Använder ni hjälm?

Sv: Använder ni hjälm?

Själv använder ja för det mesta hjälm, har glömt det nångång ( :crazy: ).
Men det har hänt att ja rider utan hjälm på sommaren när ja bara typ ska skritta i hagen... (fy skäms på mig)
fast ja rider aldrig andras hästar utan hjälm.
 
Sv: Re: Använder ni hjälm?

**BORTTAGEN** skrev:
Är du helt puckad på nåt sätt? Hjälm är en självklarhet! Köp en hjälm som är bekväm istället för att dumma dej och rida utan!!!
mad.png


Fattar du inte att småtjejer/killar kommer att ta efter ditt idiotiska sätt.

Skönt att veta att vi som använder hjälm och är smarta, är betydligt fler än dom utan.


Håller med.klart man ska rida me hjälm.
Annars kanske inte du kan rida mer om du ramlar av allvarligt. :confused:
Har även hjälm om jag rider till hagen(typ ca:60-70m)man vet ju aldrig.
Hästen kan bli skrämd eller börja bråka,va gör du då? :confused:

RID alltid me hjälm. även kortare bitar!! :d :d
//Therese
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Använder ni hjälm?

Själv har jag inte ridit på 25 år men om jag skulle "damma av" ridningen igen så skulle jag definitivt ha hjälm. Oavsett om hästen är snäll som ett lamm så kan det hända andra saker som jag inte kan påverka och "lammet" kan bli skrämd.

Sen måste jag säga att jag aldrig har känt det som att de hjälm-lösa ryttarna har "hotat" min uppfostran av min dotter.
Om min dotter skulle ha velat "härma" de hjälm-lösa ryttarna så hade hon åkt ner från hästryggen fortare än hon kunde blinka! Hon är 16 år nu men jag skulle ändå inte dra mig från att förbjuda ridning utan hjälm.
 
Sv: Använder ni hjälm?

Åsikterna går isär om det här med att rida med / utan hjälm. Jag tycker man väljer själv. Visst finns det småtjejer som kan ta efter men de kan också ta efter om man cyklar utan hjälm, om man tar en cigarett eller om man dricker ett glas vin. Jag tycker inte att jag skall behöva vara ett föredöme för varenda unge i hela världen. Är det min sak att uppfostra andras barn?

Det finns massor med saker man inte får göra när man är barn, för att vuxna säger till en att man inte får. När man är vuxen får man välja själv.

Vissa väljer att rida utan hjälm, andra väljer att hoppa fallskärm, åter andra väljer att röka.

Jag har visserligen bara hållit på med häst i knappt 40 år. Men jag kan faktiskt bara minnas en enda dödsolycka där ryttaren dog pga att hon red utan hjälm. Alla andra olyckor har inträffat antingen TROTS hjälmen eller när ryttaren befunnit sig på marken.

Massvis med människor dör eller skadas varje år pga val som de själva gjort, t ex rökning, i bilolyckor, i simolyckor. Det farligaste som finns är att leva. Man kan nämligen dö av det.
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
493
Senast: Takire
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 264
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp