Bukefalos 28 år!

Apropå det här med att lasta hästar...

Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Så där gör inte min häst, men vad skönt det vore om hon vore så avslappnad vid lastträningen. :bow:

Vi är i sätta-upp-en-hov-på-lämmen-utan-att-lägga-någon-tyngd-på-hoven-stadiet.

Efter 2 år utan några transportresor, har hon börjat tycka att transporten är så läskigt att vi helt har fått börja från början igen med lasträningen, men det är mitt fel som inte tänkte på att lastning osv behövde underhållas. :o:cool:
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

HUR i jisse namn bär man sej åt för att få pållen till detta???:eek:
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Haha jag ska ta ut storbilds tv:n till stallet och visa min häst detta :D

Detta får bli vårat mål 2010.

Jag återkommer med resultatet :p
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Det var än mer imponerande att se de andra klippen! Wow.
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Det där ska jag prova med min shettis imorrn. Återkommer med resultatet!
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Vad annorlunda, men vad roligt hästarna verkade tycka att det var, =)
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

:rofl: så där gjorde min ponny tillslut efter att vi lasttränade i sommras. Jag hoppas att det sitter i än, har inte åkt transport på länge.
Visserligen har jag henne inte lös, men i lina. Men man får springa om man ska hinna med henne fram till transporten. :p

Anledningen;

Transporten är det ända stället där hon får kraftfoder. ;) Och hon är mycket, mycket hungrig av sig.
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Väldigt roligt att se måste jag säga :)


Men vad retligt det måste vara om hästen vägrar backa när man står där och drar den i svansen :D
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

halv KL*

Det är inte speciellt svårt att få hästen att göra så.
Min tränare använder en metod som gör att det blir otrevligt utanför transporten (longering eller jobb på annat sätt) och trevligt i transporten (lugn o ro).

Mina hästar tränas på detta sätt, video på min 4 åriga märr finns här: http://www.youtube.com/watch?v=QFuoElCf57k

Hon springer dock inte in, men det skulle jag nog kunna fixa på 20-30 min(max), iomed att hon redan är med i det "tänket"

Givetvis skulle även godis funka som någon skrev, men jag personligen använder inte godis i träning. Godis får de bara för att de är söta :D
När de är duktiga så försvinner tryck, de får lugn o ro, en klapp på halsen och ett "BRAAAAA"
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

kl

Shit!Bland det häftigaste jag har sett!

Jag tyckte mig se att han använder klicker i transportfilmen, men jag kanske såg fel
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

wow!! man ska kanske skicka hästen till finland så hon blir last tränad ordentligt^^
agillity är jätte roligt:D jag tränar det lite med mig gubbe 27år. det är bara att springa brevid med ett äpple så hoppar han allt!!
dock så gnäggar han alltid efter hindret och stannar för att påminna om belöningen^^
dock så vägrar han gå in i transport, sist (10år sedan) så fick han lyftas in i transporten av min pappa. som tur är han en liten b ponny och var underviktig då, (vi hade precis köpt honom och skulle ta hem honom.)
ska kanske bygga en sån bro? han går redan över last pallar med ryttare men om man bygger högre så får han gå själv:D
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Nemen så gjör vår häst med;)
nästan ..grimskaftet över ryggen , vassego,,klamp klamp in högst 10 sekunders arbete.
Önskar att fler ser sånna här filmer så kanske dem inser att detta med lastning behöver inte va så stort . Låt hästen bekanta sig positivt me släpet innan , äta där inne inte alltid förknippa den med stress , matte/ husse har brottom är ute i sista minuten igen till träningen, tävling mm , brottom fram me linorna ,sopborsten , gorm o skrik:(
 
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...

Min häst travar ibland uppför rampen när jag lastar, men oftast skrittar hon bara rätt på. Jag släpper henne på luckan o hon går in själv. :)

Men klart att det var häftigt, dock inte omöjligt för andra att göra.
 

Liknande trådar

Tjatter Dansbandet Blender har precis släppt en låt om 2020 dom heter Skitår :) Kul låt. Refrängen lätt att sjunga med i! Och bugga till. (5)...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: pajaztar
·
Hästhantering Hej! På Söndag ska vi köra min häst ca 3,5 timme till ett ridläger hon och jag ska på. Hur gör ni med stopp längs vägen? Stannar ni...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: Fiorano
·
Träning Har en väldigt grön häst som måste lasttränas (finns en tråd om hennes hälta). Hon är dessutom rädd och bakskygg. Jag måste göra detta...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 853
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp