Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

*KL*
Hej!

Nu börjar prinsessan komma igång på riktigt, dvs hon har blivit så pigg och van att bli riden att hon bara vill galoppera!! Varje galopp vi testat har resulterat i en häst som växlar mellan att hoppa på bakbenen eller bocka rätt upp i luften. Så vi avvaktar galoppen tills underlaget är bättre :-).

Hon har fått tillbaka sin NomNom-kompis också, skönt att hon har en kompis igen- även om hon inte verkar bry sig så mycket.

Mindre smickrande bild på isbjörnen och köttbullen (som de kallas):
577538_501929296509595_913409049_n.jpg


/Lavinia, som tänkte rida på volten imorgon för första gången på 1.5 år.
 
Sv: Arabiska fullblod

Hörni, jag måste ju lägga in en bild på hur det kan bli när man försöker sminka och fixa och klä ut ....:D

Yazz iklädd ett arabiskt träns med tofsar och hela baletten. Hon avskydde det. Sminkad ovanpå begynnande vinterpäls dessutom. :d:D

68719_157177057647199_2983579_n.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Hihi, ja, det stämmer nog!
Men Yazz är väl fantastisk på bilden ovan?! Ser ut som ett galet ufo!
 
Sv: Arabiska fullblod

Vad härligt det låter, Lavinia! :) Hon ser onekligen lite ut som en isbjörn, din vita ;)

Cornelia, din Yazz ser lite ut som ett galet ufo på den bilden ja... :D Vad sminkar man hästarna med inför utställning?
 
Sv: Arabiska fullblod

Alltså fy, vad söt hon är ändå trots den där minen. Fina tjejen! :love:

kl
Lajsa och jag har bestämt oss för att nu är det dags att börja dressyra på riktigt igen och inte bara "ha kul" på halsring. Tror det kan ha att göra med att jag inte kan rida med stigbyglar just nu och därför så vill jag, har tex aldrig varit så sugen på att ta tag i hoppningen som jag är nu - men det får vänta tills foten är okej nog att stå i en stygbygel med.

Så vi plockade av stigbyglarna från dressyrsadeln, satte på tränset och körde ett pass i paddocken och herrejävlar vad fin hon var, blev så stolt över henne! Vi har en hel del att jobba på förstås men för att vara första passet med full utrustning och i paddocken på hundra år typ :angel: så var jag mer än nöjd. Så nu på torsdag bär det av till ridhuset så att jag kan få lite extra hjälp av speglar, och så ska vi köra lite lätt markarbete också :D Jätte peppad!
 
Sv: Arabiska fullblod

Ja, jag är jätteglad! :D Jag tror att halsringsridningen har gjort mycket för just oss - tror jag har lärt mig att lyssna mer på henne och hon har lärt sig att vänta in mig, hela samspelet har blivit bättre. Och sen har nog barbackadelen gjort sitt för min balans också.

Jag bröt foten när ett treårigt halvblod som jag har hjälpt till att rida in lite smått fick för sig att stegra alldeles för högt och vi slog över. Fattade inte ens att foten var bruten utan var mer orolig över att hästen var okej, hoppade upp igen när det hade slutat vara svart framför ögonen och resten av uteritten gick bra... tre dagar senare åkte jag till doktorn som kort och gott undrade om jag var riktigt klok :(

Så jag har suttit på rumpan i fem veckor och det är otroligt skönt att vara tillbaka i stallet igen och lilla Lajsa hummade så fint när vi träffades igen efter att inte ha sett varandra på så länge :love: Jag smälte som smör!!!
 
Sv: Arabiska fullblod

Haha vad hon ser rolig ut :D

KL: gammelprinsessan Mellizza 19 år fick komma ut och skritta på ridplanen idag. Hon har ju endast varit mammaledig i 1 år nu så hon har ju absolut inga muskler eller nånting. Syrran som inte suttit på någon häst på 1 år fick äran att sitta på hennes rygg. Jag tror de njöt och uppskattade ridturen lika mycket båda två :)

Lillasyster_fick_aran_att_skritta_min_prinsessa_pa_ridplanen_idag_Jag_tror_de_njot_lika_mycket_bada.jpg

71435_1364237179.jpg

33256_1364237202.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Hej!

Det gick superbra på volten :-). Isbjörnsprinsessan skötte sig alldeles utmärkt, trots både sadel, bett och klumpig matte. :) Helt otroligt fin var hon, följde snällt när jag ville vända och lyssnade super framåt... Det där med stanna har hon dock helt glömt :). Hon orkade väl ca 10 min (eller var det matte som inte orkade mer.. :o ) så sen fick hon skritta av i skogen.

Roooligt, nu vill jag bara börja träna igen!!:)

/Lavinia
 
Sv: Arabiska fullblod

Vad trevligt för Melizza att få börja komma igång igen! Ser så mjukt och fint ut. Har ett par gamla damer som jag planerar att skramla igång lite framåt våren; Exelencja 20 år, Plannja 18 år och Yazz 22 år. De kanske kan bära runt lugnt och fint på sin gamla matte och hennes ussla rygg, hoppas jag på ...
 
Sv: Arabiska fullblod

Låter som en bra ide`, åtminstone våran gammeltant uppskattar att få komma ut och röra på sig nu som då :)

KL : Bonusbild på Pirre. han fick också komma ut på skogspromenad i vårvädret idag tillsammans med sin lillasyster.

578276_10151545311253679_647678676_n.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Åh va det är härligt med så mycket bilder i tråden!

På tal om härligt, nu ska ni få se vad jag gjorde häromdagen... :angel:

Från vänster: Dahle, Annelie och King Peak.

Jag sitter uppflugen på Shajfaklaan som Annelie köpte för några månader sedan.

distansridtur.jpg


Livet är helt okej ibland :D

Hade bara sett honom på bild tidigare och tyckt att han sett riktigt snygg ut och det var han verkligen. Jag skulle inte ta gift på det men tror att han har gått galopp, distans och även blivit utställd.

Heja, va jag gillar snygga och kapabla araber! :banana:
 
Sv: Arabiska fullblod

Är man sådär snygg på bild får man inte vara med, tycker jag *mummel mummel avundsjuk*

Min ser ju aldrig ut sådär..:mad:

Jag vill också ha en arab och ingen korsningsponny..

Idag rapporterade medryttaren att hon tagit bort ungefär 6 marsvin från Frökens kropp.. (päls mao) så om några månader kanske hon är fin..

/Lavinia
 
Sv: Arabiska fullblod

Tyvärr inte :( Han åker senare i vår, jättetråkigt och synd för Annelie. Nu var det här första gången jag träffade henne (mer än i förbifarten på någon grusväg eller vetgate) men tycker verkligen att hon var värd att få fortsätta satsningen med honom den här säsongen.

Men nu blir jag nervös över att "snacka" på öppna forum, så vi kanske ska lämna det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Lillefrun
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 256
· Visningar
47 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp