Användning av sporrar

I vissa tävlingar i t.ex. klass Lätt B så har det varit måste på att ha sporrar. Kanske kommer ihåg helt fel, men jag har ett starkt minne av att det stod så i tävlingens regler.
Say what? :eek:
Om det vore så för alla tävlingar, skulle jag aldrig kunna vara med. Har provat att rida med sporrar en gång på min dam, funkade inte hon blev turbopigg och springer då ifrån arbetet istället.

Har ridit andra hästar med sporrar också, som det funkar på. De funkar bättre med sporrar än utan.
Det jag tror många är oroliga för när det gäller sporrar, är om man kör in dom i hästen sidor med hälen in mot hästens buk.
Använder man dom rätt är det nog inga problem, helt beroende på hästen såklart. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 932
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 076
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 723
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp