Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar hur folk kan tro att andra har råd att i princip skänka bort sina okomplicerade och schyssta hästar?
Min kompis när hon funderade på häst igen (hade bara haft tillgång till pappas travare och fått svägerskans halvdöda gamla halvblod), så ville hon inte ge mer än 3000. Och hon ville INTE ha en travare. Jag påpekade att hon inte ens får ett slaktfärdigt halvblod för det. Möjligen en travare. Men knappast en frisk häst. Då tyckte hon att nån kanske ville låna henne en häst. Jo, Tjena. Hon lade ner idén att skaffa häst.
 
"
Kön: Valack | Födelseår: 2009 | Mankhöjd:155 cm
Tävlingsnivå (Dressyr): Lätt C | Tävlingsnivå (Hoppning): 80 cm
Temperament: Pigg, Känslig, Stabil
Namn: | Pris: 300 000 kr
Ras: Halvblod/Welsh (Welsh partbreed)

är en känslig och uppmärksam kille på alla plan. Han är en enmanshäst i ridningen men vem som helst kan hantera honom. Lastar sej själv, lätt att sko, inga problem att klippa eller åka iväg med. Trygg i sej själv på det viset. VÄLUPPFOSTRAD kort och gott.

I ridningen är han som sagt känslig. Han har stor integritet och man måste vara lyhörd för hans signaler. Han är aningen ryggskygg; vilket gör att man måste vara lugn i sina rörelser på ryggen. Att ex ta av och på jacka rekommenderas inte uppe på hans rygg i dagsläget. Byta spöhand med dressyrpisk måste göras med försiktighet osv. Inga problem för den rutinerade ryttaren!

Han är mycket tiden ute i skog och mark. Går fram överallt. 99% säker i trafik. Ingen häst är 100%. Han är van lastbilar, traktorer och det mesta som färdas på allmänna vägar har hittills inte varit några problem.

Han går bra att lämna ensam i både hage och box. Kan stå uppstallad i transport under kortare tävlingsdagar.

Jag söket dej som är noggran, innehar sunt hästförnuft, vet vad de innebär att ha egen häst och har tillgång till antingen lösdrift eller i ett stall med mycket utevistelse.

Som ryttare tränar du regelbundet för tränare inom den diciplin/de dicipliner du utövar och har som ambition att utvecklas. Tävling är inget krav.

Duktig junior med engagerade föräldrar eller senior ryttare spelar igen roll. Stabila livsförhållanden ser jag som en självklarhet.

All utrustning medföljer!
Provridning vid mer än ett tillfälle är ett krav! Lämnas i första hand ut på foder för eventuellt senare köp."

:cautious:
300 tusen måste väl vara en nolla för mycket?
 
Jag förstår inte dessa som skriver att deras hästar startat vissa klasser om de inte har det när det är så himla lätt att kolla upp det på TDB numera.
Såg en häst igår som påstods vara stadig på 120-130. Pris 225.000kr. Hade ju kunnat vara rimligt om den nu var en stadig MSV-häst. Men kollar man sen i TDB så har den gjort typ 5-6 starter i 120 där den senaste starten öht var i maj-juni förra året. Inte en enda start i 130. Inte tävlad sedan juni som sagt och då kan man ju också undra varför?
 
Jag förstår inte dessa som skriver att deras hästar startat vissa klasser om de inte har det när det är så himla lätt att kolla upp det på TDB numera.
Såg en häst igår som påstods vara stadig på 120-130. Pris 225.000kr. Hade ju kunnat vara rimligt om den nu var en stadig MSV-häst. Men kollar man sen i TDB så har den gjort typ 5-6 starter i 120 där den senaste starten öht var i maj-juni förra året. Inte en enda start i 130. Inte tävlad sedan juni som sagt och då kan man ju också undra varför?
Var det en häst jag var intresserad av, skulle jag fråga säljarna kring detta :)
 
Var det en häst jag var intresserad av, skulle jag fråga säljarna kring detta :)

Såklart skulle ju det vara nästa steg men jag kan ju känna lite som så att om man inte är ärlig med saker som är relativt lätta att kolla upp - är man då ärlig med andra, mindre lättuppkollade, saker?

Just denna häst är jag inte intresserad av så det är en ickefråga för mig. Tycker fenomenet är intressant bara.
 
Jag förstår inte dessa som skriver att deras hästar startat vissa klasser om de inte har det när det är så himla lätt att kolla upp det på TDB numera.
Såg en häst igår som påstods vara stadig på 120-130. Pris 225.000kr. Hade ju kunnat vara rimligt om den nu var en stadig MSV-häst. Men kollar man sen i TDB så har den gjort typ 5-6 starter i 120 där den senaste starten öht var i maj-juni förra året. Inte en enda start i 130. Inte tävlad sedan juni som sagt och då kan man ju också undra varför?
Finns starter utomlands med i TDB? Annars kan det ju vara så att den tävlat utomlands och det inte registrerats. Men jag vet inte.
 
Jag förstår inte dessa som skriver att deras hästar startat vissa klasser om de inte har det när det är så himla lätt att kolla upp det på TDB numera.
Såg en häst igår som påstods vara stadig på 120-130. Pris 225.000kr. Hade ju kunnat vara rimligt om den nu var en stadig MSV-häst. Men kollar man sen i TDB så har den gjort typ 5-6 starter i 120 där den senaste starten öht var i maj-juni förra året. Inte en enda start i 130. Inte tävlad sedan juni som sagt och då kan man ju också undra varför?

Kan ju vara Pay and jumps. De registreras ju inte i tdb.
 
Fast då kan man ju inte säga att den tävlar 130. Finns det ens så högt på P&J?
Stod inte i det citerade att den tävlade 130cm, bara att den var stadig i 120-130cm vilket den kan vara.
Går att välja höjd på vissa PaJ. Kanske menar de på träning.
Säger inte att det är så, vissa människor ljuger om alla möjliga saker, bara att det kan finnas andra alternativ.
 
Stod inte i det citerade att den tävlade 130cm, bara att den var stadig i 120-130cm vilket den kan vara.
Går att välja höjd på vissa PaJ. Kanske menar de på träning.
Säger inte att det är så, vissa människor ljuger om alla möjliga saker, bara att det kan finnas andra alternativ.

Vilket citerade? I annonsen får man uppfattningen att den har resultat i 130 och för mig är resultat just tävlingsresultat, inget annat.

Men det kan naturligtvis förhålla sig precis hur som helst och de kan mena vad som helst. Jag tycker bara det är lustigt att skriva så om det inte stämmer.
 
Jag höll på o bli vansinnig för ett tag sen. Hade en trevlig, men kanske inte helt lättriden häst ute på annons. Fick massa mail om varför den var så billig, och förklarade att jag tyckte priset var rimligt eftersom den inte var helt lättriden. Fick den inte såld, och sänkte priset kraftigt. Stod klart o tydligt i annonsen att den inte är helt lättriden, men för en ryttare som kan rida är den inga problem. Fick bara en massa mail av folk som ville ha en genomtrygg läromästare. Suck.
Gav upp o behöll hästen.
 
X är ett 11 årigt hannoveraner-valack och ädel häst med stor utstrålning.
174 cm hög! Han är en lättriden häst med stort hjärta och mod. Han har idag gjort flera felfria starter upp t.o.m 130 cm under 2017, även debuterat 130 cm 2018 med bra resultat!
X är en lyhörd, ridbar, ambitiös och mycket vänlig individ. X har en väldigt härlig inställning till både hoppning och tävling, en häst som absolut inte vill riva, är rädd om sig och noggrann.
Han är också mycket avancerad i dressyr och slag i all hantering! klippa, sko, rida ut på osv.
Försiktig med lagom mycket nerv.
Underbar karaktär.
Tävlings erfarenhet i 130 klasser.
Nyligen Röntgad UA.
Endast seriösa svar.
90.000

-----
-med 3 bilder på 3 olika hästar, bl.a en frieser, Totilas och en till (alla svarta).
:rofl::banghead:
 
X är ett 11 årigt hannoveraner-valack och ädel häst med stor utstrålning.
174 cm hög! Han är en lättriden häst med stort hjärta och mod. Han har idag gjort flera felfria starter upp t.o.m 130 cm under 2017, även debuterat 130 cm 2018 med bra resultat!
X är en lyhörd, ridbar, ambitiös och mycket vänlig individ. X har en väldigt härlig inställning till både hoppning och tävling, en häst som absolut inte vill riva, är rädd om sig och noggrann.
Han är också mycket avancerad i dressyr och slag i all hantering! klippa, sko, rida ut på osv.
Försiktig med lagom mycket nerv.
Underbar karaktär.
Tävlings erfarenhet i 130 klasser.
Nyligen Röntgad UA.
Endast seriösa svar.
90.000

-----
-med 3 bilder på 3 olika hästar, bl.a en frieser, Totilas och en till (alla svarta).
:rofl::banghead:
Bara skicka pengar och hoppas hästen kommer hem till dig snart:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 871
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 892
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp