Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar 2

Trodde bully-trenden skulle vara över nu, men icke. Deppigt eftersom aveln är generellt tras, tror inte jag känner en enda bully utan någon sorts kronisk sjukdom…

Dessutom börjar de där hemska exotic-bullysarna dyka upp också. Som knappt kan andas och benen sticker rakt ut åt sidan som på en ödla. Såg en för 50 000 kr häromdagen. Fattar inte hur folk tänker!!!
Jag möter bullys eller deras ägare flera gånger i veckan. De är väldigt populära här. Kan inte minnas att jag träffat ens en som inte haft allergier eller andra/fler besvärliga hälsoproblem. Det är så jäkla tråkigt.
 
Jag möter bullys eller deras ägare flera gånger i veckan. De är väldigt populära här. Kan inte minnas att jag träffat ens en som inte haft allergier eller andra/fler besvärliga hälsoproblem. Det är så jäkla tråkigt.
Jag skulle tippa på att cirka 80-90% av alla bullys är allergiker. Antingen diagnostiserade eller outredda. Träffar många i jobbet och i princip alla är allergiker. Sen drar de korsbanden också, väldigt tidigt i livet dessutom.
 
Intressant, förut såg man ju amstaff- eller pitbull-annonser överallt på blocket osv. Nu är det tydligt bully som gäller. Kollar man på hela landet så finns det 166 annonser för bully, 69 för amstaff, 22 för pitbull.

Labradoodle hamnar i skymundan med bara 32 annonser. Men, kollar man alla hundannonser med "dyrast först" är det ändå de annonserna som dyker upp först.
Finns tom en kull på 10 valpar 75% labrador och 25% storpudel på Hundstallet.
Undra om doodelbubblan spruckit?

Och det är sjuka mängder bullvarianter. Många med avskurna öron. Syns lång väg att nån pajas har varit med kniven i valplådan.
 
Jag skulle tippa på att cirka 80-90% av alla bullys är allergiker. Antingen diagnostiserade eller outredda. Träffar många i jobbet och i princip alla är allergiker. Sen drar de korsbanden också, väldigt tidigt i livet dessutom.
Det är en bully med på kursen jag och Lova går. Ägarna är jätteoroliga för att någon ska råka rappa en godis som ingen ser och deras hund får tag i den. När de ska ge den något extra gott, får den majskakor. Det är typ det den tål... 🥺
 
En cool och unik hund som ingen annan har. Kan den dessutom ingen gå/andas slipper du tråkiga krav om motion och aktivering :meh:

En dag var vi med min och brorsans hund i en rastgård. Den var uppdelad, så vi var i ena tills en kom in i den andre med två kuperade bullies. Tiken var väl mest neutral men hanen hade mord i blicken, sprang upp till staketet, skällde, vrålade, fragdade, slet och slängde sig mot staketet för att försöka komma åt våra hundar. Fy fan, nej tack... :nailbiting:
 
Dagens fynd:
"Blandras yorkshireterrier och malteese, söker tik för parning Omparning ingår om tiken går tom.

Bruno är 5 år gammal och har allergivänlig päls, han är även jättesmart som kan allt från sitt och vänta till att ”spela död” när han blir skjuten med fingerpistol. Fler bilder och videos utlämnas vid begäran :)"
Väldigt besviken om finger-pistol-genen inte ärvs ner! :mad:
 
Jag får upp videos från en hundfrisör i USA som får in många herdehundar osv. Nu senast var det en maremma/pudel korsning som kom in för den sas vara farlig från tidigare frisörer. Ni kan ju gissa hur den var? En gigant med Maremma temperament med tovad doodlepäls. :eek::eek::eek:
 
”Söker nytt hem åt våran tik, som är en 1 årig blandras mellan vorsteh/ plott och stövare. Hon skulle passa bäst med ägare som vill vara ute med henne när dom jagar eller liknande. Hon vittrar alla djur i skogen, möss, älg, ekorrar, räv, renar och fåglar, och vill då springa iväg och söka upp djuren. Vi jagar inte, och känner nu i efterhand att det är hemskt tråkigt att försöka få hon bort från sina jakt instinkter och inte låta henne leva det livet hon visar så tydligt för.”

Japp… finns knappt en chans att den blandningen INTE skulle vilja jaga.
( ser som strävhårs vorsteh är vorsteh delen)
 
”Söker nytt hem åt våran tik, som är en 1 årig blandras mellan vorsteh/ plott och stövare. Hon skulle passa bäst med ägare som vill vara ute med henne när dom jagar eller liknande. Hon vittrar alla djur i skogen, möss, älg, ekorrar, räv, renar och fåglar, och vill då springa iväg och söka upp djuren. Vi jagar inte, och känner nu i efterhand att det är hemskt tråkigt att försöka få hon bort från sina jakt instinkter och inte låta henne leva det livet hon visar så tydligt för.”

Japp… finns knappt en chans att den blandningen INTE skulle vilja jaga.
( ser som strävhårs vorsteh är vorsteh delen)
Fantastiskt fint av dom att ändå försöka hitta ett hem där hon får aktivitet trots att dom egentligen borde läst på om rasen innan valpköpet.

Men vad är det för jäkla uppfödare som säljer arbetshundar till vem som helst?
 
Fantastiskt fint av dom att ändå försöka hitta ett hem där hon får aktivitet trots att dom egentligen borde läst på om rasen innan valpköpet.

Men vad är det för jäkla uppfödare som säljer arbetshundar till vem som helst?

Undrar jag med, det är tydligt en intensiv jakthundsblandning!
 
Någon som annonserar "vakthund valpar" som uppenbarligen är bully. Suck.
De kanske tycker de är "djärva uppstickare" som skriver en sån titel efter det senaste om kamphundar, men det ser bara löjligt ut i mitt tycke när man vill stoltsera med ord som "vakthund" inför naiva köpare.

Stop it.
Get some help. :stop:
 
”Just nu har vi en underbar kull av rasen Am Tiny Bernedoodle Mini som är lev klar från den 7/3 och framåt.
/…/
Förväntad storlek är ca 45-50 cm beroende på individer.”


En ”ras” som kallas både Tiny och mini rimmar rätt dåligt med en mankhöjd på 45-50 cm i mina ögon :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
684
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 013
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 523
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 281
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp