Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle det vara fel?
Jag kan inte svara på om det är rätt eller fel. Jag svarade på att det inte alltid behövs tigrar eller lejon ifall man vill svara på en annons om en foder häst som mitt ursprungsinlägg handlade om.
om folk ger bort sina hästar som hundmat, tigermat, gustafskorv... nä de gör mig inget. Jag tycker det är bra att saker gör nytta. Men om min granne kom och frågade mig samma sak skulle jag nog tappa hakan ändå. :o
 
Ponnyhingst som annonseras ut som new forest, med full stam osv. När man kollar närmare på stamtavlan (bifogad bild i annonsen) så ser man att pappan är en holländsk ridponny. Visserligen med mycket new forest-blod (nf mamma och farfar) men att annonsera ut som renrasig new forest är väl lite att ta i. Var tvungen att kommentera att ponnyn ifråga inte räknas som new forest utan som ridponny :angel:
 
Är det inte märkligt många som skriver att man inte kan provrida hästen för att de inte är "igång"? :confused: Alltså jag fattar att en häst som stått länge inte klarar ett hårt pass på banan men att man inte alls skulle kunna rida den, det är för mig helt ofattbart. Lika ofattbart som att om man nu vill sälja en häst som stått länge, varför rider man då inte den? Eller hittar någon som kan rida den lite?
Min häst var inte igång när jag var iväg och provred. Red ett litet kortare pass på banan vid första provridningen, kände i alla gångarter i båda varven och volter. Vid andra provridningen hoppade vi några låga kryss, mest bara för att känna. Så visst går det att provrida en häst som inte är igång också, men man får tänka sig för lite. :)
 
Min häst var inte igång när jag var iväg och provred. Red ett litet kortare pass på banan vid första provridningen, kände i alla gångarter i båda varven och volter. Vid andra provridningen hoppade vi några låga kryss, mest bara för att känna. Så visst går det att provrida en häst som inte är igång också, men man får tänka sig för lite. :)

Jo, men här skulle man ju inte kunna testa den ens. Att det är som du beskriver känns ju inte lika konstigt.
 
Ponnyhingst som annonseras ut som new forest, med full stam osv. När man kollar närmare på stamtavlan (bifogad bild i annonsen) så ser man att pappan är en holländsk ridponny. Visserligen med mycket new forest-blod (nf mamma och farfar) men att annonsera ut som renrasig new forest är väl lite att ta i. Var tvungen att kommentera att ponnyn ifråga inte räknas som new forest utan som ridponny :angel:
Bra att du kommenterade:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
46 900
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 010
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
52 152
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp