Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker man då när det alltid är 50% av mamman och 50% av pappan som ärvs ner?
Det späs ju inte ut mer bara för att det är på pappas sida, eller?
Lite knapplån och helt OT
Mitokondrie-DNA som påverkar mitokondriens proteiner och därigenom cellens energiutvinning och eventuellt då även tex svar på träning / uthållighet ärvs bara från mamman och kan inte ärvas alls från pappan.
Dvs det borde vara mycket relevant att ha bra ston som visat sig kunna prestera på mödernet, speciellt om hästen ska prestera i någon form av konditionssport eftersom mitokondrierna blir fler som svar på träningen och i hög grad påverkar hur mycket energi cellerna kan utvinna.
 
Senast ändrad:
Lite knapplån och helt OT
Mitokondrie-DNA som påverkar mitokondriens proteiner och därigenom cellens energiutvinning och eventuellt då även tex svar på träning / uthållighet ärvs bara från mamman och kan inte ärvas alls från pappan.
Dvs det borde vara mycket relevant att ha bra ston som visat sig kunna prestera på mödernet, speciellt om hästen ska prestera i någon form av konditionssport eftersom mitokondrierna blir fler som svar på träningen och i hög grad påverkar hur mycket energi cellerna kan utvinna.

Detta tror jag iofs att det är väldigt få som avlar som har koll på men det är ju en ganska stor faktor som kan har stor påverkan.

Sedan kan jag tycka att det är bra med mer fokus på stosidan då det av någon anledning ofta är fokus på hingsten, som om den vore den stora genfaktorn i en avkomma.
 
Men vad intressant!
Lite knapplån och helt OT
Mitokondrie-DNA som påverkar mitokondriens proteiner och därigenom cellens energiutvinning och eventuellt då även tex svar på träning / uthållighet ärvs bara från mamman och kan inte ärvas alls från pappan.
Dvs det borde vara mycket relevant att ha bra ston som visat sig kunna prestera på mödernet, speciellt om hästen ska prestera i någon form av konditionssport eftersom mitokondrierna blir fler som svar på träningen och i hög grad påverkar hur mycket energi cellerna kan utvinna.
 
Häst säljes...man får för guds skull hoppas att kusen kommer med alla delar :rofl:

"dressyr, show, racing, hoppa, rida
mycket bra sinne, snäll, söt, hårt arbetande, snabb
lätt att montera
mycket bra för nybörjare
passar barn och andra djur utan problem
det är hälsosamt , hade aldrig några skador
redan vaccinerade, innehåller alla dessa papper"
 
Häst säljes...man får för guds skull hoppas att kusen kommer med alla delar :rofl:

"dressyr, show, racing, hoppa, rida
mycket bra sinne, snäll, söt, hårt arbetande, snabb
lätt att montera
mycket bra för nybörjare
passar barn och andra djur utan problem
det är hälsosamt , hade aldrig några skador
redan vaccinerade, innehåller alla dessa papper"
En häst som kan passa både barnen och ev andra djur medan man städar/åker och handlar/tar en tupplur/rider ut på en annan häst (välj själv lämpligt tillfälle) tror jag de flesta småbarnsföräldrar är beredda att montera ihop. :-) Hur svårt kan det vara jämfört med en IKEA-möbel (som inte fungerar som barnvakt)?
 
Lite knapplån och helt OT
Mitokondrie-DNA som påverkar mitokondriens proteiner och därigenom cellens energiutvinning och eventuellt då även tex svar på träning / uthållighet ärvs bara från mamman och kan inte ärvas alls från pappan.
Dvs det borde vara mycket relevant att ha bra ston som visat sig kunna prestera på mödernet, speciellt om hästen ska prestera i någon form av konditionssport eftersom mitokondrierna blir fler som svar på träningen och i hög grad påverkar hur mycket energi cellerna kan utvinna.
Oj det hade jag inte en aning om. Jätteintressant :)
 
"Snäll och trevlig herre sökes!!

Har du våran dotters nya vän??!!

Vi söker med ljus och lykta. Efter en snäll och trevlig kille . Till vår dotter. "

Om man inte klickar in sig på annonsen och ser resten av texten kunde man tro att de skulle arrangera äktenskap snarare än köpa häst :angel:
 
Jag säljer av lite saker och sålde bl.a två par oanvända (inte ens uppackade ur plasten) boots för typ 2v sen. Ser nu att köparen säljer dem igen. Med mina bilder.... :meh:
 
Det orkar jag nog inte bry mig om nu för en sån sak, men hur svårt är det att knäppa en ny bild på bl.a prislappen/namnet på modellen? Snark
Jag hatar folk som tar bild frångången hemsida där saken ör inköpt trotts att saken är använd. Speciellt nu när jag letar köksbord, vill gärna se vad det är för skador....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
45 593
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
703
· Visningar
51 753
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp