Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

jag fick just ett mail om att det var inställt för att det var för få anmälda och inte blev ekonomiskt genomförbart...:cry:
jag som hade set fram emot det här jätte jätte jätte mkt.. skulle kunna tänka mig att betala mer om det bara är pengar som fattas... men men...

jätte tråkigt...
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

jag fick just ett mail om att det var inställt för att det var för få anmälda och inte blev ekonomiskt genomförbart...:cry:
jag som hade set fram emot det här jätte jätte jätte mkt.. skulle kunna tänka mig att betala mer om det bara är pengar som fattas... men men...

jätte tråkigt...

Det är tråkigt att det inte blev något. Men jag har sagt att blir det under 10 anmälningar så blir det inte av, jag får tacka bewelinn för erbjudandet om hjälp. Vi får se om det blir fler som vill vara med nästa år.

Har fått tag på anläggning i Stockholm/ Sigtuna den 18 augusti. gå och kolla på silver arabians.

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Det är tråkigt att det inte blev något. Men jag har sagt att blir det under 10 anmälningar så blir det inte av, jag får tacka bewelinn för erbjudandet om hjälp. Vi får se om det blir fler som vill vara med nästa år.

Har fått tag på anläggning i Stockholm/ Sigtuna den 18 augusti. gå och kolla på silver arabians.

madde++++
Har inte hunnit uppdatera än, men det kommer under dagen.

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Det är tråkigt att det inte blev något. Men jag har sagt att blir det under 10 anmälningar så blir det inte av, jag får tacka bewelinn för erbjudandet om hjälp. Vi får se om det blir fler som vill vara med nästa år.

Har fått tag på anläggning i Stockholm/ Sigtuna den 18 augusti. gå och kolla på silver arabians.

madde++++

Guuud så tråkigt att det inte blev av..
Jag och Miko kommer nog den 18 augusti iaf.. jag försöker sattsa på det...:D
ÅÅ då ska jag vara med på både Clinicen och utställningen ;)

Massa kramar
Carro
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Om ALLA ni som lägger ner så mkt tid på utställningarnas, vara eller inte vara, - bara hade lagt ner 1/3 del på vad som sker i föreningens och stiftelsen ARAB:s styrelse.

Om NI hade varit mer intresserade över -SAHF, ARAB- så kanske vi har en sådan tur att vi även i framtiden har en förening och registratur.
Ni som tycker att vi på sk andra sidan, skall ta vårt förnuft tillfånga, och rätta oss i ledet.
Ni skall vara glada att vi åtmindstånde inte köper styrelsens agerande, att vi försöker få behålla vad andra har byggt upp i många år i vår förening.
Så istället för att jag berättar vad som är galet...........du som har ett samvete....ta själv reda på vad som har hänt, ta reda på vad som har hänt med sekretariatets fd anställda, som fortfarande är anställda.......Skall det gå till på det viset - Hade du velat bli behandlad på det viset.

Svaret bär du själv inombords.

Kom inte med snacket att tänka frammåt, att hjälpas osv.

Hjälp till att få tillbaka det som en gång var...nämligen utställningar, kurser, och en trovärdig styrelse.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Håller fullständigt med föregående inlägg.Även om ni kanske inte vill se sådana här sanningar här på denna tråden. Men snälla rara ni alla duktiga och säkert innerst inne seriösa uppfödare,tänk efter lite.VARFÖR har det måst ställas in så många arrangemang de senaste 2 åren eller varit så dåligt besökta? Varför får fina avelshingstar så få ston och bara vissa ston? Det har alltid varit en smal nisch för oss arabhästälskare att samsas på i Hästsverige men nu är den halverad och man kan bara agera på den halvan man står i frågan om vår förening och registratur.Nu kommer säkert någon därifrån att "trycka påknappen" igen för vi har inte tillåtelse att lufta sanningen här, det vat jag av erfarenhet.Men gör inte det, snälla!!Detta rör ju kommande hingstval också!!
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Om ALLA ni som lägger ner så mkt tid på utställningarnas, vara eller inte vara, - bara hade lagt ner 1/3 del på vad som sker i föreningens och stiftelsen ARAB:s styrelse.

Om NI hade varit mer intresserade över -SAHF, ARAB- så kanske vi har en sådan tur att vi även i framtiden har en förening och registratur.
Ni som tycker att vi på sk andra sidan, skall ta vårt förnuft tillfånga, och rätta oss i ledet.
Ni skall vara glada att vi åtmindstånde inte köper styrelsens agerande, att vi försöker få behålla vad andra har byggt upp i många år i vår förening.
Så istället för att jag berättar vad som är galet...........du som har ett samvete....ta själv reda på vad som har hänt, ta reda på vad som har hänt med sekretariatets fd anställda, som fortfarande är anställda.......Skall det gå till på det viset - Hade du velat bli behandlad på det viset.

Svaret bär du själv inombords.

Kom inte med snacket att tänka frammåt, att hjälpas osv.

Hjälp till att få tillbaka det som en gång var...nämligen utställningar, kurser, och en trovärdig styrelse.

:bow::bow::bow

Det var mkt bra och mat nyttigt skrivit.
När ska ni alla reagera............:mad::mad:
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Det vore trevligt om du kunde presentera dig, för jag vet inte vem du är.
Jag tycker att det är svårt att få grepp om situationen, den ena säger si och den andra säger så.
Vem kan man lita på? Det enda sätt att kunna påverka är att vara med i SAHF så att man kan rösta och lämna in motioner.
Är vi tillräckligt många som engagerar oss i att tex ta tillbaka ARAB i SAHF eller se till att samma person inte kan sitta som ordförande i båda, måste det gå att lösa.
Vi måste ju också komma fram till vad som är bäst för framtiden och jag har inte tillräckligt med fakta för att avgöra det.
Det som har varit går ju inte att ändra på och det är tragiskt att det har kunnat hända.
Vad tycker du att vi skall göra?
Ingela
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag håller med Gomir. Vilka är ni, vad är ni ute efter och varför? Avsätta styrelsen? Skapa en utbrytarförening? :confused:

Bewelinn- som är övertygad om att föreningslivet är ett otyg i största allmänhet. Oavsett om det gäller ridklubbar, rasföreningar, hundar eller katter. Bråk och intriger är det banne mig alltid. Se det som normalt och naturligt. ;)
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag köpte Danora i februari/mars skiftet och har fortfarande inte fått stamtavlan?
Vad är egentligen problemet?

Jag betalade fakturan samma dag den kom.
Blir så himla förbannad. Exans pass fick jag bråka om i 3 år. Hennes fölunge fick sitt pass 2 år tidigare. Ändå betalade jag dem samtidigt.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

knapplån!
Nu blir jag totalt nollad...förstår faktiskt ingenting av de senaste inläggen. Är ju "ny i föreningen sen 2 år tillbaka...så jag har nog missat en hel del.
Vad gäller passet så skickade vi in Salles papper o ansökan o pass, fick en räkning o betalade o hade passet 2 månader senare.
Sulana ville de ha id kontroll på. så det ska göras först.
Tycker att det funkat ovanligt bra i förhållande till welsh o ASRP.
ASRP kom ju i bråk med registratorn o fick inte ut alla papper på hästarna o där saknas det fortfarande papper efter ett par år(se senaste ridsport), där har folk väntat flera år på pass.
welsh har varken svarat på mail el tel.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

KL
Det här med SAHF och ARAB har ju stötts och blötts
i det oändliga.
Varför inte ta diskussionen på SAHFs forum?
Där krävs väl iof att inte vara anonym om man vill ha svar.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Tyvärr är det så, att yttrar man sig om vår avelsförening och har bestämda åsikter om den, och är hingst ägare så blir man inte speciellt trevligt behandlad tyvärr.
Alltså finns det anledning till att man vill vara anonym och det är allas rätt att vara det.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Den här tråden har vi skapat och den rör våra hingstar, och lite annat....:angel:

Däremot så är det inte så att vi ska gå in och diskutera ARAB/SAHF här. Det finns så många andra ställen som det kommer upp på ändå. På den här tråden så har vi alla presenterat oss och jag tror inte att det är speciellt många som lyssnar på någon som är anonym och inte kan stå för vad man säger. Det där med att vara hingstägare och inte få ston pga av det är inget jag tror på heller. Det är väl inte styrelsen som betäcker flest ston??????

Dessutom så finns det många som vågar tycka om avelsföreningen och stå för det också. Både positivt och negativt.

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Håller med Madde.. Men visst kan man tänka sig en ANNAN tråd här på forumet där man tar upp den där problematiken, OM det är ok med moderator då vill säga? Vi är ju några stycken med både åsikter och intresse i frågan som skriver i den här tråden.

/Jessica
som fick vänta TVÅ ÅR på sitt pass trots att pengarna satt på kontot hos ARAB dagen efter jag fick fakturan, så nog går servicen att förbättra alltid... :smirk:
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag fortsätter lite på din tråd...
dessutom tycker jag att det börjar ske stora förändringar.
Flera endagarsutställningar har erbjudits av privata personer
i SAHF.
Riksen efterföljer AHIS evenemang i Näsbyholm, Strängnäs.
ARAB försäkrar att idag är de ikapp.

Att utställningarna minskar beror knappast på SAHFs styrelse
utan snarare på inställningen hos arabägare, (gnäller och knorrar så
ingen vettig människa vill starta upp en ny utställning)
samt att araben används mer allround nu än tidigare.

Hingstägare har för övrigt gnölat runt i alla år och skyllt på allt möjligt för att hingsten inte får ston, så det är inget nytt.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag skulle vilja ha åsikter om hingstars rörelser.
Vad finns det för hingstar med lätta vägvinnande rörelser? jag gillar inte dom som är en meter ovanför marken eller rör sig som en "symaskin".
På utställning är det ju få hingstar som rör sig riktigt bra, dom är för spända och travar inte ut ordentligt.
Ingela
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Varför inte ta diskussionen på SAHFs forum?


Och poff, nu är tråden på SAHF's forum också bortplockad. :smirk:

Undar om man skulle tipsa TV att rota i SAHF-ARAB? Insider vore nog dom som skulle kunna reda ut och informera...
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Och poff, nu är tråden på SAHF's forum också bortplockad. :smirk:

Undar om man skulle tipsa TV att rota i SAHF-ARAB? Insider vore nog dom som skulle kunna reda ut och informera...

Jo CK - gör det!
Då skulle säkerligen informationen komma ut så att alla förstår den samt saker och ting komma till sin spets.

Numret och mailadressen torde finnas på nätet.

MVH Li
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 099
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 965
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: linlar1
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp