Bukefalos 28 år!

AQHA World Championship Show

Sv: AQHA World Championship Show

Många hade hästar som rusade...
det tekniska ligger i att vända i exakt rätt tillfälle, annars hamnar man på tunnan... Och svårighetsgraden ökar givetvis med farten.
Tappar man kontrollen över hästen blir det omöjligt! Dessutom börjar dom gärna vända själva, precis som en reininghäst som gissar mönster! Inte kul!
 
Sv: AQHA World Championship Show

Men ibland kommer det ju in någon som rider väldigt bra förstås...
 
Sv: AQHA World Championship Show

Det är sant, jag såg nog för få vältningar för att kommentera det. Hästar som gissar för mkt är inte kul, nej, det har jag fått min beskärda del av *araber*.

Erik: Joo, det var en liten buckskin i PB som gick väldigt fint, om jag inte minns fel :)
 
Sv: AQHA World Championship Show

När jag läste det där kom jag helt osökt att tänka på när jag var i USA i somras. En av ryttarna där hade en häst på 7 år tror jag. Han hade gått Jr HuS ett par år tidigare och blivit 17 på World Show (med en tidigare ägare), men usch, så han gick :S. Hästen kunde inte galoppera (det gamla vanliga med fyrtaktsgaloppen) och när hon tog i tyglarna så resten han på halsen och knäppte av i nacken =/. Efter veckans slut började det iaf gå åt rätt håll, men det är så synd på så unga hästar.
 
Sv: AQHA World Championship Show

Det är ju inte mkt publik där än... är inte det skumt? O hör man dom inte eller är dom väldigt tysta???
Trist isåfall....
 
Sv: AQHA World Championship Show

Ja det är för eländigt...:crazy:
Tur att vi här kan välja vad vi vill ta efter och vad inte!
 
Sv: AQHA World Championship Show

Klockan är väl "bara" runt 10 där, men precis, antingen är de väldigt tysta (och så spelas ingen musik) eller så hör man det inte. Vi får se om traktorn hörs nästa gång :idea:

Update: nej, den hörs inte ;)
 
Sv: AQHA World Championship Show

synd att det inte är publik .. inte roligt att rida sånna klasser då..:confused:
 
Sv: AQHA World Championship Show

Neej, publik hör faktiskt till fartgrenar. Hoppas verkligen att de har musik iaf, annars...=/
 
Sv: AQHA World Championship Show

Traktorn hördes inte heller, så jag misstänker att det helt enkelt är så att det bara är ljudet från kommentatorerna som sänds.

Nu pyser jag och försöker få något nyttigt gjort, kommer tillbaka lagom till att trailbanorna ska ritas av (och kommenteras ;)) :smirk:
 
Sv: AQHA World Championship Show

Den här fence riding expert kommentarorn står stand by!

(stackars mina elever på lördag som ska träna trail...) :devil:
 
Sv: AQHA World Championship Show

Traktorn hördes inte heller, så jag misstänker att det helt enkelt är så att det bara är ljudet från kommentatorerna som sänds.

Nu pyser jag och försöker få något nyttigt gjort, kommer tillbaka lagom till att trailbanorna ska ritas av (och kommenteras ;)) :smirk:

Okej=) smart !!
 
Sv: AQHA World Championship Show

Cheeses, vilken bana :eek:! Någon som är frivillig på att rita av, för det är inte jag :crazy: Det får bli delar, med tanke på att jag ska äta mitt i alltihopa också :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: AQHA World Championship Show

Jag ska se och lära mej.
Och i morgon ska jag ge mej ut på isbanan (padocken) och se om jag kan göra likadant. :D
 
Sv: AQHA World Championship Show

Shit vilken stor trailklass! Det kommer ju ta forever!
Ska bli MKT intressant att se ryttarna i action på denna banan!
Undrar varför vi aldrig har vattenbad på AQHA showerna, det hade vi ju förr!?
 
Sv: AQHA World Championship Show

:eek: Jadu, det blir allt till att sitta här och äta. Men hua, vad mkt bommar överallt :D . AQHA shower har jag inte så mkt erfarenhet av, jag är ju arabfrälst från topp till tå ;).

Neeeej, nu blev jag helt jättelycklig. En av domarna är Lynn Palm, tränaren jag var hos i fem veckor i somras!!!! :) :) Åååh, vad kul! Hade helt glömt bort att hon skulle döma.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: AQHA World Championship Show

Jag är också arabfrälst från början... underbara djur!
Dock har jag bar quarter nu men kommer det en fin arab i vägen hamnar den i stalle tdet kan du tro!

Har du varit hos Lynn Palm?! Rugged Lark-Lynn Palm?
Du måste berätta allt!
 

Liknande trådar

Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp