Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Partytältet håller jag med dig om, men bara för att hö eller halm är gammalt behöver det inte vara ofräsch. Jag har iaf ströat åt mina hästar i lösdriften med halm jag fått av grannen, de tog bort sina djur 1994 eller om det var 1996, men rundbalarna på skullen har legat torrt i alla år. :up:

Nu efter 7(?) vintrar finns det bara en kvar så nästa vinter måste jag köpa. :(
Strö med hö? Verkar olämpligt på så många sätt..
 
Lite knapplån och helt OT
Mitokondrie-DNA som påverkar mitokondriens proteiner och därigenom cellens energiutvinning och eventuellt då även tex svar på träning / uthållighet ärvs bara från mamman och kan inte ärvas alls från pappan.
Dvs det borde vara mycket relevant att ha bra ston som visat sig kunna prestera på mödernet, speciellt om hästen ska prestera i någon form av konditionssport eftersom mitokondrierna blir fler som svar på träningen och i hög grad påverkar hur mycket energi cellerna kan utvinna.
WHAT?? Är det sant? Så coolt! Är det samma på människa? Hade ingen aning!
 
Detta tror jag iofs att det är väldigt få som avlar som har koll på men det är ju en ganska stor faktor som kan har stor påverkan.

Sedan kan jag tycka att det är bra med mer fokus på stosidan då det av någon anledning ofta är fokus på hingsten, som om den vore den stora genfaktorn i en avkomma.
Jag tänker att hingsten ofta har mer fokus då det ofta bara är de som är "allmänt kända namn" och dessutom är det nog många "hemmagjorda" hästar där mamman är "vadsomhelst" och så har de valt en "kändishingst", då blir det ju naturligt kanske att fokusera på pappan. Eftersom man inget vet om mamman egentligen.
 
Precis jag vill ju ha en bild för att veta om jag är intresserad.
Sen kan man ju gå till överdrift också..
I en grupp på fb där man bara säljer en viss hästras har någon efterlyst häst till salu. Man har beskrivit åldersspann, utbildningsgrad, egenskaper, prisspann osv som man önskar sig.
Då är det någon som lägger upp typ 8(!) kommentarer med enbart en bild i varje kommentar. Ingen text öht. Bilderna ser mest ut att vara avsedda för att visa färg/behåring, det är i hagen, ofta framifrån på långt avstånd så man ser egentligen inget av hur hästen ser ut i kroppen osv.
..? Lite mer info än hur hästen ser ut framifrån på 100 m håll vill jag nog ha innan jag blir intresserad...
 
Sen kan man ju gå till överdrift också..
I en grupp på fb där man bara säljer en viss hästras har någon efterlyst häst till salu. Man har beskrivit åldersspann, utbildningsgrad, egenskaper, prisspann osv som man önskar sig.
Då är det någon som lägger upp typ 8(!) kommentarer med enbart en bild i varje kommentar. Ingen text öht. Bilderna ser mest ut att vara avsedda för att visa färg/behåring, det är i hagen, ofta framifrån på långt avstånd så man ser egentligen inget av hur hästen ser ut i kroppen osv.
..? Lite mer info än hur hästen ser ut framifrån på 100 m håll vill jag nog ha innan jag blir intresserad...
En person som inte vet att man kan lägga in fler bilder i samma kommentar :confused:
 
Har ute annons om att jag letar medryttare, i min värld så bjuder man in den man anser vara mest lämplig att pröva rida ens häst? Eller?

Fick förvånas värt mycket svar denna gång, bjöd in en som skulle pröva och sa de till de andra att "jag har en som ska komma och pröva här i dagarna, hör av mig efter det"
Får ett lite halvtycket svar tillbaka av en person:

Gick hon förre? Eller har du lagt ut annonsen nån annanstans
Ser ju att jag skrev förse på denna annon

Bara alla stavfel får mig att tappa intresset, hur svårt kan det vara att be om hjälp när man skriver svar? O_o
 
Projekt d-ponny!
Säljes som projekt då han behöver gås igenom med kiropraktor!
Ej foder, prov osv! Oseriösa gör sej ej besvär. Heller inte du som ska sälja vidare.


Hm, så man ska köpa ponnyn som projekt och inte veta om den går att rida eller inte men man får inte sälja vidare?

Jag reagerade mest på ”oseriösa gör sej ej besvär”. Nä hä, men oseriös säljare får man vara? Vilket jag tycker att man är om man inte säljer en frisk häst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 793
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 984
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 931
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp