användande av napp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: användande av napp

Hampus är iofs bara 5,5 v men jag svara endå.
Had einte tänkt börja med napp från början,efter att jag läste i en gammal tråd om nappberoende och sådant (kan det vart Silverkedjan) så jag tänkte börja utan & sen ev ge honom napp om det var nödvändigt.

Hampus fick börja med napp redan på BB eftersom att de rekommenderade det :o
Pga att amningen inte kom igång och Hampus bara skrek och körde in hela knytnäven i munnen tills han nästan kvävdes stackarn.

Nu efter 5 veckor har han bara nappen tex när han skall varva ner och sova leller är lite övertrött och inte vill komma ner i varv,är oftast då lilla handen hamnar i munnen och den får han ju inte in vilket gör honom riktigt arg,sedan när han somnar så trillar nappen ut,annars är han inte mycket för nappen utan kan tom bli tvärilsk om man ger honom den.

Innan jag läste den tråden om nappberoende och allt vad det var så tänkte jag ungefär som många andra tycks göra bebis= napp ungefär som bebis= blöja,det skulle de liksom bara ha.

Tycker att det är många som försöker att pilla in hans napp både nu och då (besökare,svärmor :mad: mm) ungefär som att han SKA ha den i munnen kostant oavsett om han bett om det eller inte.
Vill själv helst att han bara skall ha den när han skall sova eller man ser att han verkligen har sugbehov (tex vid läggdags) då lilla handen gärna kommer fram även om han är mätt.
Målet är väl att han skall behöva ha den så lite som möjligt,förstår liksom inte vitsen med att stoppa in nappen hela tiden utan tanke med det,tex när han är på gott humör eller bara sitter och är nöjd...därav har jag gömt napparna i fickan :idea:
Oftast har det hittils hjälpt att amma lite eller bara prata med honom istället för napp...vi får se hur det fortsätter...

mvh Zaria
 
Sv: användande av napp

Min kille vägrade ta napp alls i början. Tyckte att det skulle vara smidigare att få honom att somna om han kunde aceptera napp men icke. Ett tag var det lite jobbigt med nattningen eftersom han gärna använde mig som napp o vägrade släppa taget om bröstet. Det kunde ta allt från 1timme till 3timmar innan gullungen somnade så djupt att jag kunde "komma loss" :crazy: Han hel ammades tills han blev ca 5mån då sinade mjölken :( och han hittade plötsligt sin egen tumme. Nuär grabben 6mån och somnar hur lätt som helst i sin egna säng o sover som en gris hela nätterna (sovt gott hela natten har han iofs gjort nästan hela tiden :love: )
 
Sv: användande av napp

Elin börjar jag inse att vi har misslyckats kapitalt med när det gäller nappar... Hon är tre år nu och skulle helst vilja ha i den jämt... Nu har vi lyckats få det till sova och vila/gosa stunder... Hon sover inte middag längre om det inte är något speciellt eller om hon är sjuk men vill gärna vila i soffan en stund.

Snart måste vi sätta hårt mot hårt men än så länge har jag inte haft ork, det är bara att inse att där har vi gjort ett stort fel...

Lilleman, nu en vecka har än så länge inte visat några med snuttbehov än det han får när han ammar, men denna gång har jag mjölk och han blir mätt till skillnad mot elin stackarn... De sista dagarna har han till och med somnat utan att ha bröstet i munnen på natten... Dvs han har ammat och sen har jag lagt ner honom halvsovande och han somnar. De första dagarna ville han ha bröstet i munnen ända tills han sov tungt brevid mig... Vi har visserligen köpt napp mest för att ha uti fall att... Min karl känner sig lite tryggare då... :angel:
 
Sv: användande av napp

Silverkedjan skrev:
Ingen av mina barn har varit i närheten av en napp.

Och de suger inte på tummen heller.

Däremot har de fått amma när de velat och fått allt närhets- och sugbehov uppfyllt på det sätt som rimligen naturen menat :devil:

Samma här, fast jag testade med napp 1gg men han spottade ju bara ut den så jag sket i det och det har funkat hur bra som helst, Pontus har aldrig ens haft en snuttis eller ett gosdjur som han tytt sig till.

Jag blev avskräckt eftersom jag sett hur min syster gjorde med sina barn och jag bestämde mig då att han baske mig får klara sig utan napp!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 230
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 771
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 462
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp