Appaloosor se hit!!!

FB_IMG_1456332615624.jpg



Här är (förhoppningsvis) en bild på min fina appaloosa!
En kille som är lite sent tagen, men som nu är inriden och utbildad i några månader i reining.
Tänkte slänga ut en fråga här till er, vet ni vart hingsten Cc Dreamer har tagit vägen? Han är min häst pappa och det skulle vara kul om jag hittade honom.
Ha en trevlig dag!

Det där ridhuset känner jag igen! ;)
 
FB_IMG_1456332615624.jpg



Här är (förhoppningsvis) en bild på min fina appaloosa!
En kille som är lite sent tagen, men som nu är inriden och utbildad i några månader i reining.
Tänkte slänga ut en fråga här till er, vet ni vart hingsten Cc Dreamer har tagit vägen? Han är min häst pappa och det skulle vara kul om jag hittade honom.
Ha en trevlig dag!

Nämen vad roligt, våra har samma pappa :D om jag inte misstar mig på hingst :p Cc's Dreamer står på Seldomseens appaloosas, söker man på typ "cc dreamer seldomseen" så borde han komma upp på deras nya hemsida :)
 
Då har jag och min fina pojke varit på premiär clinic med Peter Ljungberg:o, och det gick strålande bra:love:.
Vi har mängder med bitar att jobba på, men vilken snäll häst jag har! Andra gången som vi far på äventyr och inte ett enda problem uppstod:banana::bump:.
DSC_0175.jpg
DSC_0175.jpg

20160328_085743.jpg
 
Och vi rider själva nu på banan :). Börjat trava också samt har tagit våran första uteritt (ledde henne upp till skogen sen hoppade jag på, vill inte riskera att möta nån lastbil eller liknande från ryggen än). Lilla Sunny fick gå först då vårat hästsällskap är två mesiga farbröder. Hon har varit en riktig klippa!
 
Då har jag och min fina pojke varit på premiär clinic med Peter Ljungberg:o, och det gick strålande bra:love:.
Vi har mängder med bitar att jobba på, men vilken snäll häst jag har! Andra gången som vi far på äventyr och inte ett enda problem uppstod:banana::bump:.
DSC_0175.jpg
DSC_0175.jpg

20160328_085743.jpg

Den där känner jag igen. :D Var med en vän och tittade på häst förra sommaren och ägaren tog fram den här som en av 2 som min vän kanske kunde vara intresserad av. Han visade sig ha lite för skarpt temperament just då åtminstone så det blev inget köp.
Kul att se att han är så snäll och ridbar nu. Jag minns att jag tyckte att han var riktigt fin. :)
 
Hejsan Appaloosalovers:-)
Gasellen har hovböld så inget händer här nu.
Jag blir så glad av era bilder. Fortsätt mata oss med vardagsbilder
 
Den där känner jag igen. :D Var med en vän och tittade på häst förra sommaren och ägaren tog fram den här som en av 2 som min vän kanske kunde vara intresserad av. Han visade sig ha lite för skarpt temperament just då åtminstone så det blev inget köp.
Kul att se att han är så snäll och ridbar nu. Jag minns att jag tyckte att han var riktigt fin. :)

Ok. Kul att du tycker han är fin.
Vad gjorde han som du ansåg visade ett skarpt temperament? Bara nyfiken
//S
 
Vi jobbar på här hemma med att bygga styrka .
Allt faller sakta på plats, dock börjar matte bli lite nervös för att till helgen smäller det! Vi ska debutera!
Jösses vad har vi gett oss in på , visst det är bara en liten tävling men ändå. Jag som är perfektionist känner att vi inte är redo ännu för tävling. Fast det är vi egentligen , dags att öka kraven och introducera nya miljöer för herren.
Oj oj...
Uppdatering kommer...
IMG_20160404_174128.jpg

DSC_0220.jpg
 
Å där växte min vackra vita vän ur sin sadel :mad::cry::nailbiting:. Hade ute en sadelutprovare idag som bekräftade min misstanke. Attans va min plånbok gråter:cry:..
Men å andra sidan så är jag så glad över att musklerna poppar upp överallt:up:.
Nuvarande sadel är en Simco, tänkte köpa en mellanklass som nästa, med tanke på att min pålle kommer troligtvis att bredda sig mer av ännu mera muskler, och då när han är färdig köper jag en dyr hållbar sadel. Som vi kan ha i flera år.
Jag är urkass på vart man kan hitta westernsadlar, har någon något tips?
Gärna nära Göteborg.
Ha en go kväll!
Heja Sverige!!!:banana:
 
Ok. Kul att du tycker han är fin.
Vad gjorde han som du ansåg visade ett skarpt temperament? Bara nyfiken
//S

Ops! Har missat att svara. Han sparkade bakut och träffade nästan en person i huvudet. Det var inget misstag från hästens sida och vi var 3 stycken som kände samma sak. Han ville träffa. Som väl var gjorde han inte det. Ägaren sa att han farit lite illa hos någon tränare och vi resonerade som så att hästen tyckte att självförsvar var bästa försvar. Nu hade han stått ganska länge och kanske blivit lite förvildad.
Jag har faktiskt film på det hela någonstans.

Han ser jättefin ut nu och han verkar vara en klippa! Det är väldigt väldigt roligt att se då jag aldrig trodde det skulle bli något av honom. :)
 
Vi jobbar på här hemma med att bygga styrka .
Allt faller sakta på plats, dock börjar matte bli lite nervös för att till helgen smäller det! Vi ska debutera!
Jösses vad har vi gett oss in på , visst det är bara en liten tävling men ändå. Jag som är perfektionist känner att vi inte är redo ännu för tävling. Fast det är vi egentligen , dags att öka kraven och introducera nya miljöer för herren.
Oj oj...
Uppdatering kommer...
IMG_20160404_174128.jpg

DSC_0220.jpg

Så FIN han är! :love: Han hade liiite fler kilon att släpa på när jag såg honom. Vilket jobb du gjort! :heart
 
Så FIN han är! :love: Han hade liiite fler kilon att släpa på när jag såg honom. Vilket jobb du gjort! :heart

Åh tack!
Tråkigt att läsa hur han har betett sig innan. Nu är han trevlig som vilken annan häst som helst på marken.
Dock så är han testar han väldigt mycket när man rider ut. Men innanför staket så är han som ett lamm. Underbar att lasta mm.
 
Hoho alla Appisar!

Nu är det verkligen helt dött i denna tråd. Hur går det för er alla? Uppdates Please!

Vi kämpar på som vanligt jag och pållen. Bygger muskler och tränar kondis och lite lydig. För våran del så är delmålen uppnådda och vi har bara vårat största mål kvar nämligen SM 2017 . Vi har anmält oss och jag är sååå nervös!

Stor sommarkram till er alla och Glad Midsommar!
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 037
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 903
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 236
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp