Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag kommer åka upp till Umeå på lördag och uppropet är på måndag!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Hehe lite roligt eftersom jag trodde Älvsbyn var Norrbottens kallhål :D Men du har rätt, blåsten gör väldigt mycket..

Älvsbyn ÄR ett kallhål, eller ett värmehål om det är sommar, men det blåser i alla fall inte särskilt mycket. ;)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Gött! Tror Umeå är en fin stad :) Har aldrig varit där, men har fått för mig att det ska vara vackert där.

Själv funderar jag på att skippa studierna.. Det var ju inte alls en distansutbildning, trots att det står "Internetbaserad 100 %", "Distansutbildning", "0 träffar" i alla beskrivningar. Man måste vara på plats för att utföra 95 % av uppgifterna, det kallar inte jag "100 % internetbaserat" och "0 träffar".. :meh:
För att säga som det är: Fitta. Helvetes jävla fittkukhuvud. Jag tackade visst ja till fel utbildning trots allt.. And now it's too late.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

GUD så GRATTIS! Och gud så otroligt roligt och guuuud så spännande!!!

Grattis!!! GUD vad du är duktig!!! :) :) :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Åh men tack så mycket kära du! :)

sthu: Ja jag hoppas det :) Den har då sett fin ut från E4an när jag åkt förbi ;)

Tråkigt att det blev så med dina studieplaner :( Finns ingen möjlighet att tacka nej och söka till våren eller nästa höst?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Jag har äntligen fått reda på att jag också "kom in", har haft uppehåll och ansökt om plats till termin 6 på läkarprogrammet i Göteborg. Så nu blir det upprop på måndag och lille sonen får vara hemma med pappa i höst. Roligt, nervöst och jobbigt och härligt, allt på en gång:)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Grattis och välkommen hit! :)

Kl
Igår hämtade jag ut mina första böcker till rättspsykologin och vore det inte för min :banghead::wtf::rage::arghh::yuck::mad: hjärnskakning hade jag hoppat upp och ner en stund av glädje för jag tror att det kommer bli sjukt roligt :D (socionomböckerna känns inte alls fullt så spännande) Nu återstår bara att se om jag orkar med 150% plugg i ett år.. :nailbiting:
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Nästan så man börjar tro att du är kristen Niffe! Är det nåt du inte berättat för mig? :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag har äntligen fått reda på att jag också "kom in", har haft uppehåll och ansökt om plats till termin 6 på läkarprogrammet i Göteborg. Så nu blir det upprop på måndag och lille sonen får vara hemma med pappa i höst. Roligt, nervöst och jobbigt och härligt, allt på en gång:)

Vad roligt! Och grattis till platsen ;)

Grattis och välkommen hit! :)

Tack!

Ja men det kommer säkert gå bra ska du se! Med så mycket att göra kommer tiden skena fram :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Det är det som är problemet, jag misstänker att den kommer tokskena och inte riktigt räcka till :p


(tror vi börjar vara ett gäng bukare på Umeå uni., kanske läge för en universitets-buketräff i höst? :))
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Det löser sig nog! :)

Ja vilken bra idé! Buketräff är ju jättebra, kul med nytt folk! Speciellt för mig som kommer vara helt ny i stan :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

kl
Att det alltid ska krångla, verkar inte få någon csn denna terminen (logiskt när jag tänker efter då jag hoppade av förra kursen utan att klara tentan).
Visst, kanske något som jag borde tänkt på förra året men lätt när man är mitt inne i en depression och barn som är konstant sjuk.

Är mest ledsen då det betyder att jag måste leva på sambon, om jag nu inte jobbar varje ledig stund. Och självklart är inte det så simpelt heller då han söker jobb som innebär veckopendling.

Har f.ö 4 veckor på mig att läsa in 12 poäng enligt csn, sa att jag inte tyckte det var så troligt:p
Det som är udda enligt mig är just de 12 poängen, borde vara 7,5 (den kursen jag läste) eller 15 poäng tycker jag.
Då det var två 7,5 som gick samtidigt. Så är väldigt otroligt att jag kan läsa in det på 4 veckor, speciellt utan tenta tillfällen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Men kan du inte skriva till CSN och förklara läget? Har du läkarintyg på din depression kan de göra undantag.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Saken är att jag inte har ett enda läkarintyg:( Var endast till psykolog för förlossningsdeppen som var 10 månader tidigare. Och inga läkarintyg till sonen heller eftersom det bara var förkylningar (fast gång på gång på gång som tillslut lede till förhöjda värden på blodplättarna)

Jag pratade med en handlägare som tyckte jag skulle skriva i vilket fall som helst (eller köra de 4 veckorna:p) så jag ska väl dikta ihop någon snyfthistoria.
Tog hand om brorsan efter hans operation med, men det är nog ännu svårare att få intyg för:p

Funderar på om man kan be om intyg på blodplättarna, för även om det inte är farligt visar det på många upprepande infektioner.
Min b12-brist går säkert och fixa intyg på med, men till vilken nytta då det är "fel" saker som dessutom är tagna på vårkanten.
Hamnade också på akuten en natt under samma tid, så här i efterhand är det inte klokt att jag orkade så länge egentligen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag tycker du ska ringa CSN och höra vad de säger faktiskt. Ibland är det inte omöjligt :) Speciellt eftersom du fått barn och haft många yttre omständigheter som försvårat studier.

Håller tummarna för att det ska lösa sig!
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Dessutom, grattis! Och tack för att du bryr dig:)

Tack! :)

Det är verkligen ingen fara! Jag vet vilket helskotta det kan vara att inte få CSN, läste hela första terminen på basåret i Uppsala utan eftersom jag missat 1.5 hp på en tidigare påbörjad utbildning :p
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Seriöst, 1,5 poäng.... vad tjötigt!
Jag har ringt dem, men de sa att jag skulle skicka in ett brev där jag förklarade omständigheterna. Tror att jag ska ringa och be om att få något intyg på blodplättarna då de ändå bevisar något.
Kanske ska fixa något intyg som visar att jag var föräldaledig samtidigt som studierna.

(så här i efterhand hade det varit smidigare att skita i utbildningen förra året, men jag är nog lite dum i huvudet)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp