Bukefalos 28 år!

Använder ni hjälm?

det är klart man använder hjälm! Har man någonting i huvudet vill man väl skydda det?
smile.png


sätt på hjälmen och rid ut i skogen!
 
Senast ändrad av en moderator:
Köp en snygg hjälm som du verkligen vill använda. Den dagen du ramlar av och spräcker skallen ångrar du dej att du var så korkad!
bounce.gif
Eller vill du sitta i rullstol i resten av ditt liv?
 
Senast ändrad av en moderator:
Självklart - alltid!

Men, alla ni som också gör det och som är rädda för hjärnskador etc. använder ni cykelhjälm då??? För det är minst samma risk att man skadar sig om man tex blir påkörd och inte har cykelhjälm som om man drasar i backen utan ridhjälm...
Tänkte ni på det kanske???
 
Ja..det är ganska självklart att jag använder hjälm. Skulle aldrig få för mig att inte göra det. Jag använder dessutom säkerhetsväst klass 3 varje gång jag rider min häst, en liten sprallis. Annars varierar västen efter hästens temperament. Men hjälmen åker alltid på oavsett häst.

smile.png
/E
 
Senast ändrad av en moderator:
Självklart, Jag sätter mig varken på eller bakom en häst utan hjälm!
 
såklart! man e väl inte helt pantad heller.

Blev mäkta irriterad på ridlägret jag var på på Irland och alla ridlärare/ledare/vuxna red utan hjälm, speciellt när det var en hel hög med tyska ponny tjejer där också som härmade sina idoler en timme efter...

fattar inte att folk kan vara så dumma och inte tänka på att försöka vara ett föredöme för barn! och tror att de är SÅ bra och bäst på att rida att inte skulle väl de kunna ramla av.

Har två tjejer i stallet som ofta rider utan hjälm. har sagt till dem flera ggr men "ÅÅh nej!" deras hästar e "ssssåååå snälla" och de skulle kunna "anförtro livet åt dem".. jösses. riktigt punchiga människor.

Tycker bara synd om såna naiva människor och speciellt när de ramlar av, och alla fjortisar som tar efter dem..

Deras argument om att "det är så jobbigt att tvätta håret varje dag" håller ju inte precis när de sitter där en dag med spräckt skalle.

mvh Camilla
devil.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Frågan skulle inte ens beöva ställas.....
det är en självklarhet.
bow.gif
bow.gif
bow.gif


I alla fall om man tycker att det man har innanför pannbenet är bra att ha.
Utan det kan man inte rida.
 
Senast ändrad av en moderator:
har alltid hjälm jag ..
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Aldrig!!!! bah på klubben...för där erä tvång...men aldri när ja riden hemma...
 
Tycker nog att stenar eller ej är ganska ointressant. Man kan spräcka skallen ändå.
Tycker det är idiotiskt att rida utan hjälm, men det är väl så.. En del vet inte vad de har att förlora.. Their loss?
 
Självklart använder jag hjälm, ALLTID !!! Skulle aldrig vara så korkad så jag rider utan ...
 
Det är garanterat mycket skönare att rida utan hjälm, tills man ramlar av och landar på huvudet vill säga.

Tyvärr är jag inte stolt att säga att jag inte satt på mig ridhjälmen sen förra året då pållan första gången skulle hoppa terränghinder. När man tävlar - visst. När man rider unghästar eller vildhästar - visst. Men i annat fall har jag de sista åren inte ens funderat på det där med hjälm.
 
jag använder både hjälm och väst, mest av ren vana... det känns så fel att rida utan... om man inte har hjälm så känns det som man lättar från hästen när tyngden försvinner, och utan väst blir jag så slapp.... så det känns bäst med båda...
 
Ja det gör jag.. Jag är typ den enda i mitt stall som rider med hjälm.. Känner mej mobbad.. Förstår lixxom inte hur man vågar rida ut O Rejjsa i skogen utan hjälm.. Visst det händer aldrig något nästan.. Men risken finns.. O Jag vill inte chansa!
 
Cyklar aldrig om jag ska va ärlig...
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
589
Senast: Takire
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
614
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 366
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp