Bukefalos 28 år!

AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

det ser ju jättefint ut! det är ju inte så lätt första gången men man vänjer sig... men lättare blir det inte;):D fin häst du har vad är det för nån?
 
Sv: AR *bildtråd*

det ser ju jättefint ut! det är ju inte så lätt första gången men man vänjer sig... men lättare blir det inte;):D fin häst du har vad är det för nån?

Å tack så mycket :bow:
Ska komma ihåg att det inte blir lättare *S* Just nu känns det lika
svårt som förut :crazy: Okej, kanske lite lättare :D framför allt i
skolorna men när vi ska byta varv så börjar jag ratta igen som en
tok :rofl:.

Min häst är en vallack (Svenskt halvblod) på 19år (4½ år, enligt
honom själv) efter en Holländskhingst (Nooitgedacht 745). Började
rida honom när han var 10år och han var då i princip lika mycket utbildad som han hade varit vid 3 års ålder och knappt riden. Han har inte haft det så lätt (utbildningsmässigt) och har inte vågat prova nya saker och det är först nu som allt har ramlat på plats. Så
vi kämpar på :D.
Roligt att du gillade honom.
 
Sv: AR *bildtråd*

Nu har jag beundrat alla era fina hästar. Och snygga bilder, wow!

Här är några på min prins. Vi har börjat jobba en del med samling och gått ur vår lång och lågform till en lite högre. Nu är det långa och låga mer en viloform. Fast vi vilar ganska mycket ibland :D.

HrekkurSamling2.jpg


HrekkurSamling.jpg


HrekkurTrav-1.jpg


OA
 
Sv: AR *bildtråd*

men det gör inget! det gjorde ja med innan:) han ser ut att gå fint.. hur långt i utbildningen har du kommit med H*n?
 
Sv: AR *bildtråd*

Fina bilder. Kul att se fler än mig med islandshäst jobba enl AR


*slänger in någon bild från igår med*

Underligt ljus men det blir så där inne :mad: Jobbar med att påminna om framåt/neråt. Inte vårt bästa pass men dom fick vara med iallafall

3.jpg



4.jpg
 
Sv: AR *bildtråd*

Rider volt, böjd rakt fram och öppna i skritt och trav, sluta lite i trav. Har börjat så smått med början till halva steg. Lite galoppfattningar då och då om det känns som en "galoppdag".

Det tar sin lilla tid att forma till ett 24-årigt travasto som är överrörlig och knappt kan hålla ordning på sina alltför många ben;). Fast det har hänt mycket på ca 1½ år, innan var huvudet uppe i stjärnorna och hon kunde knappt trava om hon inte hade en bra dag, det blev snarare stapplig tölt :crazy::D
 
Sv: AR *bildtråd*

Jag tycker också att det är kul med en till islandshäst. Vi har det ju en smula krångligare kanske, för att vi har en eller två gångarter extra. Min häst kunde t ex inte trava alls i början.

Din häst ser jättefin ut.

OA
 
Sv: AR *bildtråd*

Faar jag skriva et indlaeg paa dansk - vet at det er en svenskt site. :angel:

Nu har jeg nydt saadan at se jeres flotte billeder, saa jeg syntes jeg ville give et bidrag. Sig til om jeg goer det rigtigt (foerste forumindlaeg - hurrahurra!) :bump:

http://www.pixbox.se/alb485635

Forskellige fotos fra de sidste 3 aar. Min soede, soede islandske hoppe fra billederne gaar nu med foel.
 
Sv: AR *bildtråd*

Välkommen till Buke! Vilka jättefina bilder och vad duktig du är! En riktig inspirationskälla. :bow:
 
Sv: AR *bildtråd*

Faar jag skriva et indlaeg paa dansk - vet at det er en svenskt site. :angel:

Nu har jeg nydt saadan at se jeres flotte billeder, saa jeg syntes jeg ville give et bidrag. Sig til om jeg goer det rigtigt (foerste forumindlaeg - hurrahurra!) :bump:

http://www.pixbox.se/alb485635

Forskellige fotos fra de sidste 3 aar. Min soede, soede islandske hoppe fra billederne gaar nu med foel.

Hejsan

Vad kul att du hittat hit. Vi träffades i Danmark för ett och ett halvt år sedan, eller något. Jag har ju film på dig, men jag skickade den inte för den blev inte så bra.

Får man, OT, fråga vem du betäckt ditt söta sto med?

OA
 
Sv: AR *bildtråd*

Hej! Ja, jeg kan sagtens huske dig og din fine hest. Haaber det gaar godt for jer. (det kan jeg jo se paa billederne at det goer :) Min hoppe har sidst i maj faaet et smukt hingste foel efter Ás fra Laerkegaarden. Han har samme farve som moderen - musegraa vindott
 
Sv: AR *bildtråd*

Vad roligt. De andra bilderna, är de från Spanien? Har du kanske varit där och arbetat?

OA
 
Sv: AR *bildtråd*

Hej!

Bilder från vår första AR-kurs förra lördagen. Pållan var jätteduktig och jag är såå nöjd med henne. Vi jobbade bara med lydnad och avslappning och hon kändes som en helt annan häst efter våra 2 pass. Dessutom såg hon såå nöjd ut med sej själv.

PICT0046.jpg


PICT0048.jpg


PICT0043.jpg


/ Lavinia, som ska ut och "plåga" pållan med mer sånt snart.. Det regnar inte just nu!
 
Sv: AR *bildtråd*

Vad roligt. De andra bilderna, är de från Spanien? Har du kanske varit där och arbetat?

OA

Alle de andre billeder er her fra Azorerne, hvor jeg har arbejdet med lusitanoheste de sidste et og et halvt aar, men jeg tager snart til Danmark igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Miiikaela_
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
740
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 073
Senast: mamman
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp