Bukefalos 28 år!

Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Vrålnervöst! Jag vet fortfarande inte vad jag vill läsa.. Har ju kommit in på flera olika, håller tummarna för master i biodiversitet tror jag. Var reserv till miljöriskanalys, det vore inte heller helt fel. Någon av de två vill jag in på!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Du har kommit så pass långt att du läser på masternivå i alla fall! Inte lätt att välja bland alla intressanta ämnen =)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Asnervös för imorgon! Hoppas det är mycket på jobbet så jag kan fokusera på annat än antagningen..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Är verkligen skit IRRITERAD på att dem skjutit upp 2:a antagningen till tisdag :banghead: Har nu gått i denna hemska ovisshet i 3 veckor, hela sommaren har ju varit rätt så förstörd kan man ju säga! :nailbiting:
Men nu kollade jag på antalet utbildningsplatser, jag har sökt byggingengör, 15 platser totalt, och jag är 1:a reserv på HP, med 6 stycken platser i urvalsgruppen. Men kollar man på antagningsstatistiken så har dem gjort ett ordentligt stort överintag totalt!
Behöver alla som är "överintagna" tacka nej först? Eller är det verkligen så att tackar en person nej i min HP grupp så kommer jag in?
Någon som vet?

JAG SITTER OCH STORBÖLAR AV LYCKA, JA KOM IIIIIIIIIIIIIIIIIIIN :laugh::laugh::laugh:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Ja jag tog ju min kandidat för två år sen. Man har nästan för mycket att välja på :p

Okej nu ska jag logga in och kika. Hoppas hoppas!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Yay yihoo! Jag kom in på biodiversitet och systematik! Heja heja! Två års studier till då :D

Såg att jag även var antagen till magister i miljöriskanalys, så här ska verkligen pluggas :D

Jag är glad som en sill i havet!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kom också in!!! Om 3 veckor börjar jag läsa till veterinär:bump:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Sweet! Jag sökte också veterinär, men tackade nej. Kom fram till att det kanske inte är så bra när man är sprut- och nålrädd :angel:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

knapp

Stort grattis till alla er som äntligen fick ett positivt besked idag :banana:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis alla som kom in!

Jag står kvar som reserv, men numer #10 istället för #31. Enligt statistiken för de senaste 8 antagningarna har lägsta reservnumret som blivit antaget varit #15 och högsta #27 så chansen för mig är god att komma in.

Men jag vågar ändå inte riktigt hoppas, vill inte jinxa det helt..
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis till alla er som kom in idag!

Även jag kom in, och ska läsa en kurs inom sociologi med fokus på idrott på distans i höst. Min kandidatexamen är inom sociologi, så det är lite samma ämne, och som hockeynörd är bara idrottsvinkeln ett stort plus. :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Men fy så nervöst! Du har ju en väldigt god chans, men jag förstår att du inte vågar hoppas ändå.

Fortsätter hålla tummarna! :)

Kl

Stort grattis till alla som kom in på det ni ville :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis alla som kom in!

Jag står nu som reserv nr 3, istället för som nr 14. 18 antagna i min urvalsgrupp, så det ser ju tungt ut för mig att komma med, men det går ju fler tåg!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Grattis alla! :D

Jag kom in på den kursen jag allra helst ville läsa så nu är jag glad!! Dock tackade jag ja till en plats vid första urvalet som jag inte vill ha längre, hur gör jag nu? Bara struntar i att anmäla mig eller? :confused:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl

Jag kom inte in på Industriell ekonomi :( Står kvar som 2:a reserv, så inte en j*vel som har tackat nej. Lite besviken är man allt, men studier blir det ändå i höst. Kom in på mitt andrahandsval som var ekonomie kandidat, så det får duga helt enkelt! Inte helt fel det heller vill jag bara understryka! ;)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jaa, tänkte inte på det :o

Hur är det med CSN och distansstudier, någon som vet? Jag har redan beviljat 100% för hösten, men denna kursen sträcker sig en bit in i januari så därför borde jag kanske kunna få mer...? Hur anmäler jag det?

Gah, så mycket frågor..! :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Alla högskolor jag har brytpunkten för terminen (20 veckors studier) i slutet av januari, det är inget konstigt. Du kommer alltså inte kunna få mer studiemedel för det eftersom kursen ändå bara är 100% i en termin.

Däremot rekommenderar jag dig att söka studiemedel för ett år i taget. Om du skulle missa någon kurs eller så första terminen så kan det bli problem med att få studiemedel för vårterminen om du inte hinner tenta av kursen innan höstterminen tar slut. Det behöver du inte tänka på om du bara ska läsa en kurs över höstterminen men det är bra att ha i åtanke om du ska börja ett program. (Har inte riktigt hängt med på vad du blivit antagen till, sorry.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp