Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Jag har en liten shettishingst som jag köpte när han var 1,5 år för att betäcka mitt sto som nu är dräktigt.

Jag har tyvärr inte plats för honom när fölet kommer, som beräknas komma i mars/april. Han är 2,5 år idag och inte inriden men mycket hanterad. Går idag på lösdrift ihop med stoet, men har haft dem uppstallad också vilket också funkar bra. Han njuter sådär löjligt mycket av att bli kliad på bogen och under magen. Han är nyverkad och har väldigt bra hovkvalité enl hovslagaren. Aldrig varit skadad i min ägo. Inga tendenser till fång. Såklart finns det lite bus i honom, då han är unghingst. "

såg oxå den intressant sätt att avla på O_o
 
Jag kollar själv på sadlar just nu, och tydligen får man sälja in sadlarna lite mer ;)

"En sadel som både varit med och vunnit svenskt ponnyderby och nationell klass - med andra ord en riktig tursadel!" (så ska ni ställa upp i SM kan ni köpa den - ni behöver troligen inte ens rida i den bara ha med den)

"Har haft den när jag ridit in unghästar för att sitta tryggt." (någon typ av rodeosadel?)

"Den är UA i stoppning (permanent)" (besiktad av vet?)

"Detta är en ergonomisk sadel speciellt framtagen för kvinnor och alla typer av hästar." (alla typer? även shettisar? - sadeln var 17,5'' - går den att förlänga/förminska, blir alltid skeptisk med en sadel som ska passa alla hästar - typ som en häst som kan ridas av alla)
 
Dagens skörd ...

"Hingst säljes. Är inlärd och om tiden"
(gissar att det ska vara inriden)

"Söker om har gammalt hö eller halm att skänka bort? Ska användas att göra bedd med i snön då lösdriften rasat ihop där min häst går. Så vi ska göra en bädd under partytält åt hästarna nu. Och med mycke om kostnader nu så söker vi skänkes hö/halm."
(öh göra liggbädd av gammalt hö/halm - känns inte superfräscht och partytält ... nja känns säkrare utan något skulle jag nog tro)

"Jacka för ridhus"
(hm typ tröja? finns det något som "inomhusjacka"??)
 
Dagens skörd ...

"Hingst säljes. Är inlärd och om tiden"
(gissar att det ska vara inriden)

"Söker om har gammalt hö eller halm att skänka bort? Ska användas att göra bedd med i snön då lösdriften rasat ihop där min häst går. Så vi ska göra en bädd under partytält åt hästarna nu. Och med mycke om kostnader nu så söker vi skänkes hö/halm."
(öh göra liggbädd av gammalt hö/halm - känns inte superfräscht och partytält ... nja känns säkrare utan något skulle jag nog tro)

"Jacka för ridhus"
(hm typ tröja? finns det något som "inomhusjacka"??)
Partytältet håller jag med dig om, men bara för att hö eller halm är gammalt behöver det inte vara ofräsch. Jag har iaf ströat åt mina hästar i lösdriften med halm jag fått av grannen, de tog bort sina djur 1994 eller om det var 1996, men rundbalarna på skullen har legat torrt i alla år. :up:

Nu efter 7(?) vintrar finns det bara en kvar så nästa vinter måste jag köpa. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
42 520
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 873
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp