Appaloosor se hit!!!

Haha, alltså inte "Gilla" att han förvandlat till ett ilsket monster, utan att du ska boka veterinärbesiktning :D

Hoppas det går bra på veterinärbesiktningen!
 
Funderar på att "tillverka" mig en appaloosa. Har en knabstrupper korsning som jag kanske ska betäcka med Peyres Amizing Flash.
Någon som känner till honom eller har avkomma efter honom?

Jag skulle gå in på moonshadowsappaloosa för att se bilder på avkommor men det blir bara error, är det fel på min dator eller hemsidan? Någon som kommer in?
 
Haha, alltså inte "Gilla" att han förvandlat till ett ilsket monster, utan att du ska boka veterinärbesiktning :D

Hoppas det går bra på veterinärbesiktningen!

Monstret borta, nu återstår bara en väldigt nyfiken och glad pålle :D

Besiktningen gick jättebra, han var pytteytte gallig under framknäna men antar att det beror på att han växer? Igår efter besiktningen så naggades han och gammelhästen lite i hagen, gubben surnar till och tvärvänder och måttar en spark efter calle, som ramlar omkull (välte typ..) och hamnar på sidan :nailbiting: som tur va inga skador, men det skulle sitta lagom fint om han gjorde illa sig precis efteråt..

bjuder på en liten film, 100 % kravlöst och inte särskilt stilfyllt på nått sätt :angel:

 
Hejsan
Lite trådkap kanske. Här kommer lite bilder på min appaloosa. Främst som körhäst.
Båda bilderna är tagna i nedförsbacke...
Gasellen+framf%25C3%25B6r+vagnen.jpg


2014011811+034.JPG
 
Monstret borta, nu återstår bara en väldigt nyfiken och glad pålle :D

Besiktningen gick jättebra, han var pytteytte gallig under framknäna men antar att det beror på att han växer? Igår efter besiktningen så naggades han och gammelhästen lite i hagen, gubben surnar till och tvärvänder och måttar en spark efter calle, som ramlar omkull (välte typ..) och hamnar på sidan :nailbiting: som tur va inga skador, men det skulle sitta lagom fint om han gjorde illa sig precis efteråt..

bjuder på en liten film, 100 % kravlöst och inte särskilt stilfyllt på nått sätt :angel:


Vad skönt att besiktningen gick bra :) Ja gallorna har säkert med att han växer att göra! Hur stor är han nu?

Usch vad rädd jag hade blivit! Tur att det gick bra ändå :) Ja det hade ju vart höjden av otur!

Vad fint han går :)
 
Vad skönt att besiktningen gick bra :) Ja gallorna har säkert med att han växer att göra! Hur stor är han nu?

Usch vad rädd jag hade blivit! Tur att det gick bra ändå :) Ja det hade ju vart höjden av otur!

Vad fint han går :)

Ingen aning om hur stor, över 155 skulle jag tippa på.. Skulle vilja mäta honom men har ingen mätpryl av något slag eller någon platt mark :(

KL

Igår var vi ute och red lite mer än en timme och ååh vad han var duktig :love: Skritt, trav och några steg galopp barbacka på grusvägar :banana: Inte ridit på ca 3 veckor utan har mest tömkört och promenerat, men kände mig inte ett dugg bekymrad över att han skulle ha överskottsenergi eller dumma sig på nått sätt. Passade på när vi kunde få sällskap av en äldre orädd häst och jag är så glaad :love: Calle verkade väldigt nöjd efter turen, gick bredvid sista 20 min hem och han lufsade lugnt efter :up: Om 2 veckor är vi förhoppningsvis installerade i västerås i större stall med bättre träningsmöjligheter.
 
Fin! Hur gammal? Hur är han/hon som körhäst? Är väldigt sugen på att köra in Calle om nått/några år, det är ju så roligt :D
Gasellen är född 07.
Trevlig dam framför vagnen. Tryggare i vagn än under sadel, men det kanske är handhavandefel på ryttare:-p
Hon älskar att vara ute på äventyr med vagnen. Jag vet att hon föredrar att vara draghäst framför ridhäst.
Bästa utbildningen för oss båda detta med inkörningen.
 
Lite uppdatering från oss :D Det går väldigt bra, jag rider ca 2-3 ggr i veckan varav två gånger i skogen och en gång på bana. Vi varvar detta med tömkörning, promenader och bara pyssel. Han är hur duktig som helst och verkar väldigt nöjd på nya stället som vi är på. Har haft lite problem med sadlar däremot men vi kämpar vidare. Köpte en bomlös begagnad från saddleoutlet som var helt värdelös :( Skulle vara 17" men visade sig vara 14,5"... Passformen var lika kass den, böjd åt fel håll så blev tryckpunkter vid manken och på länden, vågade inte sätta mig i den D: Men efter den hittade vi en dressyrsadel från hööks som satt relativt bra, men verkar vara för böjd så vi letar vidare. Tur att sadlar är något som är lätt att köpa/sälja.

Red lektion förra veckan, väldigt nöjd!

WP_20140729_016_zps1726b2c0.jpg
 
Vi hade våran första hoppträning igår :nailbiting: Gick skitbra! Mest bommar och hinder på 30 cm, inte så farligt men jag är stolt som bara den ändå :love: Bommarna lärde han sig mycket snabbt att trava över utan problem, hindrena var det lite sisådär med... Vi lyckades riva med oss hela hindret ett par gånger men Calle rörde inte en min utan galopperade glatt vidare :cool: Sista hindret vi hoppade tog han väldigt bra, perfekt avslut! Till nästa gång så kanske vi har smält händelsen och kan återkomma ännu bättre :D

Lite bilder från ett annat pass :)
IMG_7193_zpseb336875.jpg

IMG_7227_zpsd556091b.jpg

IMG_7237_zpsb6f704ff.jpg
 
Vad kul att se och läsa. Här kommer en bild på Gasellen när hon skuttade hinder i våras. Jag bara älskar denna bild:-)
Gasellen%2Bhoppar.jpg

Själv flög jag av för en månad sedan när vi hoppade (40 cm...). Jag är verkligen ingen hoppryttare. Hon blev lite ivrig efter ett skutt och skuttade väldigt mycket med ryggen krökt och lyfte väldigt mycket i bak... Till sist trillade jag av. Och kompisen fick allt på film:grin:.
Det roliga i kråksången är att min värk i båda handlederna försvann efter fallet. Jag tog emot mig med händerna så att jag inte skulle behöva göra en faceplant, och sedan dess är två års värk i handlederna borta. Jag hade SAMMA dag bokat läkarbesök för att försöka få hjälp med värken, men jag fick avboka besöket. Jag är fortfarande bra. Har nästan inte ont alls:).
Och jag har hoppat efter att jag trillade av!!
Körningen har det varit dåligt med, ska försöka komma ut med vagnen i veckan. Annars arbetar vi på med grunderna. Har tagit lite hjälp av tränare.
 
Har ridit barbacka i två veckors tid just nu, men i veckan kommer en sadel till oss! Han har bara gått skritt/trav pass under dessa veckor där vi har jobbat mest övergångar, sidvärtesrörelser och minskad trav (hade gärna sagt samlad men vi är inte riktigt där ännu :angel:). Jag kommer åt och kan kan hjälpa honom mycket mer när jag rider barbacka, känns lite otympligt och klumpigt med sadel :o Men när sadeln har kommit så ska vi jobba mer framåt och mycket ute. Vågar inte riktigt galoppa ute utan, han tar lite stora språng ibland så avhalkningsrisken är stor...

Liten film från i lördags, inte vårt bästa pass men visar vart vi ligger just nu :)
http://vid1369.photobucket.com/albums/ag204/katastorf/Mobile Uploads/CAM00487_zpspslwwv2x.mp4
http://vid1369.photobucket.com/albums/ag204/katastorf/Mobile Uploads/CAM00487_zpspslwwv2x.mp4
bonusfilm från provridningen :D han har blivit så stor :love:
http://vid1369.photobucket.com/albums/ag204/katastorf/Mobile Uploads/CAM00869_zpsulvhoych.mp4
 
Tack, det känns bra att höra :D

Imorgon ska vi "tävla", hoppa bana barbacka :nailbiting: 30 cm eller bara bommar :D hade hoppats på att få hem min sadel i veckan men det blev inte av så vi kör på ändå.. Var ute och galopperade barbacka idag vilket gick superbra, jag nojjar mig lite i onödan :angel: Men hellre det än att ta onödiga risker! Vet inte riktigt vilken teknik jag ska köra på, halvlånga tyglar och låta honom sköta det mesta själv eller korta tyglar och mer kontroll O_o Vi tar nog några språng innan allvarligheterna börjar (stallets halloweenhoppning, 5 ekipage:p) så det löser sig nog, men funderar ändå på hur det ska gå :D
 
Tack, det känns bra att höra :D

Imorgon ska vi "tävla", hoppa bana barbacka :nailbiting: 30 cm eller bara bommar :D hade hoppats på att få hem min sadel i veckan men det blev inte av så vi kör på ändå.. Var ute och galopperade barbacka idag vilket gick superbra, jag nojjar mig lite i onödan :angel: Men hellre det än att ta onödiga risker! Vet inte riktigt vilken teknik jag ska köra på, halvlånga tyglar och låta honom sköta det mesta själv eller korta tyglar och mer kontroll O_o Vi tar nog några språng innan allvarligheterna börjar (stallets halloweenhoppning, 5 ekipage:p) så det löser sig nog, men funderar ändå på hur det ska gå :D
Vi hoppas på bilder
 
Tack, det känns bra att höra :D

Imorgon ska vi "tävla", hoppa bana barbacka :nailbiting: 30 cm eller bara bommar :D hade hoppats på att få hem min sadel i veckan men det blev inte av så vi kör på ändå.. Var ute och galopperade barbacka idag vilket gick superbra, jag nojjar mig lite i onödan :angel: Men hellre det än att ta onödiga risker! Vet inte riktigt vilken teknik jag ska köra på, halvlånga tyglar och låta honom sköta det mesta själv eller korta tyglar och mer kontroll O_o Vi tar nog några språng innan allvarligheterna börjar (stallets halloweenhoppning, 5 ekipage:p) så det löser sig nog, men funderar ändå på hur det ska gå :D
Det här är vad vi gjorde idag...
DSC_0375.JPG

Trist väder, händerna jättekalla när handskarna blev våta, men hästarna var ivriga framför vagnarna. Två möten med bilar på jättesmal väg, men det gick kanonbra. Vi fick plats med både häst+vagn och bil. Det brukar inte vara något problem, men det hade hunnit blivit mörkt och då är det mera knivigt att se vart diket är.
Denna hösts uppgift: aktivera hennes bakben. Hon var varit lite lat och jag har låtit henne vara lat, men nu är det slut med det.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 083
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 326
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp