Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

KL:
En väldigt osminkad, överbyggd 3-åring. Kanske måste dna testa honom för att se så han verkligen är arab och inte halv åsna :angel:
166793_10152681831765468_13244022_n_zpsa66002f3.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Haha, hjälp va söt! Tänkte säga fulsöt först ;)

Känns som att jag kanske redan visat alla bilder (som jag har på webben) på mina hästar men chansar på att den här är ovisad.

IMGP0507.JPG


Den var ju inte så kul, ska se om det fins någon med lite mer liv i...

Stor å liten
IMGP0561.JPG


Pussa sån
IMGP0476.JPG
 
Sv: Arabiska fullblod

haha, ja fulsöt är han verkligen. För tillfället växer han väldigt mycket, omusklad, fäller, har lyckats få svamp/torr hud och är allmänt ful i kroppen. Alla era araber är ju så otroligt fina (även i dom mest osmikrande vinklarna) :D

Längtar tills den dagen har ser ut såhär igen.

548613_10152576409235468_2038541697_n_zps836af860.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

En mycket raggig, pälsfällande Khariad (Joani IT- KA Kornelia) som jag börjat jobba lite med. Tanken är sadeltämjning och insittning under sommaren/hösten, därefter försäljning. Om jag kommer så långt att jag kan skiljas från honom, han har det mest underbara temperament den här gossen och går rakt in i hjärteroten!!

559197_555640944467473_1678215837_n.jpg
 
Sv: Arabiska fullblod

Vad mysig han ser ut att vara, usch jaa det här med att sälja dom är så otroligt svårt, varför ska det vara så dyrt att samla på hästar? :)
 
Sv: Arabiska fullblod

Exakt!! Samlar gärna på dem, men inser att jag måste göra mig av med en och annan för att det inte ska svämma över ....
 
Sv: Arabiska fullblod

Hej!

Idag hade jag bestämt att gå ut och jogga med min pärla- jag behöver verkligen skaffa mig bättre kondition, men jag hinner liksom inte med träning om hästan också ska hinnas med..

Iaf tog jag in mitt OmNom, band upp henne vid boxen och hon fick som vanligt för sig att äta halm ur nätet- vips bet halmen henne i mulen (ja eller det är vad jag gissar hände) för hon kastade sig bakåt, lyckades slita sig ur grimman och for iväg i 180 över stallplan upp till hagen. Där var ju stängt (eftersom NomNom var kvar däri) så hon testade ett par gånger att ta sats och se om hon vågade hoppa- men nej. For då som en galning ner mot ridbanan (öppnad av mig då jag insåg att hon kanske kunde tänka sig ta sig in där om jag hade tur) och in på den. Jag stängde grinden och kunde inte annat än se på när min galna häst for fram och tillbaka. Varje gång hon lugnade ner sig kom NomNom och stissade upp henne igen.. Till slut tog jag in NomNom och då lugnade hon rätt snart ner sig och lät sig fångas. Alla skor satt kvar och vi gick ÄNDÅ ut och joggade i 30 min.

Film på henne när hon lugnat ner sig finns här.. Hon är bra söt!

https://www.facebook.com/video/video.php?v=504216739614184

/Lavinia, helt slut nu!
 
Sv: Arabiska fullblod

Men se där! Nu hoppar jag ohämmat in på welsh-spåret (hehe, oväntat...:angel:) och undrar vad det är för stam på Lillan?

Och Lavinia, jag skrattade högt åt den tjutande-gråa-uppenbarelsen på ridbanan! :rofl:
 
Sv: Arabiska fullblod

Det hade jag också gjort om jag inte precis innan hon flippade hade tagit av bootsen.. Nu var jag mest panikslagen över hennes hovar...:)

Men ja, lite vild var hon allt, tror hon behövde urladdningen :laugh:

/Lavinia
 
Sv: Arabiska fullblod

Värre, klart värre. Då var de flesta benen i luften på nåt vänster...

Vilken söt liten welsh! Vi har nåt liknande hos oss, men han betäcker så han får vackert hålla sig till den nykastrerade lite större gulingen.

/Lavinia
 
Sv: Arabiska fullblod

Lillan heter Lilla Jag och är e. Carolinas Foxglove u. Burhults Tummelisa. Hon är till åren kommen, 22 i år. Jag köpte henne för ett par år sedan av min granne, vars dotter vuxit ur henne. Här är hon barnbarnens ridhäst, även om de är lite för små ännu för att rida "ordentligt".
Är mycket go i den här lilla damen, som har gått på ponnygalopp bland annat. Just nu är hon fruktansvärt tjock efter en vinter i lösdriften, så hon har fått flytta in till sur- märrarna för att banta. Hon har haft fång ett par gånger så risken är att det blir munkorg på nu.
 
Sv: Arabiska fullblod

Hellre munkorg än fång, så resonerar jag med min shettis. (Som klarat sig hittills) Kan kännas grymt med munkorgen men fång är bra mycket värre. Älskar isabeller!
 
Sv: Arabiska fullblod

Håller absolut med. Hon går med munkorg hela somrarna och klarar det fint. Dock brukar hon inte behöva ha det innan gräset kommit igång, men lösdrift med nästan fri tillgång har varit för mycket för henne, så det kommer hon inte att få gå på fler gånger.
 
Sv: Arabiska fullblod

Det är inte lätt med lösdrift när hästarna har olika behov.. Min Greta behöver fri tillgång just nu, för jag har flyttat dem hemifrån och de har sand-rasthagar på nya stället. Greta blir uttråkad och behöver hö för att sysselsätta sig men det blir för mycket för shettisen. Så nu får lilla damen bara halm inne. Går bra :-)
 
Sv: Arabiska fullblod

Hej!

Igår red vi ut, jag och sambo. Han på store friesern och jag på OmNom (vågar inte riktigt slänga upp sambo på överladda arabprinsessa). Vi lärde oss skillnaden i reaktionsförmåga hos arab och frieser (iaf denna frieser). På väg hem i skritt flyger Omman plötsligt i luften när några otäcka hästätande fåglar fladdrade upp i skogen. Ungefär i samma vända som Ne lugnat ner sig (ja alltså börjar gå normalt igen) flyger Store Svart i luften för "fåglarna var ju otäcka"..

Lite roligt, tyckte vi!

Idag hade jag en reda ut man och svans i solen dag. Vi var alldeles trötta och loja båda två. Såå skönt att bara mysa i solen:love::love:

/Lavinia, trivs så mycket bättre när det blir varmt och skönt igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Lillefrun
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
43 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp