Arabiska fullblod del 2

Var iväg på hingstvisningen jag oxå! Jättekul att kicka igång säsongen med.
Älskar det faktum att det var fler hingstar på certifieringen än visningen oxå!
Tog lite bilder men är ju såvrt i ridhus - ska se om jag hittar nått vettigt :) Har iaf en söt bild på Plagiat som jag nog delar här sen

Men när kameran ändå var uppvärmd så hamnade bäs på lite bilder oxå, bjuder på en här som jag gillade, fluffig o knubbig men ändå fin mitt hjärta

11130107_10152963494526461_6836355955922605192_n.jpg
 
Vilken härlig färg hon har!
Ja, visst är det underbart när de kommer fram ur vinterpälsen, man har ju längtat hela vintern efter att få se dem igen... :)
 
Angelique har fått ett sår på insidan av frambenet, svullen och varm igår... Hoppas att det ser bättre ut idag. Det positiva är att hon börjar bli väldigt bra på att stå still vid sårrengöring, hon står lös på gården med grimskaftet över halsen. Det tråkiga är ju att det hela tiden kommer in lera i såret, så det vill inte riktigt läka. Såret i sig är ett litet skrapsår, som egentligen inte borde orsaka några problem, men så verkar inte vara fallet.

I övrigt så håller jag på att kika på stallplats. (igen) är så trött på att flytta runt ponnyn och trodde jag hade flyttat henne klart. Så just nu lutar det åt att ställa ponnyn på box igen... Mindre lera, mindre stall (totalt 5 platser), lättare att få koll på vad hon äter, förhoppningsvis mindre skador... Nackdelen är att det är längre hemifrån, blir dyrare om jag räknar med bensinpengarna och jag oroar mig för att få tillbaka samma ponny som jag hade förra året. Vill att hon ska vara trevlig och hanterbar, vilket hon varit detta år när hon gått ute dygnet runt. Dessutom avsaknad av ridhus...
 
Hmm.. låter ju inte som det roligaste alternativet, att behöva ställa henne på box igen...
Men det är kanske ett ställe med tillräckligt mycket utevistelse för att hon ska behålla sitt glada humör?
 
Hmm.. låter ju inte som det roligaste alternativet, att behöva ställa henne på box igen...
Men det är kanske ett ställe med tillräckligt mycket utevistelse för att hon ska behålla sitt glada humör?
Det känns lite sådär om jag ska vara helt ärlig. Skitsvårt att hitta stallplats med mycket utevistelse (de flesta har ca 7-17 (och längre på sommaren). Jag skulle helst vilja ha något där hon kan vara ute längre än så och framför allt att hon får vara ute med kompisar. Alternativt en lösdrift där maten portioneras ut och inte är fri tillgång, och där det finns ordentliga möjligheter för skötsel och mindre lera.
 
Jag har ju varit och flängt runt med jobb och diverse och blev så glad när jag kom hem och In The Focus låg och väntade på mig. Jättekul med en europeisk tidning som både tar upp show och bruks plus en massa andra matnyttiga artiklar :up:
 
Det känns lite sådär om jag ska vara helt ärlig. Skitsvårt att hitta stallplats med mycket utevistelse (de flesta har ca 7-17 (och längre på sommaren). Jag skulle helst vilja ha något där hon kan vara ute längre än så och framför allt att hon får vara ute med kompisar. Alternativt en lösdrift där maten portioneras ut och inte är fri tillgång, och där det finns ordentliga möjligheter för skötsel och mindre lera.

Du skulle haft din lilla häst hos mig! :D Här är de ute i lösdriften nattetid, inne och äter kraftfoder och luzern och vilar mellan 3-5 timmar varje dag, får utportionerat hö i ett antal bildäck som står utplacerade i hagarna så det räcker till efter lunch sisådär och så en omgång hö igen till natten.
Funkar så bra! Värsta vinterperioden var de inne nattetid, men jag gillar det här sättet bättre. Man är mer aktiv med hästarna när de kommer in dagtid, det blir av att jag pysslar med dem, borstar, kollar skavanker, tränar med unghästarna. Och hästarna är friska, gillar både att komma in och sen gå ut igen. Stora delar av hagarna är lerfria, även om vi den här vintern har haft vår beskärda del av lera....:meh:
Tycker att jag har hittat ett bra sätt för både mig och hästarna, äntligen!
 
Igår blev jag bara så glad. Angelique kom galopperande i hagen med spetsade öron när jag visslade på henne. :) Så underbar liten ponny jag har. (skitig var hon också)
 
Jag sitter som många andra ofta och drömmer mig bort i hästannonser och vackra bilder på allt jag skulle vilja göra med hästarna jag inte köper....

Och nu har jag hittat något roligt!
Nämligen den perfekta parhästen till min fuxfröken!
Inte helt lätt att hitta en häst som kan matcha denna färgteckningen:
10405474_987407367953163_6569073028937581522_n_zps98659746.jpg



Meeeen, påblocket finns han!

3248969141.jpg


Förstå vilket snyggt och minst sagt ovanligt par de skulle bli framför en snygg vagn!! :love:


Det förutsätter ju dock förstås att jag blir friskare i kroppen och klarar hålla igång två hästar, samt för överdrivet mycket pengar till två stallhyror och förstås all den fantastiskt snygga körutrustningen som alltid kostar skjortan. oooooch förstås att jag lär mig köra bättre än på lägsta newbienivå....:D
 
Oh ja, drömmer gör jag också...! Ser fina föl som jag skulle vilja komma över på ena eller andra sättet (:angel:), ston som jag skulle vilja ha i min avel, valacker som jag skulle vilja ha till ridning...
Finns inte minsta sömnsmån för fler hästar här, varken tids- eller platsmässigt, men drömma kan man alltid!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 097
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp