidare till slakt tänker jag.
 
Finn fem fel... eller hundra. :meh:

"Har du en (ej godkänd) hingst som vill bli pappa?

Hej! Jag söker en hingst som vill bli pappa. Drömmer du om att din hingst ska få ett föl, men en karriär som avelshingst kanske inte är aktuellt?
Jag har ett sto, varmblodstravare som varit ridhäst hela sitt liv.
Jag har haft henne i 15 år, hon är född 1998. Hon är alltså 19år.
Jag önskar mig ett föl efter henne.
Veterinär har undersökt och sagt att hon har goda förutsättningar att bära föl och föda. Hon har aldrig haft föl tidigare så jag vet inte om hon är fertil ännu.
Fölet kommer stanna hos mig, hela livet precis som sin mor.

Ras spelar ingen större roll, jag är öppen för förslag.
Högsta önskan är en svart hingst så jag får ett svart föl.

Jag kan tänka mig att betala en symbolisk summa för betäckningen, att hon får gå med din hingst på naturlig betäckning. Blir hon dräktig blir jag överlycklig och betalar en slant i levande föl avgift.

Jag vill sätta ett föl till världen som är önskat, jag vill så gärna ha ett föl efter min underbara häst som jag haft så länge. Men jag tycker inte det är rimligt att betala dyra avgifter för att stå på seminstation när hon är så gammal och det är så osäkert om det tar sig, när det inte är någon renrasig stjärna jag söker, utan enbart en fin livskamrat!

Har du en hingst som vill bli pappa?
Hör av dig!"
 
Lät som väldigt få krav.... Men tycker inte det är fel att vilja ha föl efter en ej godkänd hingst pga de väääldigt höga priser en godkänd, känd hingst kostar att betäcka med. En ej godkänd kan ju vara minst lika fin. ;) Men känns ju väldigt viktigt att den är frisk, bra rygg osv, bra gener som förs vidare, trots att den kanske inte är godkänd. Inte typ vilken hingst som helst, mankhöjden är ju ganska viktigt det med... Förstår att hon vill ha föl, men lite fler krav kanske... :cautious:
Dessutom kanske du också tänkte på att hon var gammal? Ja, det är väl gammalt att ha första fölet, men det går väl, speciellt om veterinären säger det? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 955
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 218
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 381
· Visningar
54 457
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp