Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag skadad av kattvärlden. Men en arab utan stamtavla är inte en arab. Och vad tänker man att detta arabliknande sto ska avlas med? Man blir alldeles matt. :banghead:
Någon som vill ha ett hemmabygge antagligen :D korsa med en fjording eller islandshäst eller vad fasen man kan hitta :rofl:
(Kan säkert bli en hobbyhäst för någon att tycka om dock. Uppenbarligen finns det många som tycker om dessa knasiga korsningar)

Har dock undrat vad dessa rastypiska hästar utan rena papper är reggade som.. En ponny blir ju en svensk ridponny, en swb får "fel färg" på sina papper. Vad blir en arab? Svensk ridhäst? :confused:
 
Någon som vill ha ett hemmabygge antagligen :D korsa med en fjording eller islandshäst eller vad fasen man kan hitta :rofl:
(Kan säkert bli en hobbyhäst för någon att tycka om dock. Uppenbarligen finns det många som tycker om dessa knasiga korsningar)

Har dock undrat vad dessa rastypiska hästar utan rena papper är reggade som.. En ponny blir ju en svensk ridponny, en swb får "fel färg" på sina papper. Vad blir en arab? Svensk ridhäst? :confused:
Just arab får du korsa in i flera raser som förädlare, men har hon inga papper är det ju meningslöst iaf :D
 
"Väldigt vacker tinker" som rubrik, lät lockande! Måste ju vara något utöver det vanliga eftersom den är väldigt vacker.

Första bilden är en suddig bild på hästens bortvända huvud.
Andra bilden är en "uppställd" bild på halva hästen, men där hästens huvud helt försvinner mot jackan på den som håller.

Om nu hästen är så otroligt vacker kan man väl ta bättre bilder...
 
"Väldigt vacker tinker" som rubrik, lät lockande! Måste ju vara något utöver det vanliga eftersom den är väldigt vacker.

Första bilden är en suddig bild på hästens bortvända huvud.
Andra bilden är en "uppställd" bild på halva hästen, men där hästens huvud helt försvinner mot jackan på den som håller.

Om nu hästen är så otroligt vacker kan man väl ta bättre bilder...
Eller folk som skriver liknande annonser om hästar som är så vackra och med stor utstrålning och så finns ingen bild alls :banghead:
 
Nu är jag skadad av kattvärlden. Men en arab utan stamtavla är inte en arab. Och vad tänker man att detta arabliknande sto ska avlas med? Man blir alldeles matt. :banghead:
Nej den är ju inte det. Hur den ska avlas på är ju en intressant fråga. Jag har personligen avlat på en arabkorsning men jag köpte den inte för avel utan tog ett par föl till mig själv. Den stora frågan tycker jag är. Vem sjutton är intresserad av att köpa en korsningshäst för avel? Mig veterligen är det inga raser som tar in hästar med en mor som är arabkorsning.
 
Såg en häst igår som säljs "blir bara stående här pga vädret". :p
Och "ska enligt uppgift vara svår att rida".

Bara jag som eventuellt kan se koppling mellan "svår att rida" och att den inte rids? Låter som ett kap.
 
Tja, när alternativet är slakt så finns väl förhoppningen att få sälja istället. Det är ju tyvärr även bönder som tvingas skicka djur på slakt pga höbristen.
Gäller det enstaka djur kan väl inte slakt vara ett rimligt alternativ? Ok om man har en stor produktionsbesättning (med djur som ändå ska slaktas förr eller senare) men för en hobbyhäst kan man köra 50 mil för hö eller på annat sätt slå lite knut på sig. Eller varför inte lägga ut en säljesannons och sen fråga spekulanterna om deras grovfoderkontakt? :idea:
 
Gäller det enstaka djur kan väl inte slakt vara ett rimligt alternativ? Ok om man har en stor produktionsbesättning (med djur som ändå ska slaktas förr eller senare) men för en hobbyhäst kan man köra 50 mil för hö eller på annat sätt slå lite knut på sig. Eller varför inte lägga ut en säljesannons och sen fråga spekulanterna om deras grovfoderkontakt? :idea:
Säljaren kanske inte har någon möjlighet att åka 50 mil för att köpa hö för 9 kr/kg vilket jag sett en del annonsera ut dåligt grovfoder för. :crazy:

Kanske borde skicka till hon som säljer hästen pga höbrist:p
Jag tycker det är ett riktigt smaklöst skämt. Jag vet själv hur orolig jag var i höstas att behöva göra mig av med hästarna om jag inte skulle lyckats få tag på grovfoder. :cautious:
 
Jag tycker det är ett riktigt smaklöst skämt. Jag vet själv hur orolig jag var i höstas att behöva göra mig av med hästarna om jag inte skulle lyckats få tag på grovfoder. :cautious:
Okej, jag är nog den typen av människa som tänker att man alltid kan lösa det. Och det är inte pga min fantastiska ekonomi. Vi har bl.a en period byt ut en höfodring emot lucern. Ledsen om jag trampade på några tår, det var verkligen inte tänkt så.
 
Jag vet inte vad det är med folk. Själv har jag inga problem med att ta mig till frysen, även om den är ganska ny och fräsch jag är ganska gammal och trött. Hittills har jag hunnit fram till den. Eller oxå så är jag snabbare än jag tror...
 

Bifogade filer

  • 2018-03-06 21.29.37.png
    2018-03-06 21.29.37.png
    60,2 KB · Visningar: 157
Jag vet inte vad det är med folk. Själv har jag inga problem med att ta mig till frysen, även om den är ganska ny och fräsch jag är ganska gammal och trött. Hittills har jag hunnit fram till den. Eller oxå så är jag snabbare än jag tror...
Funderar på saken. Jag kan ju iochförsig förstå problemet. Brukar man inte komma ikapp sin frys, så tröttnar man ju på det efter ett tag. Tänk; Å vad gott det skulle vara med lite glass! Å då går man till frysen och hämtar glass... öhhh... Tror man att man ska göra. Men icke! Man får jaga efter frysen ut ut köket, över grannens tomt, ut mot E4:an och söderut. Man spränger lungorna vid påfarten. Och frysen försvinner med sladden i vädret som en arabsvans. Ingen glass. Nästa dag står frysen nöjt och brummar som vanligt i köket. Tills du kommer på att det skulle vara gott med lite glass. Då är det samma visa igen... Frysen drar iväg! Den här gången över staketet och in bakom arga grannens garage, och dit törs man ju inte gå för då är man ju dödens...
Ja, om man inte är tillräckligt snabb så kan man ju tröttna på detta och önska sig en frys man kommer ikapp med...
 
Funderar på saken. Jag kan ju iochförsig förstå problemet. Brukar man inte komma ikapp sin frys, så tröttnar man ju på det efter ett tag. Tänk; Å vad gott det skulle vara med lite glass! Å då går man till frysen och hämtar glass... öhhh... Tror man att man ska göra. Men icke! Man får jaga efter frysen ut ut köket, över grannens tomt, ut mot E4:an och söderut. Man spränger lungorna vid påfarten. Och frysen försvinner med sladden i vädret som en arabsvans. Ingen glass. Nästa dag står frysen nöjt och brummar som vanligt i köket. Tills du kommer på att det skulle vara gott med lite glass. Då är det samma visa igen... Frysen drar iväg! Den här gången över staketet och in bakom arga grannens garage, och dit törs man ju inte gå för då är man ju dödens...
Ja, om man inte är tillräckligt snabb så kan man ju tröttna på detta och önska sig en frys man kommer ikapp med...
Med sladden i vädret som en arabsvans :rofl::rofl::rofl:
Jag förstår nu den här annonsörens frysproblem till fullo :idea:
 
Funderar på saken. Jag kan ju iochförsig förstå problemet. Brukar man inte komma ikapp sin frys, så tröttnar man ju på det efter ett tag. Tänk; Å vad gott det skulle vara med lite glass! Å då går man till frysen och hämtar glass... öhhh... Tror man att man ska göra. Men icke! Man får jaga efter frysen ut ut köket, över grannens tomt, ut mot E4:an och söderut. Man spränger lungorna vid påfarten. Och frysen försvinner med sladden i vädret som en arabsvans. Ingen glass. Nästa dag står frysen nöjt och brummar som vanligt i köket. Tills du kommer på att det skulle vara gott med lite glass. Då är det samma visa igen... Frysen drar iväg! Den här gången över staketet och in bakom arga grannens garage, och dit törs man ju inte gå för då är man ju dödens...
Ja, om man inte är tillräckligt snabb så kan man ju tröttna på detta och önska sig en frys man kommer ikapp med...

Tack för morgonens gapskratt! :D:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 536
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 970
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp