Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Nej den tråd där SAHF och ARAB svarar är inte bortplockad
endast den där "norrlänningarna" går loss.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Knapplån!
Hej o hå nu byter jag samtalsämne;)
Funderar på att visa Salle på riksen trots allt...
Har ni något hum om vad det kostar att ha en häst i träning (uppfriskning av minnet om hästen är tränad sen tidigare) en vecka innan utställning o sen med visningen?

Hur lägger ni upp veckan innan utställning för eran häst?

Vi ändrade ju ingen ting på Salles träning,vilket vi kanske borde gjort då han formligen bara "dog" inne på banan.
Vi kanske skulle låtit honom vila några dygn o laddat batterierna?
Gett lite mer foder?
Ja hur gör ni?
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag skulle vilja ha åsikter om hingstars rörelser.
Vad finns det för hingstar med lätta vägvinnande rörelser? jag gillar inte dom som är en meter ovanför marken eller rör sig som en "symaskin".
På utställning är det ju få hingstar som rör sig riktigt bra, dom är för spända och travar inte ut ordentligt.
Ingela

håller med: vill ha lätt men taktmässig trav. Ej för mycket uppåt. Hästen ska liksom höja upp framdelen i traven och sen bara flyta iväg med huvudet helt stilla.
Tycker ibland att man kan se - i varje fall - om potential finns även hos utställningshingstarna, men det är inte alltid lätt. Sen gillar jag när de visar sig med både huvudet uppe "i det fria" och med halsen mer böjd och huvudet mer i lod.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

håller med dig.
Jag som är van med hbl visningar tycker det är lite konstigt att man på arabvisningar vill hetsa upp hästarna så mycket att de ska visa upp balansgång som man ändå inte rider dem i.
Vill hellre se dem i naturlig gång o gärna med böjd hals o höjd rygg o huvudet mer åt lodhållet.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Så då får ingen som inte tillhör "klubben" vara här och läsa och tycka?:confused:

Jo självklart, men den där diskussionen kommer ju aldrig någonstans och ännu mindre när ingen vågar stå för något.

Ankan: det var inte bara norrlänningar det var giftormar också.:eek:

Gomir: Har du inte något förslag på någon hingst som du tycker rör sig "rätt"? I Sverige finns ju några maskiner, den första jag såg långt tillbaka i tiden var Glaz, kommer aldrig glömma det. Det var så...........:devil::love::o:smirk:bara.

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Araber som travar som Pomar gjorde får mig att tindra med ögonen. Tyvärr tycker jag inte man ser mkt av den typen av rörelser idag.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

*KL*

Till "travintresserade"... ;) Med risk för att bli sågad jämns med fotknölarna, så vågar jag mig ändå på att be er om er ärliga åsikt om den här ettåringens rörelser. Hur skulle ni bedöma den som ridhäst, av det lilla man kan se när det showas på en ridbana i solgasset?

Nael 070606

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Min dator vill inte spela filen... Du kan inte lägga den på youtube?
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Min dator vill inte spela filen... Du kan inte lägga den på youtube?
Vad synd... Den kräver Windows Media Player, det trodde jag alla hade? Jag vet inte om jag vill lägga den på youtube, det blir lite väl offentligt... Är det någon som vet varför det inte fungerar?

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag kan se filmen utan problem, snabb att ladda ner och allt.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Den här tråden har vi skapat och den rör våra hingstar, och lite annat....:angel:

Däremot så är det inte så att vi ska gå in och diskutera ARAB/SAHF här. Det finns så många andra ställen som det kommer upp på ändå. På den här tråden så har vi alla presenterat oss och jag tror inte att det är speciellt många som lyssnar på någon som är anonym och inte kan stå för vad man säger. Det där med att vara hingstägare och inte få ston pga av det är inget jag tror på heller. Det är väl inte styrelsen som betäcker flest ston??????

Dessutom så finns det många som vågar tycka om avelsföreningen och stå för det också. Både positivt och negativt.

madde++++

Hrm, den här tråden har väl rört allt mellan himmel och jord som har något med arabhästen att göra, så varför får den inte handla om ARAB/SAHF? De som inte är intresserade av det kan väl strunta i att svara på just de inläggen såsom jag struntar i att svara på väldigt många inlägg i tråden som dels inte intresserar mig eller dels jag inte kan tillföra så mycket om.

Jag tror inte att alla i tråden har presenterat sig och förstår faktiskt inte varför det ska vara ett tvång till att få skriva här, så är det inte på övriga Bukefalos och jag tyckte faktiskt det var lite fånigt att "kräva" det i början av tråden även om jag ändå presenterade mig. Man kan väl önska och hoppas men inte ställa krav på presentation så länge forumreglerna inte är sådana, anser jag.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag är ingen mästare på varken exteriör eller rörelser. Men jag kan ändå tycka lite om hur hästen rör sig... Jag tycker att den inte travar "igenom" med hela kroppen- bakbenen sprattlar bakom och kommer aldrig in under tyngdpunkten. Det går säkert att träna upp med ridning, men verkar inte vara en fallenhet. Den är vacker, men jag skulle inte vilja sitta på den om den var ridbar nu.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag är ingen mästare på varken exteriör eller rörelser. Men jag kan ändå tycka lite om hur hästen rör sig... Jag tycker att den inte travar "igenom" med hela kroppen- bakbenen sprattlar bakom och kommer aldrig in under tyngdpunkten. Det går säkert att träna upp med ridning, men verkar inte vara en fallenhet. Den är vacker, men jag skulle inte vilja sitta på den om den var ridbar nu.
Intressant... Inga fler som har synpunkter?

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Tyckte ungefär likadant, att bakbenen var för mycket bakom. Inget riktigt flyt i steget, utan lite knyckigt.
Lite orättvist att bedöma hur en 1-åring rör sig. Återkom när han är 4 år! :idea:
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

knapplån:

Nu stoppar jag den här tråden här, skapa gärna en ny AVELSRELATERAD tråd om ni vill diskutera avel, övrigt babbel får ni ta på gnägg eller avelsgnägg.
Och föreningarna och dess angelägenheter tycker jag att vi låter bli helt här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 096
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 941
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: linlar1
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp