Använder ni hjälm?

H

Havregryn

De är väldigt sällan jag använder hjälm när jag rider, endast när jag rider på klubben för att de är en lag att man måste använda hjälm. vet att de idiotiskt att inte anvnda hjälm, men så mycket skönare utan.. eller vad säger ni?? använder ni hjälm när ni rider?
 
Alltid!!!
Trodde det var självklar...
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är säkert så mycket skönare att slå huvudet i backen utan hjälm jämfört om man har en, särskilt om där är en sten! *ironisk*
mad.png


Nej, jag rider ALLTID med hjälm, oavsett häst och tillfälle. Det är lättare att laga en arm eller ett ben, än en hjärna...
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag är rätt rädd om mitt huvud så jag har alltid hjälm när jag rider.

Hade troligen varit stendöd flera gånger om annars.
 
hjälm är en självklarhet för mig, du kanske tycker att det är ok att förstöra din skalle, men tänk då på alla yngre tjejer som ser dig rida. de kan nog lätt ta efter!
 
Självklart..använder ALLTID hjälm...trodde oxå d va självklart
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
herregud, hjälm är ju ett måste! Alltid hjälm! Fast ja kanske bara rider från hagen så har ja de. herregud man vill ju inte få hjärnskador eller nåt
 
alltid hjälm, man har bara en skalle, varför riskera den?
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
har alltid hjälm förutom när jag råkadr få en spark i huvudet av min polle kunde inte ha hjälm då..
kanske att jag rider 10 minuter utan på banan hemma på sommaren när ingen ser..
men alla som säger att hjälm e självklar hur sak ni då kunna tävla med hatt?
unsure.png

smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Skulle jag tycka att det var för varmt att använda hjälm nu nu på sommaren, då skulle jag avstå att rida istället, eller rida när det blivit svalare.
Även om man själv inte tycker man har mycket i skallen att skydda, så tycker jag att man ska tänka på att vara ett föredöme för yngre.
Man präntar in i barn att de alltid måste använda hjälm, och de förstår inte alltid så lätt, speciellt när det kan kännas varmt och obekvämt. Och hur många gånger har man inte hört barn säga: Titta, han / hon rider inte med hjälm.
Vad ska man svara på det? Dom är bara korkade och dumma, och har inget att skydda?
 
Jag använder alltid hjälm! Det är betydligt enklare att ersätta en trasig hjälm än en trasig skalle....

/ Sandra
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Är du helt puckad på nåt sätt? Hjälm är en självklarhet! Köp en hjälm som är bekväm istället för att dumma dej och rida utan!!!
mad.png


Fattar du inte att småtjejer/killar kommer att ta efter ditt idiotiska sätt.

Skönt att veta att vi som använder hjälm och är smarta, är betydligt fler än dom utan.
 
Senast ändrad av en moderator:
När man kommer uppåt i dressyrklasserna och det blir regler om hatt, så får man följa dom helt enkelt. Hatt på dressyrtävlingar är det ENDA skälet att inte använda hjälm!


Jag själv tycker att "hattregeln" är helt idiotisk.
 
de flesta ställs inte inför det dilemmat....

dessutom tävlar man då på en ridbana utan stenar och de flesta hästarna i de klasserna klarar av miljön runt och är inte så hispiga som de kan bli hemma....
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Takire
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 263
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp