Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Såg en hingstunge nyss på Q-Arabians efter Om el Tanam.
Hoppas dom visar honom nästa år. Massoe med typ just nu.
Annika
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jazz är gammelpolsk om nu någon undrar :angel:

Massor av rörelser. Helt underbar!
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Hoppsan!
Det trodde jag aldrig.

De har iaf en ny hingst från USA efter Versac, helt underbar!
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Ja, det är han som Johanna visade nu på Blommeröd! Verkar vara en riktigt trevlig hingst! :) Det finns flera foton på ETC`s hemsida, antar att man inte får länka här...
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Om jag inte minns fel så var det till Trondheim, Norge Tanam sålts. Han hade väl 8-8 (återigen med reservation för minnet... :angel: ) på hoppningen när han godkändes för angloaveln, så för dig som letade hingst som även kan hoppa vore ju han ett bra val!
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Han står i Vetlanda.Har amerikanskt blod i sig vet jag.Kan skicka mail adress via PM om du vill.
 
Senast ändrad:
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Om jag inte minns fel så var det till Trondheim, Norge Tanam sålts. Han hade väl 8-8 (återigen med reservation för minnet... :angel: ) på hoppningen när han godkändes för angloaveln, så för dig som letade hingst som även kan hoppa vore ju han ett bra val!

Ja, :cry: Men jag bor ju Skåne. Lite för långt att åka och han finns väl bara för naturlig betäckning :confused:

Typiskt det finns 3 araber som är godkända för angloaveln och Tanam var den enda jag kunde tänka mig av de tre. Är inte intresserad av varken Luxur eller Elcatro :(
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

ishmanda= Det stämmer att Tanam står i Norge. Men så farligt långt är det ju inte om man har en resvan och lugn häst ;)



ÅH! Emiliusz!! Han är verkligen...mmm!!! Det finns bara ett problem, mitt tilltänkta sto är för ungt för att betäckas i vår, det blir våren 2008 jag ska betäcka henne så det är ju en bit kvar.... suck för Emiliusz är riktigt *slurp* Kanske skulle använda honom till mitt äldre sto ändå?
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

ishmanda= Det stämmer att Tanam står i Norge. Men så farligt långt är det ju inte om man har en resvan och lugn häst ;)

Problemet är att min häst HATAR åka transport och då vill jag inte stressa upp henne inför en betäckning, hon har dessutom inte haft föl innan så jag vet inte hur hon är att betäcka.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jazz är gammelpolsk om nu någon undrar :angel:

Massor av rörelser. Helt underbar!

ja just de...tänker inte sätta nått annat än rent gammelpolskt på aniara för att bevara linjen *s* :)
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Vilken hingst har du funderat på att använda av arabhingstarna nästa vår? Varför? Är show eller ridbarhet viktigast? Mycket snack om halvbloden men själv är jag mer intresserad av araberna!

kommer även att betäcka mitt andra sto polsklinje ej gammel med antingen chopin eller nordique...har ej bestämt mig än men måste väll göra de snart :smirk: svåra val...önskar dom var som katter att man kunde betäcka med flera och få flera avkommor varje gång...hahahhaah nä gud så jobbit...räcker så fint med ett föl åt gången *s*

årets avkomma är en superfin dam tyvär ett av dom sista lionel fick.......därför kommer jag att behålla henne...:)

catten
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

årets avkomma är en superfin dam tyvär ett av dom sista lionel fick.......därför kommer jag att behålla henne...:)

catten

Ett av de sista som Lionel fick? Lever han inte längre eller vad menar du?? /A
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Ja Lionel är tyvärr död. Tror det finns lite mer info på ägarens hemsida :(
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Ah nej då förstår jag, självklart ska man inte resa så långt för betäckning om man har en häst som avskyr att åka transport, då är säkert risken stor att det inte blir nåt av det heller...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 526
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 800
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: linlar1
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp