AQHA World Championship Show

Sv: AQHA World Championship Show

Och när det gäller publiken så beror de tomma läktarna till stor del på att folk har TV apparater i sina tackboxar och det finns en i alla affärer på hela anläggningen vilket innebär att dom kan inte behöver vara i arenan för att se vad som försigår. Man inreder en box som ett vardagsrum, med kyl, soffa, heltäckningsmatta, soffbord osv att vara i under tävlingen. I stort sett alla tävlande har ett extra rum (läs box) förutom den man har sin utrustning i för rast och vila.

monke:)

Fy vad tråkigt! Man kan väl tycka att det ska vara fullsatt utan att räkna med de tävlande själva och deras stab, och förutom de som springer i affärer och dylikt! Vill man inte se LIVE när man är där???

*blir sur och tycker jag kunde fått en biljett istället då* :mad: :smirk:
 
Sv: AQHA World Championship Show

Ja jag tycker att det är stor skillnad på halter där och här. För det första är hästarna där bara avlade för och används bara i halter. Dom är otroligt mycket större och deras muskler myket mer väldefinierade.
Våra hästar används i stort sett alltid att ridas på också, vilket gör att de ser helt annorlunda ut, mer slimmade och inte så stora och grova.:)

Nej det är klart att man inte vill att hästen skall springa omkring och det gör metadels bara deras unghästare, dvs, weanlings och yearlings resterande står som regel stilla. Men man vill att dom skall vara så spända i kroppen att vaje muskel används och är spänd vilket gör att det blir något som liknar en bodybildingtävling. Man pumpar upp sig innan man går in, oljar in sig (ja det gör man fatiskt med hästarna också för att få fram muskerna bättre):idea:

Monke:)
 
Sv: AQHA World Championship Show

Vet du hur mkt dom svettar sina hästar? Halsarna undrar jag främst...

F.ö tycker jag att dom är sååå vackra, även om jag är glad över att vi inte riktigt har samma nivå på vår halter här i Sverige... jag vill gärna att mina hästar ska kunna stå bra i halter som komplement till ridningen nämligen! :p Men vackra är dom! :love: I mina ögon iallafall.

Men du Monke, du som vet... vi springer ju runt o flyttar oss för domaren här i Sverige, så har vi lärt oss. Och jag har sett några som gör det på WS också, men annars bara i Showmanshippen.

Ska vi sluta springa runt? Vad tycker domarna själva? Vad tycker du?

Samma sak med traven, har lärt mig (och jag vet att det gäller flera) att springa och visa att min häst kan röra sig! Men dessa World Show-proffs går brevid och låter sina hästar jogga... Vilket är rätt. Har vi utvecklat en "europeisk variant" som är lika gångbar eller ska vi ta efter amerikanarna?

Enlighten me, please!
 
Senast ändrad:
Sv: AQHA World Championship Show

*kl*

Någon som såg Sr. Western ridingen? Såg bara ärevarvet, men tyckte mkt om den hästen :)
 
Sv: AQHA World Championship Show

Ja jag såg det. Fast kollade bara lite havlt, kollade på tv samtidigt:D
Men jo den hästen var fin!:)
 
Sv: AQHA World Championship Show

*kl*

Så, nu var allt över för den här gången. Jag vet att jag inte var så imponerad i början, men nu när man sett en del, har jag helt klart ändrat uppfattning (eller helt enkelt sänkt mina skyhöga förväntningar? :angel: ). Såklart har trailekipagen varit otroligt duktiga, men det jag framförallt är imponerad av är hur majoriteten av western ridingryttarna faktiskt låtit hästarna galoppera normalt, jag menar, så att de faktiskt rör sig framåt. Kanske är så att det börjar vända åt rätt håll? :)

Ska sätta mig och göra iordning Am Horsemanshipmönstret nu, så får vi se vad det blir av det =)
 

Liknande trådar

Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp